Sastanak s kineskom delegacijom

DARKO HORVAT Kineskom CSIS-u Uljanik i 3. maj ne nude se isključivo za brodogradnju

P. N.

Nećete mi ukrasti taj optimizam koji gajim u ovom trenutku - Darko Horvat / Snimio Darko JELINEK

Nećete mi ukrasti taj optimizam koji gajim u ovom trenutku - Darko Horvat / Snimio Darko JELINEK

"Dakle, ponuđena je i jedna i druga lokacija - ne samo isključivo u kontinuitetu brodogradnje, već u investiranju i zajedničkom naporu da se na tim lokacijama proizvodi nešto drugo", rekao je Darko Horvat



Ministar Darko Horvat iznio je detalje sastanka s delegacijom kineske kompanije China Shipbuilding Industry Corporation (CSIC), koja je, na čelu s predsjednikom uprave Huom Wenmingom, proteklih dana obišla brodogradilišta u Rijeci i Puli, javlja televizija N1.


“Sastanak još nije gotov. I nakon dva sata razmatraju se mogućnosti. Situacija na stolu je vrlo otvorena. Početak sastanka s njihovim pravnim timom, nastavak s njihovom investicijskom bankom koja njihovu kompaniju prati u svakom investicijskom poduhvatu i na kraju, u ovom trenutku, s inženjerima – da bismo vrlo konkretno došli u situaciju i rekli u kojoj fazi, u kakvim kondicijama, oni vide tehnologiju kojom raspolažu brodogradilišta u Puli i Rijeci”, kazao je ministar Darko Horvat. 


“Nakon toga imat ćemo zaključni sastanak s menadžmentom u očekivanju jasnog iskaza interesa za kontinuitet brodogradnje. Za nas nije strana priča diverzifikacija proizvodnje i na jednoj i na drugoj lokaciji. Dakle, u ovom trenuku sjedimo za stolom s kompanijom koja ne samo da radi u brodogradnji, nego je njoj brodogradnja 20 posto ukupnog prihoda.”




“Dakle, ponuđena je i jedna i druga lokacija – ne samo isključivo u kontinuitetu brodogradnje, već u investiranju i zajedničkom naporu da se na tim lokacijama proizvodi nešto drugo.”


U kakvom ozračju delegacija kineske kompanije CSIC odlazi iz Hrvatske?


“Kad netko tko je na čelu kompanije koja danas vrijedi 63 milijarde dolara, koja zapošljava 150 tisuća ljudi, provede dva dana u radnom obilasku brodogradilišta i, evo, sad već više od dva i pol sata sjedi s nama za stolom u razmatranju modaliteta zajedničke suradnje – ja to shvaćam ozbiljno i nećete mi ukrasti taj optimizam koji gajim u ovom trenutku”, rekao je Horvat.


“Odgovaramo na sva pitanja koja nam kolege postavljaju slijedom onoga što smo vidjeli. S nama je i kolega Ostojić iz Jadranbroda. Ne očekujemo ood njih da financiraju propale pokušaje izgradnje brodova koji u ovom trenutku nisu završeni. Startna pozicija su novi projekti. Dakle, mi ćemo u jednom trenutku sigurnom svjesni zatečenog stanja, biti u situaciji razgovarati o tome na koji način osigurati financijsku injekciju za završetak postojećih projekata, ali svaki novi projekt u partnerstvu s kineskim brodograditeljimaa imat će drugačiju filozofiju financiranja, drugačije izvore financiranja, projektna dokumentacija će se raditi na potpuno drugačiji način i, ono što je najvažnije, neće više biti državnih jamstava. Kinezi su začuđeni zašto brodogradnja u Hrvatskoj opstaje isključivo na temelju državnih jamstava, odnosno po modelu financiranja kroz državne institucije”, kaže Horvat.


Ministar Horvat konaču odluku ne očekuje danas, ali se nada “da će se kroz koji tjedan se javiti i reći što predlažu i što nude – to je optimizam koji gajim”, kazao je.