Trajekti

Jadrolinijine prinove kupljene u Grčkoj stigle na Kvarner. “Sveti Duje” i “Unije” na linijama od iduće godine

Orjana Antešić

»Sv. Duje« u Kraljevici čeka početak radova na prilagodbi zahtjevima Hrvatskog registra brodova / Foto A. MAKSIMOVIĆ

»Sv. Duje« u Kraljevici čeka početak radova na prilagodbi zahtjevima Hrvatskog registra brodova / Foto A. MAKSIMOVIĆ

U brodogradilište u Kraljevici doplovio je trajekt »Sv. Duje« koji će povezivati Split i Brač, a u lošinjskom remontnom škveru je brod »Unije« koji će povezivati otoke Lošinj, Unije, Susak i Ilovik



 


Dva polovna trajekta, koje je Jadrolinija nabavila u Grčkoj, privezana su u kvarnerskim brodogradilištima gdje čekaju početak radova na njihovoj prilagodbi zahtjevima Hrvatskog registra brodova.


U Dalmontovo brodogradilište u Kraljevici u srijedu je doplovio trajekt koji će u Jadrolinijinoj floti ploviti kao »Sv. Duje«, a povezivat će Split i otok Brač. Riječ je o novijem trajektu, sagrađenom 2017. godine, dug je 107 metara s kapacitetom prihvata 780 putnika i 130 vozila, a njegova nabavna cijena iznosi 7,7 milijuna eura bez PDV-a. U postupku javne nabave kupljen je od grčke brodarske kompanije Livadas Shipping Co., a plovio je pod imenom »Glykofilousa IV«.


Boje i oznake




U kraljevičkom brodogradilištu će se »Sv. Duje« zadržati, prema dostupnim informacijama, oko dva mjeseca. Osim prilagodbe zahtjevima hrvatske zastave, na brodu će ujedno biti obavljen remont, kao i novo bojenje u karakteristične boje i oznake nacionalnog putničkog brodara. Trenutno je u Kraljevici na remontu još jedan brod iz Jadrolinijine flote, i to »Juraj Dalmatinac«.


Oleg Butković / NL arhiva


Oleg Butković: Napravljen je velik pomak

 


Nabavke trajekata i modernizaciju Jadrolinijine flote komentirao je i resorni ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković.


– Više sam puta isticao, ne samo važnost postojanja Jadrolinije kao stupa našeg pomorskog putničkog prometa, nego i nužnost modernizacije i obnove njene flote, a sada vidimo i veliki pomak u tom smjeru. Ove su godine napravljene dobre stvari u tom smislu i Jadrolinija je nabavila dva katamarana, dva trajekta, a objavili su natječaj za nabavu još tri brza broda, odnosno katamarana, koji bi trebali stići sljedeće godine. Ono što je također važno, je to da se ide ukorak s vremenom i prema ozelenjavanju flote i nabavi brodova s nultom emisijom štetnih plinova. Mi smo dio sredstava potrebnih za to osigurali kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti, a nadam se da nas uskoro očekuje i potpis ugovora za tri broda na električni pogon. To je, rekao bih, veliki pomak i za konkurentnost Jadrolinije i za osiguranje povezanosti s otocima, a u konačnici i bolja usluga za sve Jadrolinijine putnike, kazao je Butković.

U lošinjsko remontno brodogradilište u petak ujutro privezan je još jedan brod koji je Jadrolinija kupila u Grčkoj. Riječ je o klasičnom putničkom brodu, dužine 47 metara, sagrađenom 2004. godine, a kupljen je za dva milijuna eura bez PDV-a. Namijenjen je riječkom plovnom području i povezivat će otoke Lošinj, Unije, Susak i Ilovik, a plovit će pod imenom »Unije«. I ovaj brod mora se prilagoditi zahtjevima HRB-a i bojama aktualnog brodovlasnika, što bi također trebalo biti obavljeno do kraja ove godine. Ovaj putnički brod kupljen je od grčke kompanije Star Gem Maritime Company u otvorenom postupku javne nabave koji je započeo još tamo krajem prošle godine. Odluku o odabiru Uprava Jadrolinije donijela je u travnju ove godine. Nakon odrađene sezone, trenutno su na remontu u Lošinju Jadrolinijini trajekti »Lastovo«, koji se idući tjedan vraća na svoju redovnu liniju, te »Sveti Juraj«, koji bi se trebao zadržati još desetak dana.


Javna nabava


Do konca ove godine u Hrvatsku bi, prema najavama iz Jadrolinije, trebao doploviti i treći trajekt, također nabavljen u Grčkoj. Riječ je o ro-ro brodu, odnosno trajektu zatvorenog tipa, koji je u postupku javne nabave kupljen za 12 milijuna eura bez PDV-a, a izgrađen je 1997. godine. U nacionalnom putničkom brodaru namijenili su ga za udaljene otoke i plovit će na liniji Split – Vela Luka – Ubli na Lastovu, a po potrebi će održavati i liniju Split – Vis. Trajekt je dužine 108 metara, moći će primiti 680 putnika i 100 vozila, a vlasnik mu je bila kompanija Horizon Shipping Company iz grčke Preveze.


Gostujući u prošlotjednoj emisiji »Pomorska večer« predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta potvrdio je da je završena prva faza tendera raspisanog za gradnju tri električna broda, procijenjene vrijednosti nabave 45 milijuna eura. Prema Soptinim riječima, sada kreće pregovaranje o tehničkim rješenjima, dok je potpisivanje ugovora o gradnji predviđeno do kraja godine.