HRVATSKI AVIOPRIJEVOZNIK

Gubitak Croatia Airlinesa u prva tri mjeseca 115 milijuna kuna: Poskupljenje goriva najveći problem

Hina

Foto Facebook Croatia Airlines

Foto Facebook Croatia Airlines

Ostvareni putnički kilometri povećani su za 188 posto, uz putnički faktor popunjenosti (PLF) od 51,4 posto što je 6,6 postotnih bodova više u odnosu na prvi kvartal 2021. godine.



ZAGREB – Unatoč porastu prihoda, Croatia Airlines (CA) u prva tri ovogodišnja mjeseca poslovala je s gubitkom od 114,9 milijuna kuna, što je za 19 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, a posljedica je ponajviše rasta cijene goriva, stoji u financijskom izvješću te kompanije objavljenom u četvrtak.


Ukupni prihodi CA u tom razdoblju dosegnuli su 213 milijuna kuna te su bili za 88 posto veći u odnosu na prvi kvartal 2021. godine, ali je to još uvijek manje od ostvarenja istog razdoblja 2019. godine, što pokazuje nastavak negativnog utjecaja covid-19 krize na poslovanje kompanije, navodi se u priopćenju.


Istodobno, ukupni troškovi dosegnuli su 328 milijuna kuna te su bili 56 posto veći nego lani.




“U nastalim tržišnim okolnostima na kraju promatranog razdoblja ostvaren je operativni gubitak u visini od 113,9 milijuna kuna, koji s neto rezultatom financiranja daje neto gubitak od 114,9 milijuna kuna. Potrebno je naglasiti da je ukupni efekt povećanja cijene mlaznoga goriva u prvom kvartalu 2022. godine negativno utjecao na financijski rezultat za 21,8 milijuna kuna, uz to jednokratna stavka povrata zrakoplova A320, koji je izašao iz flote, povećala je troškove za 5 milijuna kuna”, navode iz te zrakoplovne kompanije.


Prvo tromjesečje obilježio je rast naleta za 113 posto u odnosuna prvo tromjesečje 2021., uz rast ukupno prevezenih putnika za 178 posto na 200.721. Pritom je u domaćem redovitom prometu broj putnika veći za 122 posto, a u međunarodnom redovitom prometu za 214 posto u odnosu na prvi kvartal 2021. godine.


Ostvareni putnički kilometri povećani su za 188 posto, uz putnički faktor popunjenosti (PLF) od 51,4 posto što je 6,6 postotnih bodova više u odnosu na prvi kvartal 2021. godine, navodi se u priopćenju.


Ukupna prodaja za prvi kvartal 2022. godine tri put je veća od prodaje za isto razdoblje 2021. godine. Trenutni booking za idućih šest mjeseci – od svibnja do listopada – pokazuje značajan oporavak u odnosu na prošlu godinu i veći je 2,3 puta, ali je istovremeno još uvijek manji za 54 posto usporedivo s bookingom istog razdoblja za ljeto 2019. godine, navode iz te kompanije.


Iz CA ističu i da se ponašanje putnika kod kupovine i rezervacije karata znatno promijenilo u odnosu na pretpandemijske godine. Prevladavala je dinamika kasnog bookinga, a takvo kretanje nastavlja se i tijekom 2022. godine.


Iz nacionalnog zrakoplovnog prijevoznika navode i da je poslovanje zrakoplovnih kompanija, pa samim time i njihovo, u 2022. godini suočeno s više glavnih rizika, a održavanje ravnoteže među različitim faktorima i odgovorima na pojedine rizike postalo je složenije.


“Ostvareni su značajni pozitivni pomaci u odnosu na prvi kvartal 2021. godine, međutim glavni rizici koji će u 2022. godini imati najveći utjecaj na poslovanje Croatia Airlinesa su rizik cijene goriva, cijene emisijskih jedinica, rizik pada potražnje za uslugama zračnog prijevoza. Nastavak rata u Ukrajini i nepredvidivost pandemije u pogledu njezinog nastavka i razmjera može imati značajan utjecaj na potražnju za uslugama zračnog prijevoza. Kompanija će i u idućim razdoblju nastaviti poduzimati sve mjere aktivnog upravljanja likvidnošću i optimizacije poslovanja uz nastavak daljnje racionalizacije poslovanja te provedbu aktivnosti definiranih post-covid strategijom”, navode iz CA.


Također, ističu da će tijekom ovogodišnje ljetne sezone izravno povezati Hrvatsku i 21 međunarodno odredište, odnosno 22 europske zračne luke, a zrakoplovi kompanije pritom će letjeti na 41 međunarodnoj liniji.


Ljetnim redom letenja kompanija će dodatno proširiti mrežu međunarodnih odredišta uvođenjem pet novih međunarodnih linija iz Zračne luke Split u Amsterdam, Bukurešt, Dublin, Milano i Stockholm. Također se planira i intenziviranje letova na postojećim linijama u međunarodnom i domaćem prometu.