Turizam

HTZ planira važnu akciju sa susjedima. Hrvatska i Slovenija zajedno osvajaju američko tržište

Alenka Juričić Bukarica

Foto REUTERS

Foto REUTERS

HTZ i Slovenska turistička organizacija (STO) u ovoj godini provode zajedničku promotivnu kampanju »Naturally Yours - taste, feel, Love« s ciljem snažnijeg pozicioniranja Hrvatske i Slovenije kao atraktivnih cjelogodišnjih destinacija na tržištu SAD-a



 


Hrvatska turistička zajednica (HTZ) ove godine planira nastupiti na 13 turističkih sajmova za široku ili poslovnu publiku te na specijaliziranim kamping i nautičkim sajmovima te četiri kongresne poslovne burze. Činjenica je da su već lani sajamske aktivnosti vraćene u normalu, sajmovi su ponovo posjećeni praktički kao prije pandemije i ponovno postaju važno mjesto poslovnih susreta turističkog sektora. I to velikim dijelom ponovo licem u lice, dok se tek manji dio programa odrađuje virtualno.


Na pitanje koji su ove godine glavni sajmovi na kojima će nacionalni TZ predstavljati hrvatsku turističku ponudu, odnosno ima li kakvih promjena u odnosu na dosadašnju praksu, u HTZ-u su odgovorili kako su među najvećim i najvažnijim sajmovima i dalje ITB Berlin i WTM London, no tu su i drugi važni sajmovi na kojima se predstavlja hrvatska turistička ponuda, od onih općih sajmova namijenjenih široj publici, do specijaliziranih nautičkih, kamping ili poslovnih sajmova.


Luksuz i glamur




U najavi je, primjerice, i predstavljanje u New Yorku zajedno sa Slovenijom. Naime, HTZ i Slovenska turistička organizacija (STO) u ovoj godini provode zajedničku promotivnu kampanju »Naturally Yours – taste, feel, Love« s ciljem snažnijeg pozicioniranja Hrvatske i Slovenije kao atraktivnih cjelogodišnjih destinacija na tržištu SAD-a. U sklopu kampanje, Hrvatska turistička zajednica i Slovenska turistička organizacija, u suradnji s Predstavništvom HTZ-a za Sjevernu Ameriku te uz podršku Europske putničke komisije (ETC) organiziraju zajedničku specijaliziranu radionicu za hrvatske, slovenske i američke partnere iz luxury segmenta čije je poslovanje fokusirano na manje multigeneracijske obiteljske grupe i FIT goste najviše platežne moći, koja će se održati 23. listopada u New Yorku.


HTZ će i ove godine snositi 50 posto troška uređenja na općim sajmovima, dakle, opći, nautički, kamping, i u cijelosti trošak uređenja na kongresnim burzama koji definira tehnički izvođač odabran putem javnog natječaja.


Dubrovnik i Hvar među najboljima na svijetu

 


Čitatelji renomiranog američkog magazina Condé Nast Travelera uvrstili su Hrvatsku, Dubrovnik i otok Hvar, među najbolje destinacije svijeta, priopćili su iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ). Naime, u sklopu dodjele prestižnih nagrada Readers’ Choice Award 2023. ovog globalno poznatog američkog magazina specijaliziranog za putovanja, Hrvatska je na popisu top 20 svjetskih destinacija zauzela 14. mjesto. Na ovom se popisu ispred naše zemlje nalaze Japan, Italija, Grčka i Irska, dok su se iza Hrvatske smjestile Njemačka, Velika Britanija, Austrija, Francuska i druge.


Hrvatska se ujedno našla i na popisu 10 najgostoljubivijih zemalja Europe, a dodatnu popularnost i prepoznatost hrvatskog turizma na velikom američkom tržištu potvrđuje uvrštenje otoka Hvara na popis najboljih europskih otoka, odnosno Dubrovnika koji je uvršten na popis najboljih destinacija.


– Readers’ Choice Awards predstavlja najdugovječnije i najprestižnije priznanje izvrsnosti u industriji putovanja, a dodjeljuje se na temelju glasova čitatelja Condé Nast Travelera koji su slali odgovore i ocjene temeljene na iskustvu stečenom tijekom svojih putovanja.

Dakle, HTZ u idućoj godini planira i nastup na sajmu BMT u Napulju, IMEX u Frankfurtu, CAMPING&REISE u Essenu, FESPO u Zürichu te IMEX u Las Vegasu. Druga tržišta se otvaraju i putem organizacije različitih poslovnih radionica i prezentacija te su predviđene određene aktivnosti na pojedinim dalekim tržištima kao što su primjerice tržišta Južne Amerike.


Tako će HTZ nastupiti i u Francuskoj na IFTM sajmu u listopadu iduće godine, a istog mjeseca bit će i predstavljane na TTG Travel Experience u Riminiju koji je sajam za poslovnu publiku. U Nizozemskoj se hrvatsku turističku ponudu ponovo predstavlja u Utrechtu na sajmu Vakantiebeurs koji je već početkom siječnja iduće godine. U Njemačkoj će također i iduće godine nautička ponuda biti predstavljena na BOOT-u Düsseldorf, u siječnju je i sajam na CMT-u Stuttgart, a u veljači je i nastup na F.re.e.-ju u Münchenu. Hrvatska se i nagodinu predstavlja u Španjolskoj i to na madridskom FITUR-u, sajmu za široku publiku, kao i na kongresnoj burzi IBTM Barcelona. U svibnju iduće godine Hrvatska će se predstavljati i u Dubaiju na sajmu za poslovnu publiku ATM.


Iz SAD-a stiglo 645 tisuća gostiju

 


Prema podacima sustava eVisitor s američkog tržišta u dosadašnjem dijelu godine u Hrvatskoj je ostvareno 645.000 dolazaka i 1,8 milijuna noćenja američkih turista. Navedeno u odnosu na prošlu godinu predstavlja rast od 33 posto u dolascima i 23 posto u noćenjima, dok u usporedbi s 2019. ovi podaci ukazuju na porast od 9 posto u dolascima i 12 posto u noćenjima. Pritom su Amerikanci najviše noćenja ostvarili u Dubrovniku, Splitu, Zagrebu, Hvaru i Rovinju.

Zemlje partneri


Na pitanje ima li nekih novosti što se tiče samih štandova, s obzirom na to da je usvojen novi Strateški marketing plan, kazali su kako je u tijeku proces odabira novih vizualnih rješenja i dizajna, a dok se ne definira novi dizajn, sada još ostaje dosadašnji izgled hrvatskog štanda.


Hrvatska će i nagodinu biti zemlja partner na nekim sajmovima. Naime, u ovoj je godini bila zemlja partner na sajmu Ferienmesse u Beču te na sajmu f.re.e u Münchenu, dok je u idućoj godini u planu da Hrvatska bude zemlja partner na sajmu BMT – Borsa Mediterannea di Turismo u Napulju te FESPO und Golfmesse 2024 u Zürichu. Sajam u Švicarskoj će se tako od 1. do 4. veljače biti u znaku golfa i ponuda putovanja iz cijelog svijeta. Organizatori sajma navode kako činjenica da je Hrvatska zemlja partner, fokus sajma ponovo stavlja na neku europsku destinaciju. Navode i kako je Hrvatska postala međunarodno poznata po Dubrovniku koji je ujedno i mjesto radnje u hit seriji »Igra prijestolja«, ali ima i čitav niz drugih poželjnih destinacija.


– Iako je Hrvatska jedno od najpopularnijih odredišta za putovanja na Mediteranu, još uvijek postoje brojna skrivena mjesta i insajderski savjeti o ovoj destinaciji koje treba otkriti, kazao je u najavi sajma njegov voditelj Stephan Amstad.


Pred HTZ-om je ove godine za odraditi londonski WTM, ali i Dane Hrvatskog turizma (DHT) u Rovinju, i to 9. i 10. studenoga.