Zagreb Deep Sea

Zašto je poništen natječaj za novi kontejnerski terminal u riječkoj luci? Butković: “To je bila poslovna procjena”

Hina

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

Upravno vijeće Lučke uprave Rijeka je 30. prosinca lani donijelo odluku o poništenju postupka davanja koncesije za razvoj, poslovanje i upravljanje Zagreb Deep Sea kontejnerskim terminalom u luci Rijeka te odluku o utvrđivanju teksta obavijesti o namjeri davanja koncesije u ponovljenom postupku.



Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je u srijedu da će novi natječaj za koncesionara na Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu u riječkoj luci biti raspisan za nekoliko dana te da je prethodni poništen zbog poslovne procjene.


Na novinarsko pitanje kada će biti raspisan novi natječaj i zašto je prethodni poništen, Butković je rekao da će novi natječaj biti “ovih dana.”


“Postojala je procjena Lučke uprave da je u ovom trenutku najbolje poništiti natječaj. I korona je učinila svoje. Pokušat ćemo u novom natječaju ići na način da garantiramo teret, da nam netko garantira teret. U natječaju nije bilo jasno otprilike što će se događati kroz pet ili deset godina u samoj riječkoj luci i u tom smislu će se određene stvari u natječaju mijenjati. Natječaj će izaći za par dana i očekujem da ćemo do travnja imati novog koncesionara.”




Na opetovano pitanje o razlozima poništenja natječaja, Butković je rekao da je “to bila isključivo poslovna procjena.”


Upravno vijeće Lučke uprave Rijeka je 30. prosinca lani donijelo odluku o poništenju postupka davanja koncesije za razvoj, poslovanje i upravljanje Zagreb Deep Sea kontejnerskim terminalom u luci Rijeka te odluku o utvrđivanju teksta obavijesti o namjeri davanja koncesije u ponovljenom postupku.


Iz Lučke uprave Rijeka tada su izvijestili, ne navodeći razloge poništenja natječaja, da će u najkraćem mogućem zakonskom roku započeti novi postupak davanja koncesije za razvoj, poslovanje i upravljanje Zagreb Deep Sea kontejnerskim terminalom te da će se novi natječaj provoditi javnim prikupljanjem ponuda u otvorenom postupku koji će trajati 35 dana od objave obavijesti o namjeri davanja koncesije.


Na međunarodni natječaj Lučke uprave Rijeka za koncesiju, razvoj i upravljanje Zagreb Deep Sea kontejnerskim terminalom u riječkoj luci, u ožujku su bile prispjele dvije ponude.


Ponudu je dostavila zajednica natjecatelja koju čine kineske tvrtke Ningbo Zhoushan Port Company Limited (sa 70-postotnim udjelom u konzorciju), Tianjin Port Overseas Holding Limited (20 posto) i China Road and Bridge Corporation (10 posto).


Ponudu je dala i zajednica natjecatelja u kojoj su nizozemska tvrtka APM Terminal BV (51 posto udjela u konzorciju) i hrvatska tvrtka Enna Logic (49 posto).


Novi kontejnerski terminal Zagreb Deep Sea je najveći kapitalni projekt koji je realiziran u okviru Rijeka Gateway projekta obnove riječkog prometnog pravca. Nalazi se na zapadnom dijelu riječkog lučkog bazena, dugačak je 400 metara, a konkurentnost mu povećava dubina mora od 20 metara.


Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je u srijedu obišao radove na rekonstrukciji državne ceste DC 501 od čvora Oštrovica do Meje.


Odgovarajući na upit u kojoj je fazi obilaznica Novog Vinodolskog, Butović je još rekao da će 25. siječnja biti otvorene ponude. “Bila je žalba jednog izvoditelja na dokumentaciju, ona je odbijena prije nekoliko dana,” naveo je dodavši da će 29. siječnja biti otvorene i ponude za čvor Trinajstići.