Amerikanci "gladni" Europe

Hrvatska je opet “in” među američkim turistima! Vlasnica opatijske agencije upravo se vratila iz SAD-a, evo njenih dojmova

Alenka Juričić Bukarica

Opatijska agencija Katarine line u Floridi je predstavila ponudu krstarenja i bili su prvi iz Europe koji su se vratili američkom tržištu. Ove godine vraća se izravna linija iz SAD-a za Dubrovnik što dovoljno govori o očekivanjima turističkih djelatnika



RIJEKA – Do 4. srpnja SAD planira cijepiti čak 70 posto stanovnika, što je izvrsna vijest ne samo za Amerikance, već i za američki, ali i svjetski turizam. Pa tako i za Hrvatsku koja je lani, s obzirom na to da je izvan šengenskog režima, praktički bila jedina europska zemlja u koju su gosti iz SAD-a mogli putovati. I po mnogima, to se pokazalo odličnim potezom te ulaganjem i u ovu turističku sezonu.


Samo američko tržište je pretrpjelo ogromne gubitke, međutim, s polaganim vraćanjem u normalno, glad Amerikanaca za putovanjima sve je veća. A Hrvatska je itekako zanimljiva, kaže Katica Hauptfeld, vlasnica opatijske turističke agencije Katarina line, koja se sa sinom Danielom Hauptfeldom netom vratila s trotjednog boravka u SAD-u gdje je odradila trodnevni road show u Floridi te brojne sastanke s američkim partnerima iz turističkog sektora u Las Vegasu i Kaliforniji.


U Floridi su imali prezentacije u Tampi, Orlandu i Melbournu, na kojima je u pravilu bilo preko 90 sudionika.




– To je bio prvi organizirani road show našeg američkog partnera otkako je lockdown ukinut i došlo je jako puno agenata. Nama kao Katarina lineu je tržište SAD-a izuzetno važno jer bez ovog tržišta, te Australije i Novog Zelanda, ne možemo preživjeti.


Samo najbolje


Naime, ovi gosti traže upravo de luxe, najbolje brodove za krstarenja koji nisu toliko popularni na europskom tržištu. Naviknuti su na veće prostore, veći luksuz i spremni su više platiti za odmor. I u pravilu nitko od njih u Europu ne dolazi na tjedan dana, već se radi o dolascima od najmanje desetak dana pa naviše. I da, mi smo na ovim prezentacijama bili jedini iz Europe, doista prvi jer je vrlo važno nakon ovakvih kriza odmah krenuti u vraćanje tržišta, rekla je vlasnica opatijske agencije navodeći kako će slična predstavljanja organizirati početkom jeseni u Kaliforniji, ali i kako već idućeg mjeseca ponovo odlazi u SAD, uz ostalo u Floridu gdje se održava godišnji kongres Međunarodnog udruženja kruzinga (CLIA), te u Kaliforniju i Nevadu. Istaknula je također kako su na prezentacijama bile i druge destinacije, poput Bahama, te da je hrvatska ponuda, unatoč brojnim konkurentima, bila vrlo prihvaćena.


Nakon prezentacija na Floridi, opatijski predstavnici imali su i niz sastanaka u Los Angelesu i Las Vegasu, gdje su u tamošnjim udruženjima turističkih profesionalaca SKAL prezentirali kongres SKAL-a koji će se iduće godine održati u Opatiji i Rijeci.


– I ondje smo jako lijepo primljeni, a zanimljivo je da smo i ondje bili prvi gosti iz Europe nakon otvaranja. Ujedno, izvrsno smo surađivali s Ivom Bahunek, voditeljicom Ispostave Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Los Angelesu, za koju moram istaknuti da je prava osoba za to mjesto. Moramo znati da je Kalifornija velika i bogata država i upravo takve goste želimo i na tome se radi. Ono što je za ovu sezonu posebno naglasiti jest činjenica da Hrvatska, točnije Dubrovnik, ima direktne aviolinije iz SAD-a i to zrakoplovima United Airlinesa i Delta Airlinesa, s čijom predstavnicom sam se također susrela.


Činjenicu da su ove linije postavljene za Dubrovnik, naime, treba gledati u širem kontekstu jer od njih koristi definitivno može imati i naš kraj, dakle Kvarner.


Velike ture


Mi smo na svim našim prezentacijama i sastancima prezentirali i Opatiju i Kvarner, jer kako često znam reći, ono što je Dubrovnik na jugu, to je Opatija na sjeveru Jadrana. Američki gosti mogu letjeti direktno u Dubrovnik, potom se ondje ukrcati na naš kruzer ili nešto drugo, doputovati na Kvarner i onda ovdje ostati nekoliko dana pa se potom preko Venecije opet direktnim letom vratiti u SAD. Jer nitko iz SAD-a ne dolazi u Hrvatsku samo na nekoliko dana, već su to uvijek veće ture, pojasnila je Hauptfeld.


O interesu Amerikanaca za putovanja, istaknula je kako ove godine očekuje dolaske individualnih gostiju, međutim, organizirani promet se može očekivati tek nagodinu. Ono što je posebno značajno jest ipak velik interes da se putuje.


– Rekla bih da postoji velika glad za putovanjima, što je jako dobro i za nas u Hrvatskoj. I Hrvatska je sada »in«! Za njih je naša zemlja nešto posebno, puno se o nama govori, reklamiramo se i sam spomen Hrvatske budi radoznalost, zaključila je Hauptfeld.