Google Arts & Culture

“Croatia: Hearts & Crafts” – Suradnjom Googlea i HTZ-a hrvatska kulturna baština dostupna cijelom svijetu

Alenka Juričić Bukarica

screenshot

screenshot

Bogata hrvatska nematerijalna kulturna baština našla je svoje mjesto među svjetskim muzejima i izložbama i to u okviru on line platforme Google Arts &Culture.


Naime suradnjom Googlea i Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u godinu dana je napravljena svojevrsna virtualna izložba dijela bogate nematerijalne kulturne baštine Croatia: Hearts & Crafts, a koja je prikazana kroz četiri sekcije, odnosno kroz poznavanje zanata, narodne pjesme i ples, svečanosti te hranu. Novu platformu predstavili su danas na on-line prezentaciji Amit Sood, direktor Google Arts & Culture, Liudmila Kobyakova, Program Manager Google Arts & Culture, Joško Mrndže, direktor Googlea za regiju Adriatics, Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, te Frano Matošić, državni tajnik u Ministarstvu turizma.


Direktor platforme Google Arts & Culture, pojasnio je kako se na njoj danas virtualno mogu vidjeti preko 8.000 izložbi, preko 6.000 artefakata, kao i preko 9.000 turra različitim svjetskim muzejima i ostalom kuturnom baštinom. U ovaj projekt uključeni su i, primjerice, MoMa, Met, British Museum i niz drugih svjetskih kulturnih institucija.


– Ova je godina bila je izazovna za putnike širom svijeta. Vjerujemo da ćemo ovim projektom dodatno približiti bogatu tradiciju Hrvatske koja je već poznata po svojim prirodnim ljepotama i pitoresknim gradovima. Koristeći tehnologiju i inovativne tehnike pričanja priče, ovaj je projekt u suradnji i pod pokroviteljstvom Hrvatske turističke zajednice usmjeren na očuvanje i promociju odabranih aspekata nematerijalne kulturne baštine Hrvatske globalnoj publici. Ovo je ujedno i prva globalna prezentacija hrvatske nematerijalne baštine na platformi Google Arts & Culture, kazao je Sood.


Na ovoj se platformi sada može vidjeti, ali i čuti velik dio hrvatske nematerijelne kulturne baštine. Kristjan Staničić podsjetio je kako je Hrvatska jedna od zemalja s najvećim brojem primjera nematerijelne baštine na UNESCO-voj listi, ako i kako je ova godina, više nego ijedna do sada ukazala na potrebu digitalne komunikacije.


– I ovaj projekt stoga pridonosi pozicioniranju naše turitičke ponude, s naglaskom na kulturnu ponudu u kojoj Hrvatska kao destinacija itekako ima što ponuditi, istaknuo je Staničić i dodao kako će se platformu i dalje nadopunjavati.


Ova digitalna kolekcija hrvatske nematerijalne baštine, nastala je u suradnji HTZ-a, Muzeja Sinjske alke, Muzeja za umjetnost i obrt i Google Arts & Culture, a uz ostalo, u njoj su svoje mjesto našli i zvončari, Riječki karneval, narodna nošnja otoka Suska, sopile…


Kod predstavljanja hrane, naglasak je, pak stavljen na štrukle, tu je i niz predstavljenih starih zanata i vještina poput uzrade drvenih igrački u Hrvaskom zagorju, a predstavljen je, čak, i dio suvremene hrvatske glazbene scene.