Sajam premium turizma u Cannesu

Hrvatska tražena na tržištu luksuznog turizma, ali fali avionskih veza: 'Turiste preuzimamo u Veneciji'

Alenka Juričić Bukarica

Hrvatska može pružiti jedinstvene doživljaje cijele godine / Foto : GORAN KOVAČIĆ/PIXSELL

Hrvatska može pružiti jedinstvene doživljaje cijele godine / Foto : GORAN KOVAČIĆ/PIXSELL

Stoga naše partnere pokušavamo pridobiti posebno osmišljenim turama na kopnu, kaže Hauptfeld Schweitzer



Hrvatska je svoju top turističku ponudu predstavila na jednom od najznačajnijih svjetskih sajmova premium turizma – International Luxury Travel Marketu (ILTM) Cannes, sajmu koji okuplja ključne globalne aktere u segmentu premium i luksuznih putovanja. ILTM Cannes 2025. održavao se od 1. do 4. prosinca, a na njemu je sudjelovalo više od devet tisuća sudionika i iz 84 zemlje, a održano je više od 100 tisuća sastanaka. Nastup 16 hrvatskih turističkih tvrtki i ukupno 40 predstavnika turističkog sektora organizirali su Hrvatska gospodarska komora (HGK) s brendom Stories – Experience Premium Croatia i Hrvatska turistička zajednica (HTZ).


Na sajmu su tako predstavnici hrvatske premium smještajne ponude, od otočnih resorta do gradskih hotela, međunarodnim partnerima predstavili proizvode koji sve snažnije konkuriraju na vodećim mediteranskim tržištima. Na sajmu je sudjelovala i Anamaria Hauptfeld Schweitzer, članica Uprave u Katarina lineu iz Opatije. Kako nam je javila iz Cannesa, imala je niz sastanaka s američkim agentima za putovanja.


– Ovdje se uglavnom traže posebna iskustva i luksuzni smještaj pa je bila prilika naglasiti i predstaviti naš Keight Hotel u Opatiji koji se svakako uklapa u tu priču, ali i gastroponudu kvarnerske regije. Hrvatska je i dalje jako tražena na luksuznom tržištu, međutim, još uvijek je problem manjak avionskih veza. Stoga naše partnere pokušavamo pridobiti posebno osmišljenim turama na kopnu, koje su kreirane na način da goste preuzimamo u Veneciji koja, jasno, ima puno direktnih letova s tržišta s kojih nam dolaze ovi gosti, pojasnila je Hauptfeld Schweitzer.




Na sajmu se predstavlja još jedna kvarnerska turistička tvrtka, Lošinj Hotels&Villas. Lara Soldičić Vodarić, direktorica prodaje za leisure i korporativni segment lošinjske turističke grupacije je komentirajući nastup u Cannesu navela kako su na sajmu vodili produktivne razgovore s partnerima koji oblikuju trendove u luksuznim putovanjima.


– Vjerujemo da će rezultat ovogodišnjeg ILTM-a biti dodatno osnažena vidljivost Lošinja na međunarodnoj sceni te realizirane nove suradnje. Svakako smo ostvarili nova partnerstva i predstavili naš jedinstven portfelj luksuznih hotela i vila, rekla je Soldičić Vodarić.


Ovaj je sajam za hrvatske tvrtke bio prilika da u svega tri dana dođu do kontakata koje je drugačije gotovo nemoguće dosegnuti, a riječ je o agentima koji rade isključivo s gostima visoke platežne moći i čiji izbor destinacije izravno utječe na tržišne trendove.


– Za nas je ključna vrijednost sajma to što predstavljamo cjelovitu priču o Hrvatskoj kao destinaciji visoke dodane vrijednosti. Na sastancima dobijemo i povratne informacije o tome što partneri traže, koje su nam prednosti, a u kojim segmentima trebamo dodatno jačati ponudu, navela je Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam i Službe za marketing i komunikacije HGK-a.


Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, naglasio je kako je upravo premium ponuda temeljena na autentičnim iskustvima, vrhunskoj usluzi i održivosti iznimno važna za pozicioniranje Hrvatske kao jedne od vodećih turističkih destinacija na Mediteranu. Premium segment donosi veću dodanu vrijednost, potiče ulaganja u kvalitetu te privlači goste u razdobljima pred i posezone.


– U tom je kontekstu naše sudjelovanje na sajmu ILTM od velikog značaja jer je riječ o prestižnoj svjetskoj platformi gdje imamo priliku dodatno učvrstiti svoju poziciju na globalnoj karti premium destinacija te pokazati da Hrvatska može pružiti jedinstvene doživljaje tijekom cijele godine, kazao je Staničić.