
Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL
Ne isključujem mogućnost da bi rezultati ove godine bili i bolji da smo cjenovno bili konkurentniji, rekao je Glavina
povezane vijesti
Porast turističkog prometa od 6 posto u rujnu potvrdio je dobre rezultate iz prvih osam mjeseci, ali još i više naša nastojanja da se odmaknemo od samog srca sezone, od prometa koji se ostvaruje u ljetnim mjesecima.
Vjerujem da će se slični rezultati ostvariti i u zadnjem ovogodišnjem kvartalu, da će se sve što pripremamo na planu sportskog i kongresnog turizma kao i adventska događanja pokazati privlačnim za dolazaka turista i tako dodatno naglasiti uspješnost naših nastojanja u razvoju cjelogodišnjeg turizma.

Foto Ana Križanec
Istaknuo je to Tonči Glavina, ministar turizma i sporta na otvorenju 9. izdanja Konferencije Tourism 365 – dvodnevnog međunarodnog skupa koji se održava u opatijskom hotelu Ambasador, a koji problematizira trendove što će oblikovati turizam budućnosti.
– Osvrnemo li se na iduću godinu, moja je poruka svim dionicama u turizmu da posebno oprezni budu prigodom formiranja cijena. Godina koju upravo živimo je po prvi puta pokazala da je najvažnija odrednica koja određuje odabir mjesta za odmor – cijena.
S obzirom da naše najznačajnije emitivne države ne iskazuju gospodarski rast poput nas, cijena će sasvim sigurno biti ta koja će odrediti i trendove iduće godine.
Da, zadovoljni smo s ovogodišnjim rezultatima, no ne isključujem mogućnost da bi bili i bolji da smo cjenovno bili konkurentniji, zaključio je svoje obraćanje prigodom otvaranja Konferencije ministar Glavina.
Novinarima se obratila i bivša ministrica turizma Nikolina Brnjac, sada kao članica Odbora za turizam i promet te Tourism Task Forcea Europskog parlamenta koja je istaknula kako iskustva s osmišljavanjem i postavljanjem Strategije održivog turizma u Hrvatskoj prenosi i na paneuropski prostor.
– Zalažem se da održivi turizam postane europski standard. U svom radu u Europskom parlamentu poseban naglasak stavljam na potrebe mladih, stoga me posebno veseli što će pobjednik prvog Student Tourist Hackathona na konferenciji Tourism 365 osvojiti staž u mojem Uredu u Bruxellesu. Radujem se inovativnim idejama i doprinosu mladih u svim temama kojima se bavimo – od turizma i sporta do stanovanja i regionalnog razvoja, naglasila je Brnjac.
Same nakane Konferencije istaknula je Ivana Kolar, osnivačica i organizatorica konferencije.
– Tourism 365 je nastao s idejom da bude otvorena platforma dijaloga i inspiracije, s jasnim ciljem – razvoj održivog i cjelogodišnjeg turizma.
Danas je to prepoznati brend i konferencija koja okuplja iznimne lidere i služi kao izvor inspiracije, edukacije i umrežavanja te povezuje sve segmente sektora, kao i sve generacije.
Ove godine posebne naglaske stavljamo na utjecaj mladih generacija na turistička kretanja kao i na promjene koje iskazuje ubrzani razvoj umjetne inteligencije koja je u svega godinu u dana donijela mnogo novog – od odabira destinacije do duljine ostanka, naglasila je Kolar.
Ono što smo istaknuli kod utjecaja hrvatskih znanstvenih i provedbenih iskustava na razvoj europskog održivog turizma potvrdila je i Maja Bakran Marchic, zamjenica ravnatelja Glavne uprave za promet Europske komisije.
– Europa je globalno gledano najvažnija turistička sredina koja godišnje ostvaruje oko tri milijarde noćenja. Porast udjela turizma je snažno prisutan u svim dijelovima svijeta, a predviđa se kako će u skoroj budućnosti svako osmo radno mjesto biti povezano s turizmom.
Upravo stoga pred samim smo krajem oblikovanja Europske strategije održivog turizma koja će biti objavljena najkasnije u svibnju iduće godine. Vidimo i sami što se događa primjerice u Španjolskoj tako da je održivost na razini europskog turizma, koji inače ostvaruje više od 5 posto ukupnog europskog gospodarstva – u Hrvatskoj i Grčkoj skoro dvadeset – i više nego potrebna, zaključila je Bakran Marchic.
Konferencija 356 se nastavlja i sutra, a u dva dana na programu je dvadesetak skupova, panela ili sličnih rasprava koje će ovih dana u Opatiji voditi značajni ljudi koji oblikuju kako europske, tako i trendove svjetskog turizma.