Ministar prometa

Butković: Spasili smo autoceste, osigurali milijarde, sad idemo u reformu željeznice

Portal Novi list

Oleg Butković / Foto Mateo LevaK

Oleg Butković / Foto Mateo LevaK

Ističe kako će svi resori morati krenuti u reforme zbog povlačenja novca i realizacije projekata, ali vjeruje da će Vlada uspjeti odraditi taj posao



Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković na Danima regionalnog razvoja i fondova EU u Opatiji govorio je o velikim projektima prometne infrastrukture u Hrvatskoj, vrijednim 25 milijardi kuna. Po pitanju Pelješkog mosta on ne očekuje veći rast troškova projekta, unatoč poskupljenju građevinskog materijala.


Razlog je u tome, kaže Butković, što je čelik još ranije nabavljen i ugrađen.


“Činjenica je da se mi u ovom trenutku s time suočavamo. Vlada je danas donijela zaključak u tom pravcu, gdje će naručitelj moći po Zakonu o javnoj nabavi uz prethodnu analizu intervenirati, ne više od 10 posto, priznati i platiti takve troškove”, kazao je Butković.




Informacija koja je ujutro izašla oko Pelješkog mosta zaista nije točna.


Pelješki most je ugovoren davno prije, postupak je završen prije tri ili četiri godine oko samog natječaja, čelik je nabavljen i ugrađen pa neko veliko povećanje ne očekujemo na samom projektu”, objasnio je Oleg Butković u razgovoru za Novu TV.


Što ga najviše frustrira


Prema Butkoviću, procese javne nabave usporavaju žalbe tvrtki koje se javljaju.


“One usporavaju postupak, idemo u izmjene Zakona o javnoj nabavi na način da se ti silni žalbeni postupci i zlouporabe svedu na minimum. Mi smo u tom smislu, neću reći u problemu, ali to nas sve skupa frustrira, morat ćemo izmijeniti zakon.


Žalbe se događaju svakodnevno i na dokumentaciju i na odluke”, rekao je Butković.


Najavljuje da se ide u proceduru izmjene zakona, što je u ingerenciji Ministarstva gospodarstva.


“Mi moramo poštivati europske direktive. Ne možemo donositi zakone koji će diskriminirati i na neki način onemogućiti nekome da se žali, ali postoje žalbe koje idu u pravcu zlouporabe jer netko tko je osnovao tvrtku s vrlo malo sredstava ili nikakvog iskustva u građevinskom poslu, primjerice, on uloži žalbu.


Žalbe usporavaju, ali puno je tih projekata danas, rekao je Butković.


O konkurentnosti hrvatskih tvrtki


Skrenuo je pozornost na izgradnju mosta Svilaj, na tom se projektu, kaže, vidi da su i hrvatske tvrtke konkurentne.


“U projektu mosta Svilaj je bila uključena i hrvatska tvrtka. Mi smo nedavno ugovorili nabavku novih 22 motorna vlaka, projekt vrijedan milijardu kuna, koje radi hrvatski Končar”, rekao je Butković.


Dodaje da ima građevinskih, ali i drugih tvrtki u Hrvatskoj te da je to dobro jer se tek tako dobije pravi efekt s bespovratnim sredstvima.


O tome kako gleda na dugove zbog neprovođenja reformi u pojedinim resorima navodi kako su svi projekti vezani za reforme.


“Svi ovi projekti o kojima govorimo i povlačenje sredstava su vezani za reforme. Mi smo, konkretno u mojem resoru, napravili restrukturiranje cestarskog sektora, odustali smo od monetizacije, ušparali 50 milijuna eura godišnje samo na kamati, spasili smo autoceste”, rekao je Butković.


“Idemo u reformu željeznice”


Dodaje kako je to omogućilo investicijski ciklus u cestovnom sektoru.


“Idemo u reformu željeznice”, najavio je.


Ističe kako će svi resori morati krenuti u reforme zbog povlačenja novca i realizacije projekata.


Vjeruje da će Vlada uspjeti odraditi taj posao.


“Ja sam optimist, uvijek gledam optimistično, nisam još nikad upoznao pesimista koji je uspio u svojem cilju tako da vjerujem da ćemo uspjeti. Veliki je to posao, trebat ćemo se namučiti svi zajedno, ali poznavajući kolege u Vladi i naš zajednički rad pod ingerencijom predsjednika Vlade, vjerujem da ćemo uspjeti”, naveo je Butković.


O rekonstrukciji Vlade


O rekonstrukciji Vlade kaže kako ne zna ništa o tome.


“To nije pitanje za mene, svi smo mi ovdje na određeno vrijeme. Ne mislim o tome uopće, koncentriran sam na resor. Koncentriran sam na posao”, zaključio je Butković, u razgovoru za Novu TV.