Plutajući terminal

Na LNG terminalu u Omišlju počeo prekrcaj plina za HEP

Hina

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Iz LNG Hrvatska su potvrdili da će od 2. do 3. ožujka na terminalu za ukapljeni prirodni plin u Omišlju biti brod za prijevoz ukapljenog prirodnog plina 'Adam LNG' kojega je angažirao HEP kao korisnik terminala.



Brod za prijevoz ukapljenog prirodnog plina “Adam LNG” s oko 145 tisuća prostornih metara ukapljenog prirodnog plina za Hrvatsku elektroprivredu (HEP) doplovio je do LNG terminala u Omišlju, na kojemu traje prekrcaj i uplinjavanje dobavljenog plina, doznaje se u utorak iz tvrtke LNG Hrvatska.


Iz LNG Hrvatska su potvrdili da će od 2. do 3. ožujka na terminalu za ukapljeni prirodni plin u Omišlju biti brod za prijevoz ukapljenog prirodnog plina ‘Adam LNG’ kojega je angažirao HEP kao korisnik terminala.


Tijekom boravka na terminalu očekuje se prekrcaj približno 145.000 prostornih metara ukapljenog prirodnog plina na FSRU brod (plutajuća jedinica za prihvat i uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina) “LNG Croatia.”




Iz LNG Hrvatska još su naveli da se tijekom ožujka na terminalu u Omišlju očekuje još jedan brod s teretom ukapljenog prirodnog plina.


Iz HEP-a su također potvrdili da će preko omišaljskog LNG terminala biti isporučen plin za tu tvrtku.


“Bit će isporučeno 900 GWh plina koji će HEP koristiti za potrebe vlastitog plinskog portfelja, odnosno energetske transformacije u termoenergetskim postrojenjima, opskrbu na veleprodajnom tržištu plina te opskrbu kupaca HEP Plina”, naveli su iz HEP-a.


Nakon što je u početku siječnja počeo s komercijalnim radom, do plutajućeg LNG terminala u Omišlju doplovio je samo jedan od četiri najavljena broda s teretom ukapljenog prirodnog plina za mađarskog naručitelja. Iz tvrtke LNG Hrvatska su naveli da odstupanje od predviđenog plana dolazaka brodova s teretom ukapljenog prirodnog plina neće negativno financijski utjecati na poslovanje terminala.


Mediji su kao razlog nedolaska više brodova s plinom navodili naglo povećanje cijene ukapljenog prirodnog plina na azijskom tržištu, zbog čega su tereti preusmjeravani uglavnom prema Kini, Južnoj Koreji i Japanu.