Dan D za turizam

Druga polovina lipnja donosi povratak avioprometa: Najviše letova iz Njemačke, zemalja Beneluxa i Francuske

Alenka Juričić Bukarica

foto: arhiva NL

foto: arhiva NL

Hrvatska je otvorila granice za desetak europskih zemalja među kojima su i najvažnija tržišta poput Njemačke, Slovenije i Austrije, no da s druge strane ne ide baš tako glatko s popuštanjima pokazao je ovaj tjedan primjer Austrije...



RIJEKA – Dan D za europski, kao i hrvatski turizam, pred vratima je. Riječ je o 15. lipnju, datumu kada bi se trebalo mnogo toga više znati oko liberalizacije prolaska granica unutar EU-a, za Hrvatsku možda najvažnije, znat će se što će biti s režimom za njemačke građane s obzirom na to da sada za većinu njemačkih pokrajina vrijedi da po povratku u svoju zemlju moraju u karantenu.


Hrvatska je otvorila granice za desetak europskih zemalja među kojima su i najvažnija tržišta poput Njemačke, Slovenije i Austrije, no da s druge strane ne ide baš tako glatko s popuštanjima pokazao je ovaj tjedan primjer Austrije koja je ukinula sve epidemiološke mjere za putovanja austrijskih državljana u zemlje s kojima ta zemlja direktno graniči. Znači ne i za Hrvatsku, iako se najavljuje da će se o tome raspravljati idući tjedan.


Pokretanje aviolinija


U Hrvatskoj udruzi turizma (HUT) tako ističu da se dnevno bilježi velik interes Austrijanaca u pozivima i rezervacijama.




– To je najbolji dokaz koliko oni žele doći u Hrvatsku te se nadamo da će službena politika uz EU preporuke poslušati i želje svojih građana, istaknuo je Veljko Ostojić, direktor HUT-a, navodeći kako se trenutačno u Hrvatskoj odmara oko 1.500 austrijskih gostiju. Trenutačno je u Hrvatskoj otvoren 321 hotel i 171 kamp, a u idućim danima otvorenje dodatnih kapaciteta najavile su sve vodeće turističke kompanije. Jasno je da s potpunim otvaranjem granica mnogi još uvijek kalkuliraju, uz ostalo, svi žele da njihovi građani na odmoru ostanu u domicilnoj zemlji. No turistički tokovi se neminovno pokreću, što je vidljivo i iz najava o ponovnom pokretanju aviolinija. Avionski promet je, naime, uz kruzing, najpogođeniji.


Najavljene aviolinije

U HTZ-u navode kako su među najavljenim linijama za Split letovi Austrian Airlinesa s tržišta Austrije, Luxairtoursa, Transavie i easyJeta s tržišta Beneluxa, Transavie i easyJeta s tržišta Francuske, Condora i Eurowingsa s tržišta Njemačke, easyJeta i Wizz Aira s tržišta Velike Britanije, a potvrđen je i let Croatia Airlinesa koji će Split povezivati s Rimom od sredine lipnja. Za Dubrovnik najavljeni su letovi Austrian Airlinesa s tržišta Austrije, Luxairtoursa, TUI-ja, easyJeta i Brussels Airlinesa s tržišta Beneluxa, Transavije i easyJeta s tržišta Francuske, a najavljeni su i letovi s tržišta Njemačke, Mađarske, Norveške, Švedske i Danske. Prema najavama, Ryanair, Luxairtours i easyJet će povezivati Zadar s tržištem Beneluxa, dok će ovu hrvatsku destinaciju Ryanair također povezivati i s njemačkim destinacijama među kojima su Stuttgart, Berlin, Düsseldorf, Karlsruhe i Köln. Pula će prema najavama, između ostalog, biti povezana letovima Ryanaira, Luxairtoursa i easyJeta s tržištem Beneluxa, a najavljeni su i letovi iz Pariza, Frankfurta, Düsseldorfa i Londona. Za zračne luke Rijeka i Zagreb najavljeni su letovi s tržišta Njemačke, Velike Britanije i Beneluxa.

Prema informacijama koje je Hrvatska turistička zajednica (HTZ) prikupila putem svojih ureda predstavništava, najviše letova najavljeno je za drugu polovinu lipnja i početak srpnja za zračne luke Split i Dubrovnik, kao i za Zadar, Pulu, Zagreb i Rijeku. Najviše letova prema hrvatskim destinacijama najavljeno je s tržišta Njemačke, Beneluxa i Francuske. Aviopromet je bio jedna od tema i jučer održane videokonferencije Hrvatske gospodarske komore (HGK) Putničke agencije i koronavirus: jučer, danas, sutra?


Povrat novca


Tom je prilikom Boris Žgomba, predsjednik Udruženja putničkih agencija HGK-a i član Upravnog odbora Europskog udruženja putničkih agencija i turoperatora (ECTAA), uz ostalo govorio i o povratu novca za neizvršena putovanja avionom.


– Svaka aviokompanija to radi na svoj način, neki vraćaju novac, neki rebukiraju. Nama je bitno, i za to smo se izborili, da IATA, odnosno sustav koji prikuplja novac za aviokompanije, vrati sve ono što je prikupljeno zbog koronavirusa, kazao je Žgomba.


Letovi će, dakle, početi kada se stvore uvjeti na razini EU-a, odnosno kada se konačno definiraju uvjeti pod kojima će prevoziti putnike, iako je određen manji dio prometa krenuo.


– Interes postoji za sve naše zračne luke i veseli interes s naših ključnih emitivnih tržišta, kazao je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a navodeći kako se nada da će se otvoriti i interes sa skandinavskog tržišta. Najave letova su od druge polovine lipnja pa do kraja listopada, no izgubilo se cijelu predsezonu, dodao je.


Robert Pende, pomoćnik ministra turizma, je pak komentirao najave poskupljenja cijena nacionalnih parkova i javnih ustanova, te kazao kako nema baš puno sluha vezano za prihvatljivije definiranje cijena te predstoji razgovor s ravnateljima da se pokuša redefinirati njihove stavove i da cijene ulaznica u nacionalne parkove i druge javne ustanove u sezoni ipak budu prihvatljivije.


– Od nerealno visokih cijena u ovom trenutku nitko nema koristi, zaključio je Pende. Inače, na konferenciji je rečeno i kako Njemačka daje svojim građanima 500 eura po putniku ako ostanu u svojoj zemlji na odmoru, Slovenija 200, a primjerice Turska po putniku izdvaja 600 eura.