E-dražba

Uljanikove četiri novogradnje ostale bez kupca: Vrijede oko pola milijarde kuna, ima dobrih najava

Orjana Antešić

Foto: S. DRECHSLER

Foto: S. DRECHSLER

Prvi krug prodaje na e-dražbi nije urodio plodom, najvjerojatnije i zbog relativno visoke početne cijene



RIJEKA – Niti za jedan od četiri započeta broda Uljanika koji se u sklopu stečajnog postupka već nekoliko mjeseci prodaju na e-dražbi nije se (po)javio zainteresirani kupac, što je dobrim dijelom bilo i očekivano s obzirom da se radi o prvom krugu i relativno visokoj početnoj cijeni.


Nakon broda za prijevoz automobila, koji je na vezu u »3. maju« i na kojem je ostalo odraditi još nešto manje od četvrtine posla te novogradnje 531 kod koje su zapravo u pitanju tek brodske sekcije, jučer u ponoć bez dražbovanja zaključen je prvi krug prodaje i za druga dva broda, onog za prijevoz žive stoke, kojim se misli restartati proizvodnja na pulskim navozima te bivšeg Algominog samoiskrcavajućeg bulka koji je na navozu u riječkom škveru i na kojem se uspjelo odraditi oko trećine posla.


Ukupna vrijednost sve ove četiri započete novogradnje procijenjena je na oko 560 milijuna kuna, a kao najskuplji među njima vodi se upravo car carrier, koji je procjenjen na 284 milijuna kuna. U drugom krugu dražbe, podsjetimo, njihove početne cijene padaju na polovicu utvrđene vrijednosti.




Plan je i ideja da bi se za brod za prijevoz automobila napravio prijeboj s obzirom na razlučna prava koja, temeljem poplaćanih državnih jamstava, na toj novogradnji ima država, odnosno Ministarstvo financija. Time bi se ovaj brod koji se vodi kao dio stečajne mase Uljanika, mogao završiti tamo gdje se i gradio – u »3. maju«.


Hoće li se to odraditi za vrijeme ovog drugog dražbovnog kruga koji završava u prvim danima studenog, ostaje za vidjeti, baš kao i hoće li se isti ili sličan model primijeniti i na novogradnju 526, odnosno brod za prijevoz stoke ili će se prepustiti nekom potencijalnom kupcu.


Bit će zanimljivo vidjeti i što će biti sa samoiskrcavajućim brodom za prijevoz rasutog tereta, pogotovo što je direktor »3. maja« Edi Kučan potvrdio da iz kanadske Algome pokazuju interes da bi preuzeli i ovaj brod, nakon što su u riječkom brodogradilištu uspjeli u roku završiti »Intrepid« na kojem je odrađena probna vožnja i uskoro se očekuje njegova primopredaja Kanađanima.