
Ilustracija / Snimio Sergej DRECHSLER
povezane vijesti
Premda talijanski brod “Moby Drea”- koji u škverskoj luci čeka da se s njega uklone paneli s azbestom – ima carinski status domaće robe, Carinska uprava utvrđuje sve okolnosti tog slučaja, doznaje se u petak.
Carinska uprava Ministarstva financija provodi službeno postupanje provjere carinskog statusa predmetnog plovila, odgovorili su u Hini iz Ministarstva financija.
“S tim u vezi, preliminarno prikupljene informacije ukazuju da predmetno plovilo, koje plovi pod talijanskom zastavom, ima carinski status domaće robe (roba Unije), što znači da ne postoji daljnja nadležnost Carinske uprave koja ne može postupati u odnosu na robu koja ima status domaće robe”, stoji u odgovoru.
S obzirom na to da su i Hrvatska i Italija u Europskoj uniji, a “Moby Drea” plovi pod talijanskom zastavom, za carinu je to domaće plovilo. No, kada bi sporni brod imao zastavu trećih zemalja koje nisu u sastavu EU u tom bi slučaju to bila nadležnost carine.
Iz Carinske uprave, međutim, provode i daljnje radnje radi utvrđenja svih okolnosti slučaja, a kako bi se osiguralo da ne dođe do raspolaganja robom prije konačnog utvrđenja svih okolnosti.
Ministarstvo mora: Nismo nadležni za nadzor radova u brodogradilištu
Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture kažu pak da se nadležnost Lučke kapetanije, odnosno službenika tog ministarstva odnosi na zaprimanje najave uplovljavanja broda u Hrvatskom integriranom pomorskom informacijskom sustavu – CIMIS-u te provjere cjelovitosti i valjanosti dostavljenih dokumenata, a koji u slučaju uplovljavanja broda u brodogradilište ne uključuju dostavu podataka o radovima koji će se obavljati u brodogradilištu.
“U konkretnom slučaju, sukladno najavi dolaska u CIMIS-u, riječ je o uplovljavanju broda u brodogradilište. Plovni objekt ‘Moby Drea’ i brod ‘Sea Dream’ koji ga je doteglio plove pod zastavom Republike Italije i imaju potrebne dokumente za tegljenje i uplovljavanje u luku posebne namjene, odnosno brodogradilište Brodosplit”, naveli su u priopćenju.
Istaknuli su također da ni Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture niti Lučka kapetanija nisu nadležni za nadzor obavljanja radova u brodogradilištu nego da je to u djelokrugu rada drugih tijela, pa tako i u slučajevima postupanja s opasnim tvarima.
“Hrvatska pomorska administracija postupala je i postupa u okviru svoje nadležnosti te ostaje u kontinuiranoj komunikaciji s Obalnom stražom Republike Italije, odnosno Guardiom Costierom”, stoji u priopćenju.