Mišel Šćuka

Čak 60 posto domaćih vozača kamiona u karanteni ili samoizolaciji. Što to znači za opskrbu u Hrvatskoj?

Edi Prodan

snimio Marin Aničić

snimio Marin Aničić

Vozačima je druga opcija karantena koja je osigurana u svim županijama ili karantena/samoizolacija koju organizira trgovačko društvo ili obrt gdje čekaju nalog za novu vožnju. 



RAVNA GORA – Znam da nadležne institucije rade sve na sprečavanju širenja koronavirusa, kako poduzimaju sve mjere da se osigura sve što će onemogućiti nepoželjan društveni kontakt, ali prigodom organizacije karantene za vozače kamiona u Ravnoj Gori nije se postiglo optimalno rješenje. Ta je karantena smještena na prostoru uz hotel Breza gdje ne postoje adekvatni uvjeti za život i higijenu vozača. Štoviše, zbog toga se među stanovništvom Ravne Gore pojavio i strah od mogućeg širenja koronavirusa. Nadležni epidemiolozi iz Delnica nas uvjeravaju kako je u slučaju vozača kamiona u karanteni riječ o zdravim ljudima, no strah je evidentan – istaknuo je Mišel Šćuka, načelnik općine Ravna Gora o problemu s karantenom koji je eskalirao, zbog čega je reagirala i Hrvatska gospodarska komora.


»Prema informacijama koje dobivamo s terena, više od 60 posto domaćih vozača je u samoizolaciji ili karantenama, što naše tvrtke dovodi do točke pucanja. Ako pukne prijevoz, police u trgovinama će ostati prazne, a posljedice će vrlo brzo osjetiti cijelo gospodarstvo«. Dramatično je to upozorenje koje je istaknula potpredsjednica Hrvatske gospodarske komore za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj, osvrćući se na neizdrživu situaciju u koju se hrvatske prijevoznike dovodi zbog neujednačenog i neracionalnog provođenja mjera zaštite od koronavirusa.


Ističu da vozači prilikom prijevoza te utovara i istovara robe uopće ne dolaze u kontakt s drugim ljudima. Traže omogućavanje samoizolacije doma, uz nadzor epidemiologa, ali da po nalogu poslodavca mogu nastaviti voziti dok god nemaju simptome. Takva je praksa u drugim zemljama, a kod nas ih se trenutno upućuje kućama u samoizolaciju te im se aktivira bolovanje i 14 dana moraju ostati u izolaciji, što dovodi do velikog problema za prijevozničku djelatnost, naglašava Čagalj.




Vozačima je druga opcija karantena koja je osigurana u svim županijama ili karantena/samoizolacija koju organizira trgovačko društvo ili obrt gdje čekaju nalog za novu vožnju. S obzirom na to da organizacija karantene u prostorima tvrtki nije izvediva za većinu prijevoznika, dok karantene nisu dovoljno velike za prihvat svih vozača, pa se prijevoznici i vozači žale na uvjete života u njima. Kako se izvješćuje, kad je u pitanju Primorsko-goranska županija, na parkiralištu karantene za što je određen prostor hotela Breza u Ravnoj Gori stoji nekoliko puta više vozača od njezinog kapaciteta. Službeno je određeno da mjesta ima za 26 vozača, postavljeni su i posebni mobilni sanitarni objekti, no kako tvrde nadležne službe HGK informirane od stane vozača i prijevozničkih tvrtki – nedovoljni su.


– Ponavljam, apsolutno smo svjesni svega i jednako tako želimo pomoći da se ovaj problem riješiti na obostrano zadovoljstvo. Upravo stoga u niz sam navrata kontaktirao s čelnicima Marché Mövenpicka čiji su poslovni prostori, restoran, na prostoru benzinskog servisa Ravna Gora zbog propisa radi onemogućavanja zaraze – zatvoreni. Oni su se načelno složili kako je taj prostor, s prostranim parkiralištem i zajamčenim sanitarnim uvjetima, idealan za kamionsku karantenu u PGŽ-u, tako da očekujem kako će Stožer Civilne zaštite Republike Hrvatske s njima čim se za to stvore uvjeti stupiti u kontakt i na taj način razriješiti ovaj problem – zaključio je Šćuka.