Konačno

Drugu cijev tunela Učka gradit će više od tisuću radnika, donosimo i druge detalje posla desetljeća

Marinko Glavan

Foto Duško Marušić PIXSELL

Foto Duško Marušić PIXSELL

Izgradnjom druge cijevi, tunel Učka dostići će najveće EU sigurnosne standarde, a dovršenjem punog profila autoceste na istarskoj strani smanjit će se broj prometnih nezgoda



Odluka Europske komisije o produljenju koncesijskog ugovora za Istarski ipsilon, kojom je omogućeno probijanje druge cijevi tunela Učka, pozdravljena je iz koncesionara istarske autoceste, društva Bina-Istra, iz kojeg najavljuju da će na gradilištu u iduće tri i pol godine biti zaposleno više od tisuću radnika.


Iz Bina-Istre ističu kako ova važna odluka, utemeljena na pozitivnoj ocjeni Ureda za tržišno natjecanje u Bruxellesu, omogućava investiciju od 197 milijuna eura za nastavak gradnje Istarskog ipsilona u punom profilu, odnosno izgradnju druge cijevi tunela Učka.


Najviši standardi


– Ova investicija, odnosno faza 2B2-1 obuhvaća izgradnju nove tunelske cijevi dužine 5,6 kilometara s preko kilometar poprečnih komunikacijskih cijevi, 1,9 kilometara dionice autoceste s istarske strane, 500 metara portalne površine s kvarnerske strane, kao i novo odmorište s pratećim sadržajima, isto tako s kvarnerske strane. Faza 2B2-1 predstavlja najkompleksniju dionicu Istarskog ipsilona koju koncesionar pretvara u autocestu, a sve zbog potrebe bušenja nove tunelske cijevi bez obustave prometovanja postojećom, znatnog geološkog rizika zbog nestabilnosti tla i stijenske mase te velikog broja cestovnih objekata. Ova faza za koju je koncesionar uspio dovršiti sve tehničke pripreme donosi višestruke koristi široj zajednici. Izgradnjom druge cijevi, tunel Učka postiže najveće EU sigurnosne standarde prometovanja cestovnim tunelima, a dovršenjem punog profila autoceste na istarskoj strani značajno se utječe na smanjenje broja prometnih nezgoda povezanih s prometovanjem na dionicama u poluprofilu. Ova investicija će još pojednostaviti putovanje, svakako imati snažan utjecaj na povećanje domaćeg i turističkog prometa.


Povećanje BDP-a




Gradnja ove dionice će zasigurno izravno pridonijeti povećanju BDP-a zbog angažmana velikog broja domaćih građevinskih tvrtki što predstavlja izazov koncesionaru zbog nedostatka velikih hrvatskih kompanija s jakim referencama na sličnim projektima, priopćeno je iz Bina-Istre.


Podfaza 2B2-1, u duljini od 8.010 metara obuhvaća izgradnju čvora Vranja, izgradnju dodatna dva kolnička traka, sa zaustavnim trakom, između čvora Vranja i tunela Učka, izgradnju drugog vijadukta Zrinšćak, kao i najvažniji objekt, drugu cijev tunela Učka, u duljini od 5.630 metara, zajedno s opremanjem tunela, poprečnim spojevima između dva tunela te spojem na postojeću cestovnu mrežu..


Početak radova planiran je za kraj ove godine, a trajat će ukupno 42 mjeseca, odnosno tri i pol godine. Koncesijski ugovor produžen je za nešto manje od pet godina, do 2037. godine, a Europska komisija ocijenila je da je taj period odgovarajući visini ulaganja te da neće doći do narušavanja tržišne utakmice. Očekuje se da će Bina-Istra uskoro zaključiti ugovor s komercijalnim bankama o financiranju projekta, bez državnih jamstava, te da će na gradilištu biti zaposleno ukupno oko tisuću radnika iz hrvatskih građevinskih tvrtki.