
Foto Darko JELINEK
podaci su pokazali da je došlo do promjena u putovanjima, od pojave ljubitelja hladnijih podneblja kad su putnici krenuli putovati u mjesta s hladnijom klimom zbog ekstremnih vrućina do svjesnih putnika, kod kojih odabir odredišta oblikuje socijalna i ekološka svijest
povezane vijesti
Putovanja će se u 2026. godine značajno udaljiti od koncepta uniformiranih putnih itinerara koji odgovaraju svima, pokazuje istraživanje Booking.com-a Predviđanja za putovanja u 2026. godini na uzorku od 29.733 ispitanika iz 33 zemlje i teritorija. Naime, Booking.com-ova Predviđanja za putovanja, koja se objavljuju već desetu godinu, ističu kako ljudi žele istražiti svijet. Tijekom godina, podaci su pokazali da je došlo do promjena u putovanjima, od pojave ljubitelja hladnijih podneblja kad su putnici krenuli putovati u mjesta s hladnijom klimom zbog ekstremnih vrućina do svjesnih putnika, kod kojih odabir odredišta oblikuje socijalna i ekološka svijest.
Glavni poslovni direktor Booking.com-a James Waters komentirao je kako u 2026. godini putovanja postaju odraz onoga što ljudi zaista jesu.
-Putovanja se temelje na interesima koji su se u prošlosti možda činili previše specifičnima ili smjelima za istraživanje. Putnici testiraju stabilnost odnosa, stupaju u svjetove mašte, pretvaraju svoje kuhinje u ogledala svojih putovanja i traže nove načine da dožive putovanje automobilom i smještaje za odmor s poboljšanim tehnološkim značajkama. Booking.com neprestano se razvija kako bismo olakšali svima da istraže svijet i aktivno se posvete svojim putovanjima iz snova, pa im nudimo više izbora, fleksibilnosti i praktičnosti nego ikad prije, kaže Waters. Kad je riječ o planovima za 2026., istraživanje otkriva kako putnici žele pokazati svoje pravo ja, sa svim svojim osobinama i posebnostima, pri čemu je tehnologija jako važna kako bi putnici mogli iskusiti iznimno personalizirana putovanja s ljudima koji ih najbolje razumiju.
Žele uronit u krajolike iz priča
Tražit će se odmori na temu romantične fantastike. Naime, putnici se više ne pronalaze samo u romanima, već i u fantastičnim svjetovima zmajeva, vila i drugih mitskih bića. Očekuje se kako će putnici u nadolazećoj godini tijekom odmora potpuno uroniti u krajolike iz priča, gdje će začarani dvorci, mistične šume, srednjovjekovne gozbe i balovi pod maskama biti kulise nestvarnih odmora na temu romantične fantastike.
Privatni smještaj, cijenjen zbog prostora i privatnosti, 2026. evoluirat će u nešto što se znatno više temelji na futurističkom viđenju svijeta: privatne smještaje unaprijeđene robotima pomagačima koji nalikuju čovjeku. Mnogima je važna inovativnost (28 %) ili čak mogućnost da se pohvale drugima (19 %) kako su boravili u smještaju koji djeluje kao da je iz znanstveno-fantastičnog romana. Osim toga, mnogi putnici planiraju iskoristiti vrijeme provedeno na putovanju kako bi testirali stabilnost svojih odnosa, i to romantičnih, platonskih, pa čak i profesionalnih.
Umjesto kupovine suvenira pune smočnicu
Što se tiče suvenira, putnici odbacuju magnete za hladnjake u korist popunjavanja polica u smočnicama, s obzirom na to da sve više traže jestive i dizajnerske dragocjenosti koje obične kuhinje pretvaraju u izloge globalne kulture. Više od dvije trećine putnika (68 %) kaže da bi na odmoru kupili kuhinjsko posuđe i pribor karakterističnog dizajna ili proizvode za smočnicu, od ručno oslikanih staklenki za začine do bočica maslinovog ulja koje mogu poslužiti i kao ukras, a više od pola kaže da bi čak razmotrili putovanje na odredište koje je posebno poznato po kulinarskim proizvodima ili posuđu i priboru. Ova se promjena jednako odnosi na značenje kao i na estetiku. Više od četvrtine ispitanika kaže kako im jestivi suveniri pomažu da ponovno dožive odredište svaki put kada kuhaju.
Umjesto buke – umirujuća tišina prirode
Također, u 2026. godini zvijezde neće samo utjecati na horoskope i horoskopske znakove, već će oblikovati i planove putovanja. Klasično putovanje automobilom mijenja se i više ne podrazumijeva samo grupe vozila obitelji i prijatelja, već i spontanost te otkrivanje novih stvari, što uključuje nove suputnike. Wellness putovanja izgledat će znatno bolje u 2026. jer je gotovo 80 % putnika otvoreno za rezerviranje posebnog odmora za poboljšanje izgleda, koji uključuje više tretmana na koži prilagođenih njihovim osobnim potrebama kad je riječ o njezi kože. Ono što su nekad bili jednostavni izleti u spa centre pretvara se u visokotehnološka putovanja s visokim stupnjem kontakta usmjerena na najveći organ tijela – kožu. Gotovo šest od deset putnika (59 %) reklo je da bi razmotrilo korištenje umjetne inteligencije za pronalaženje odredišta usklađenih s njihovim osobnim potrebama kad je riječ o koži.
A jedan od navedenih trendova je i to da će nagodinu putnici nastojati buku svakodnevnog života i stvari koje im odvlače pozornost u svijetu koji ih pretjerano stimulira zamijeniti umirujućom tišinom prirode.