Prvo istraživanje

Anketa pred europske izbore: HDZ uvjerljivo vodi, influencerica nadmašila Kolakušića

Portal Novi list

Andrej Plenković, Nina Skočak i Mislav Kolakušić / Foto Neva Zganec/PIXSELL, Zoran Oljača

Andrej Plenković, Nina Skočak i Mislav Kolakušić / Foto Neva Zganec/PIXSELL, Zoran Oljača

HDZ ima potporu 28,5% birača, SDP je na 17,8%, a Možemo! na 9,9%, dok slijede DP s 7,4% i Most s 5,4% podrške



Dnevnik Nove TV prvi je objavio istraživanje o ozračju među hrvatskim građanima uoči izbora za Europski parlament. Rezultati pokazuju da je interes građana za izlazak na ove izbore niži nego za izbore za Sabor, što je u skladu s dosadašnjom izlaznošću na Europske izbore.



Prema istraživanju koje je za Novu TV provela agencija Ipsos, na izbore za Europski parlament 9. lipnja izaći će nešto više od 32 posto građana. Vjerojatno će glasovati njih 37,5 posto, vjerojatno neće glasovati 12,4 posto, sigurno neće glasovati 12,1 posto, a ne zna ili nije sigurno – gotovo 5 posto ispitanih.




Zasad izborni prag od 5 posto prelaze sljedeće liste: HDZ s 28,5 posto podrške, SDP i partneri sa 17,8 posto, politička platforma Možemo! s gotovo 10 posto, Domovinski pokret sa 7,4 te Most s partnerima s 5,4 posto glasova.



Blizu izbornog praga su IDS i partneri s 3,8 posto, lista predvođena influencericom Ninom Skočak je na 1,9 posto, a Pravo i pravda, stranka trenutačnih europarlamentarca Mislava Kolakušića i Ivana Vilibora Sinčića ima potporu svega 1,8 posto birača.


Potporu ispod 1 posto ima Odlučnost i pravednost Karoline Vidović-Krišto, kao i Javno dobro, politička platforma koja okuplja volontere i ljubitelje životinja.



Među strankama s manje od pola posto podrške je lista predvođena još jednim hrvatskim europarlamentarcem Ladislavom Ilčićem, kojega podržava svega 0,2 posto ispitanih. Neodlučno je gotovo 15 posto ispitanika.


Treba napomenuti i kako je istraživanje provedeno u prvim tjednima svibnja, pa rejtinzi pokazuju snagu stranaka iz tog razdoblja.



Napomena: Istraživanje o europskim izborima za Novu TV provela je agencija Ipsos u okviru svibanjskog Crobarometra, na reprezentativnom uzorku od 990 punoljetnih građana Hrvatske. Maksimalna pogreška uzorka iznosi +/- 3,6%.