Sve više sudskih procesa

Hrvatska udruga za promicanje prava pacijenata: Porast pritužbi pacijenata

Hina

Foto Emica Elvedji/PIXSELL

Foto Emica Elvedji/PIXSELL

Porast pritužbi pacijenata i neadekvatni odgovori institucija doveli do povećanog broja sudskih procesa i traže izradu novog zakona o zaštiti pacijenata



U povodu Europskog dana prava pacijenata, 18. travnja, Hrvatska udruga za promicanje prava pacijenata u petak je priopćila da su porast pritužbi pacijenata i neadekvatni odgovori institucija doveli do povećanog broja sudskih procesa i traže izradu novog zakona o zaštiti pacijenata.


‘Europski dan prava pacijenata, ovu godinu obilježavamo izričitim zahtjevima jer su porast pritužbi pacijenata i neadekvatni odgovori službenih institucija doveli su do povećanog broja sudskih procesa čak izvan Hrvatske. Tražimo da se Hrvatskoj udruzi za promicanje prava pacijenata dodjele javne ovlasti kako bi se osim interne istrage, mogla provesti i službena istraga pritužbi pacijenata, kao jedine neovisne institucije u Hrvatskoj, koja je i zaštićena autorskim pravima”, ističe Hrvatska udruga za promicanje prava pacijenata.


Traži i izradu novog zakona o zaštiti prava pacijenata jer, kako ocjenjuju,  aktualni zakon iz 2004. nije primjenjiv.




Taj novi zakon treba sadržavati obaveznu edukaciju zdravstvenih djelatnika u bolnicama o načinima odgovora na pritužbe te obveze ustanove da imenuju medijatora koji će rješavati sporove između zdravstvenih djelatnika i pacijenata, kažu iz Hrvatske udruge za promicanje prava pacijenata..


Također, udruga traži obaveznu edukaciju članova županijskih povjerenstava za zaštitu prava pacijenata te obavezan proces pritužbi,  gdje se kreće od ustanove pa do viših instanci, a ne paralelan put, gdje pacijent odjednom šalje na sve strane, a od nikog ne dobije konkretan odgovor koji slijedi pritužbu, dodaje se u priopćenju.


Traže i uvođenje Obvezi pacijenata u zdravstvenom sustavu te sankcije za kršenje prava pacijenata.


Također, zahtijevaju definiranje medicinski opravdanog roka za čekanje te definiranje vlasništva medicinske dokumentacije, pisanje specifičnih protokola o davanju informacija rodbini i identifikacija putem koda, kao i unificirani Informirani pristanak koji je pacijentu razumljiv i odobren od Patient Ombudsman-a.


Hrvatska udruga za promicanje prava pacijenata ističe i kako je u travnju počela inicijativa edukacije zdravstvenih djelatnika – Patient Ombudsman te je šest hrvatskih bolnica dobilo prestižan Europski status “Patient Partnership Hospital” – KBC Split, KBC Rijeka, KB Sveti Duh, OB Dubrovnik, OB Pula i Specijalna bolnica za plućne bolesti Rockefellerova.


“Kroz slijedeće godine cilj nam je da sve hrvatske bolnice dobivaju ovaj prestižni naziv i postanu partner pacijentima”, poručili su u priopćenju.