Nadbiskupija u tomu prepoznaje postupanje u kojemu se – ispod i iza isticanja plemenitih pojmova kao što su: „dobrobit djece“, „stručnost“, „znanstvene spoznaje“, „najviši demokratski standardi“, „zdravlje“, „suvremene vrijednosti“ itd. – zapravo nalazi pokušaj unošenja sadržaja, koji nisu u skladu s pojmovima kojima se služi, nego su s njima u snažnoj oprečnosti.


Stoga je, ističe Zagrebačka nadbiskupija, važno biti pozoran i iznimno osjetljiv na metode koje se rabe, na skrivanje stvarnih namjera ili manipulacije, redovito praćene ‘jezičnim inženjerstvom’.




Poželjno da se u tako važnim pitanjima čuje glas svih sastavnica društva


Nadbiskupija poziva roditelje da ne budu nezainteresirani za školske programe, nego angažirajući se i u Vijeću roditelja, budu upoznati s prijedlozima i sa stvarnim namjerama onih koji nude, promiču ili snagom političke vlasti – nameću odgojne i obrazovne programe.


Poželjno je, smatra Zagrebačka nadbiskupija, da se u tako važnim pitanjima čuje glas svih sastavnica društva. A na katolicima je da se ne ustručavaju upozoriti na štetnosti koje primijete i da se ne boje podići svoj glas, u kojemu itekakvu vrijednost ima glas roditeljā, dodaje se.


Nedopustivo da zdravstveni odgoj bude privatiziran i ideološki profiliran “rodnom ideologijom’


Nadbiskupija potiče vjernike da ne prihvate unošenje ideoloških odrednica, osobito iz ‘rodne ideologije’, neprimjerenih zdravstvenomu odgoju i protivnih ne samo kršćanskim, nego i općeljudskim vrjednotama.


Smatramo nedopustivim da zdravstveni odgoj bude privatiziran i ideološki profiliran, jer je iznimno važan u odgoju svake osobe. Njegovo izdvajanje u zasebnu nastavnu cjelinu može biti dragocjeno i korisno, ali ne smije biti dio nejasnih eksperimenata, ističe se u priopćenju.


Premda je Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi za donošenje predmetnoga kurikula predviđena mjerodavnost resornoga ministra, Nadbiskupija upozorava da, unatoč tomu, Grad Rijeka provodi Okvirni kurikulum “Zdravstveni odgoj i obrazovanje”.


Ocjenjuje kako se putem tog kurikula osnovnoškolskoj djeci, kao dio školskog programa, prenosi znanstveno neutemeljena definicija rodnoga identiteta, kao zbira brojnih identiteta neovisnih o spolu, te ih se usmjerava na odabire u sferi spolnosti koji zanemaruju odgovoran za razvoj djece i mladih.


Time je, smatra Nadbiskupija, kurikulum zdravstvenog odgoja ‘ideološki privatiziran’, te odstupa i od smjernica zadanih nacionalnim kurikulom.


Takav kurikul suprotan je uvjerenjima, etičkim i moralnim načelima velikoga broja roditelja, ali i načelu neutralnosti i javne vlasti i javnih škola, koje podrazumijeva jednak pristup svim građanima, a ne njihovo isključivanje, stoji u izjavi.


Zdravstveni odgoj mora počivati na integralnome antropološkom pristupu i znanstvenim temeljima


Nadbiskupija ističe kako zdravstveni odgoj mora počivati na integralnome antropološkom pristupu i objektivnim znanstvenim temeljima, a ne na društvenim konstruktima koji isključuju konstitutivne odrednice ljudske osobnosti.


Podsjeća kako javna vlast, kao zaštitnica i jamac individualnih sloboda, u provedbi distributivne pravednosti, mora osigurati sve uvjete, da bi pojedinac pravo izbora proveo u punoj slobodi i po svojoj savjesti.


Naglašava kako je zbog toga neprihvatljivo da se ideološki zahvati, s očitim primjesama ‘jednoumlja’, metodama nametanja i podmetanja unose u bitne obrazovne kurikule koji se tiču tako osjetljivoga područja, kakvo je razvoj djece i mladih.


Nadbiskupija poziva da se ovako važne teme razrađuju na nacionalnoj razini


Kurikul zdravstvenoga odgoja, smatra, ne smije se prepuštati ideološkim zahvatima, razornima za hrvatsko društvo i državu, niti se smije privatizirati i koristiti kao sredstvo moći javne vlasti.


Nadbiskupija zato i poziva mjerodavne da se ovako važne teme, koje ne smiju isključivati vjernike, razrađuju na nacionalnoj razini te da svojim sadržajem osiguraju pravo na vjersku slobodu svih učenika vjernika i njihovih roditelja.