Suradnja sa Slovenskim željeznicama

Nakon više od 30 godina ponovo uspostavljena izravna željeznička linija od Zagreba do Pule preko Ljubljane

Dražen Katalinić

Foto Davor KOVAČEVIĆ

Foto Davor KOVAČEVIĆ

Tri grada povezivat će moderan niskopodni vlak Slovenskih željeznica koji je prilagođen osobama u invalidskim kolicima, ima prostor za bicikle i dječja kolica, a opremljen je bežičnim internetom i suvremenim sustavom za informiranje putnika



Nakon više od 30 godina danas je ponovno uspostavljena izravna željeznička linija od Zagreba do Pule preko Ljubljane, a vlak će prometovati dva puta tjedno – petkom iz Zagreba, a nedjeljom iz Pule. Tri grada povezivat će moderan niskopodni vlak Slovenskih željeznica koji je prilagođen osobama u invalidskim kolicima, ima prostor za bicikle i dječja kolica, a opremljen je bežičnim internetom i suvremenim sustavom za informiranje putnika. Vlak ima 171 sjedeće mjesto i može postići brzinu do 140 km/h. Tako će uz postojećih 6 vlakova koji dnevno povezuju Zagreb i Ljubljanu, biti uvedena još dva koji će prometovati petkom i nedjeljom.

Foto galerija: Ponovo uspostavljena željeznička linija Zagreb-Ljubljana-Pula Foto: Davor Kovačević



Vlak je na prvu vožnju obnovljene željezničke linije krenuo točno u 14 sati i 24 minute sa  zagrebačkog Glavnog kolodvora, a prema voznom redu u Pulu bi trebao stići u 21 sat i 35 minuta, s osmominutnim stajanjem u Ljubljani, u koju je stigao u 16 sati i 55 minuta. Vlak će na liniji Zagreb-Ljubljana-Pula prometovati do kraja važećeg voznog reda, odnosno do 13. prosinca i ponovno će se uvesti u promet na ljeto iduće godine. Polazak iz Pule predviđen je nedjeljom u 13 sati i 29 minuta sa stajanjem u Ljubljani u 18 sati i 25 minuta te dolaskom u Zagreb u 20 sati i 46 minuta. Ponovna uspostava željezničke linije od Zagreba preko Ljubljane do Pule rezultat je suradnje HŽ Putničkog prijevoza i Slovenskih željeznica čiji će vlak prometovati dok Končar HŽ-u ne isporuči prvi od pet naručenih vlakova, što se očekuje 2027. godine.  


Putovanje će trajati otprilike sedam sati


 




Tako je nakon više od 30 godina ponovno uspostavljena željeznička linija od Zagreba do Pule, ali sada preko teritorija druge države. Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić kaže da je to prirodna željeznička veza za povezivanje Zagreba s Pulom koju je HŽ dosad organizirao autobusima iz Lupoglava do Rijeke.


“Praktički, to je preduvjet da se stvori navika putovanja i da se ta željeznička linija približi građanima i putnicima  u povezivanju Istre s ostatkom Hrvatske”, kazao je Ukić. Dodao je da će putovanje trajati oko sedam sati dok je do 90-ih godina prošlog stoljeća, kada je došlo do prekida željezničkog prometa, putovanje trajalo nešto više od šest sati. 


“Intenzivno se radi na željezničkoj infrastrukturi u Hrvatskoj i Sloveniji, zaključeni su i ugovori o željezničkoj infrastrukturi i za istarske pruge, tako da očekujemo s dolaskom novih hrvatskih vlakova koji će povezivati Zagreb i Pulu da će vrijeme vožnje biti znatno kraće”, najavio je Ukić dodavši da postoji i alternativna relacija preko  Rijeke, Pivke i Ivače do Pule te da će HŽ svojim vlakovima povezati Istru s ostatkom Hrvatske preko Slovenije. Najavio je da suradnja Hrvatskih i Slovenskih željeznica neće stati samo na ovom projektu, nego  će se nastaviti na nizu drugih projekata u kojima će se značajnije i bolje povezati Zagreb s Ljubljanom, odnosno sa zapadnom Europom. Ukoliko bude velik interes putnika za liniju Zagreb-Pula, kaže Ukić, u suradnji sa Slovenskim željeznicama organizirat će se “frekventnije prometovanje.”


 


Interes slovenskih putnika za vožnju vlakom do Pule velik


 


 


“Drago mi je da sam u Zagrebu i da smo počeli s projektom koji smo počeli pripremati prije nekoliko mjeseci. Mislim da je ovaj vlak koji će početi voziti nakon 30 godina jedan pozitivan projekt gdje se vidi kako dvije željezničke uprave mogu napraviti nešto lijepo”, poručio je predsjednik Uprave Slovenskih željeznica  Miha Butara također najavivši još nekoliko projekata u cilju pogodnosti za putnike u Hrvatskoj i Sloveniji za potrebe dnevnih migracija i turizma. Dodao je da je interes slovenskih putnika za vožnju vlakom do Pule velik, a s druge stane postoji i velik interes da se povežu Ljubljana i Zagreb te da vožnja vlakom svakako predstavlja doživljaj i hrvatskim i slovenskim putnicima, a ne samo potrebu za prijevozom.


 


Helena Šaren Godinić: Lijep je osjećaj biti prvi putnik


 


Na prvu vožnju vlakom do Pule preko Ljubljane danas nije bilo puno putnika, svega desetak, iz jednostavnog razloga što za novu željezničku liniju nisu ni znali da je uvedena dok nisu kupili vozne karte na šalteru. Među prvim putnicima, koja se doslovce prva ukrcala u vlak, bila je Helena Šaren Godinić.


“Lijep je osjećaj biti prvi putnik. Od putovanja očekujem da će biti ugodno. Idem do Pule, znači cijeli put Zagreb-Pula. Mislim da će putovanje ispuniti očekivanja, da ću biti zadovoljna”, rekla je Helena.


Cijene jednosmjernih karata od Zagreba do Pule iznose osam eura za djecu od 6 do 15 godina, 16 eura za djecu stariju od 15 godina, umirovljenike i student te 24 eura za odrasle, dok karta za prijevoz bicikla košta 5 eura.


Osim obnovljene linije Zagreb-Ljubljana-Pula od subote, 21. lipnja, uvode se i dodatna dva vlaka koji će povezivati Pulu i Divaču subotom. Polazak iz Pule je u 6 sati i 29 minuta, a dolazak u Divaču u 9 sati i 47 minuta. Istog dana vlak iz Divače polazi u 18 sati i 46 minuta, u Puli se očekuje u 22 sata i 16 minuta, a u oba smjera vlak će se zaustavljati na svim kolodvorima i stajalištima na istarskom području, pri čemu putnici u kolodvoru Divača ostvaruju daljnje veze prema Ljubljani i Mariboru.


Također, od 28. lipnja do 31. kolovoza svakodnevno će voziti i pogranični sezonski vlakovi između Divače i Buzeta, dva puta dnevno, ujutro i navečer,  a vlak koji iz Buzeta kreće u jutarnjem terminu, tj. u devet sati, a u Divaču stiže za 47 minuta, neće prometovati vikendom i blagdanima.