Ususret izborima

Gong traži od komunikacijskih savjetnika i analitičara da objave za koga rade u kampanji

Hina

Arhiva NL

Arhiva NL

Odgovornost je i na medijima kada biraju koga će pozvati za sugovornike



Kako bi izborna utakmica bila fer i poštena, Gong, Hrvatsko novinarsko društvo i Sindikat novinara Hrvatske pozvao je u utorak novinare i medije da javno traže od svih komunikacijskih savjetnika i analitičara da deklariraju za koga rade.


Građani i građanke imaju pravo znati za kojeg kandidata ili stranku rade analitičari i/ili komunikacijski savjetnici koji u medijima komentiraju političke, posebno izborne teme u pretkampanji i kampanji, priopćeno je iz udruge Gong uoči predstojećih parlamentarnih izbora.


Kada su agencije za odnose s javnošću u poslovnom odnosu s političkim strankama, ali i državnim tijelima i javnim tvrtkama, zavaravajuće je, ističu, da njihovi vlasnici ili zaposlenici u medijima nastupaju kao neovisni analitičari bez da deklariraju svoj interes, odnosno poslovne aranžmane s vlašću ili strankama.




Ako se medijski prostor koristi za partikularne i prikrivene interese, građani mogu biti dovedeni u zabludu vjerujući procjenama “nezavisnih” stručnjaka. Dok pod egidom nezavisnosti i stručnosti nastupaju u medijima, zapravo rade za određene kandidate ili imaju poslovne aranžmane s vladajućima, navodi Gong.


Ističu da je velika odgovornost i na medijima, novinarkama i novinarima, koji bi trebali inzistirati da njihovi gosti transparentno kažu za koga rade, a ne da prikriveno promiču interese svojih klijenata.


Odgovornost je i na medijima kada biraju koga će pozvati za sugovornike da komentiraju izbore i izborne teme, zaključuju iz Gonga.