Rijeka Gateway

FOTO Plenković i danska premijerka Frederiksen u Rijeci, obišli i novi terminal: “Rijeka ima veliki potencijal”

Marinko Glavan

Foto: M. LEVAK

Foto: M. LEVAK

Potpredsjednik vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je nakon obilaska istaknuo kako je danskoj delegaciji prezentiran projekt Rijeka Gateway, a bilo je riječi i o budućem ukupnom razvoju luke i kontejnerskih terminala



Danska Premijerka Mette Frederiksen radni posjet Hrvatskoj započela je u Rijeci, obilaskom lokacije kontenerskog terminala Zagreb Deep Sea, zajedno s predsjednikom hrvatske vlade Andrejem Plenkovićem i potpredsjednikom Olegom Butkovićem.


Predsjednici danske Vlade u Lučkoj upravi Rijeka je prezentiran projekt terminala čiji je koncesionar tvrtka Rijeka Gateway, u zajedničkom vlasništvu APM Terminalsa koji posluje u sastavu danske Maersk grupe i hrvatske tvrtke ENNA Logic.


Foto galerija: Premijer Plenković i danska premijerka Frederikson u Rijeci Foto: Mateo Levak


Dvoje premijera nakon toga obišli su sam kontejnerski terminal, gdje bi uskoro trebali započeti radovi na opremanju kako bi mogao početi s operativnim radom u prvoj polovici 2025. godine, s maksimalnim kapacitetom od 600 tisuća TEU-a (ekvivalent dvadesetsopnog kontejnera).




Obilasku terminala su prisustvovali i riječki gradonačelnik Marko Filipović, primorsko-goranski župan Zlatko Komadina te ravnatelj Lučke uprave Denis Vukorepa, a goste je s detaljima terminala i predstojećih radova upoznao Koen Benders, izvršni direktor Rijeka Gatewaya.


Potpredsjednik vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je nakon obilaska istaknuo kako je danskoj delegaciji prezentiran projekt Rijeka Gateway, a bilo je riječi i o budućem ukupnom razvoju luke i kontejnerskih terminala.



– Postojeći terminal na Brajdici ima kapacitet od 500 tisuća TEU-a, a ovaj terminal na Zagrebačkoj obali imat će u ovoj, prvoj fazi, kapacitet od 600 tisuća TEU-a, pri čemu će se on izgradnjom druge faze povećati na milijun TEU-a. Riječka luka time će dobiti kapacitet od milijun i pol TEU-a godišnje, a gledamo i budućnost i kontejnerski terminal u Omišlju, na otoku Krku, koji bi trebao imati kapacitet od čak tri i pol milijuna TEU-a.


Činjenica je da Rijeka ima veliki potencijal, što otvara mogućnost njegove realizacije, iako je sada još u fazi planiranja i razrade, rekao je Butković, ističući kako je projekt Rijeka Gateway, po kojemu je nazvan zajednička tvrtka koncesionara terminala, započeo prije više od dvadeset godina, da bi prije dvije godine bio potpisan ugovor o koncesiji.


– Dobili smo respektabilnog koncesionara, APM Terminals kojemu je ovo sedamdeset šesti terminal u svijetu, u suradnji s Enna Logicom, jednom od najrespektabilnijih tvrtki u regiji kada govorimo o logistici i transportu.



Očekujemo da terminal počne s prekrcajem kontejnera za nešto više od godinu i pol dana, a uz njega je vezan čitav niz drugih velikih projekata, poput ceste D 403 koja bi trebala biti završena koncem srpnja.


Prvotni rok bio je sredinom lipnja, ali je to ipak prolongirano za nešto više od mjesec dana. Ta je cesta jedini pravi cestovni spoj ovog terminala, ali i spoj zapadnog dijela Rijeke sa zaobilaznicom i dalje s mrežom autocesta. Završen je i preko trideset milijuna eura vrijedan projekt multimodalnog željezničkog terminala, ovdje uz Zagrebačku obalu, koji je najvećim dijelom bio sufinanciran iz Instrumenta za povezivanje Europe, čak 85 posto, kao i cesta D 403 čija je vrijednost veća od 70 milijuna eura, rekao je Butković.


Gradonačelnik Rijeke Marko Filipović je istaknuo kako je danskoj premijerki prezentiran ne samo razvoj luke i kontejnerskog terminala, nego i vizija razvoja grada.



– Ovo su veliki i značajni projekti oko kojih ne bi trebalo biti politike i koji su značajni ne samo za razvoj Rijeke nego cijele Hrvatske. Rijeka se uvijek najbolje razvijala kad je bila dio širih državnih zajednica, bila to Austro-ugarska, bivša država ili Hrvatska koja je dio Europske unije.


Ulazak u Schengen daje novu perspektivu a Rijeka postaje sve zanimljivija investitorima. Najbolji dokaz tome je upravo ovaj projekt u kojemu jedna od najvećih logističkih grupacija u svijetu, Maersk, zajedno s domaćim partnerom oprema i stavlja u funkciju kontejnerski terminal, uz koji ide i čitav niz drugih značajnih projekata o kojima je govorio ministar Butković. Na nama je da sve te projekte podržimo i poguramo da budu realizirani na vrijeme, jer to znači i otvaranje novih radnih mjesta.



Župan Zlatko Komadina je naglasio da su se napokon počele koristiti prednosti geostrateškog položaja Rijeke kao luke najbliže mnogim tržištima centralne Europe.


– Rijeka je mjesto gdje Mediteran ulazi u srce Europe i to smo napokon počeli koristiti. Rijeka postaje ulaz u Europu, u lučkom, logističkom i energetskom smislu, što je nova šansa za razvoj Kvarnera i cijele zemlje, rekao je Komadina.