Velike teškoće

Turističke agencije su na koljenima, prihodi su im pali više od 80%: “Samo nas jedna stvar može spasiti”

Alenka Juričić Bukarica

Foto Pixsell

Foto Pixsell



Turističke agencije su, unatoč dobrim rezultatima turističke sezone, ove godine na koljenima. U


udruženju hrvatskih turističkih agencija (UHPA), navode kako dio agencija svoju ponudu i proizvode ne veže nužno uz turističku sezonu u Hrvatskoj jer u svojem portfoliju usluga imaju specifična putovanja i proizvode za određene tržišne niše kao što su, primjerice, kongresni turizam i školska putovanja čija realizacija nije usmjerena na ljetne mjesece, a ta su putovanja ove godine izostala.


Agencije koje se bave organizacijom putovanja hrvatskih gostiju u inozemstvo ili stranih gostiju po Hrvatskoj, ove godine nisu bile u mogućnosti realizirati ugovorena putovanja uslijed zatvaranja granica i zabrane putovanja.




– Turističke agencije su najgore prošle, anketa koju smo proveli među članicama sredinom kolovoza pokazuje kako agencije od početka pandemije bilježe kontinuirani pad prihoda, a u posljednja 2 mjeseca je on veći od 80 posto.


U prilog nam ne ide niti trenutna epidemiološka situacija te prema našim procjenama, većina turističkih agencija nije u mogućnosti ostvariti promet ključan za očuvanje radnih mjesta i likvidnost poslovanja, istaknuo je Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e.


Svjesni činjenice da turistički sektor neće biti u mogućnosti održati svoje poslovne procese i poslovati bez daljnje podrške svih relevantnih dionika, UHPA je apelirala prema Vladi da se potpore za očuvanje radnih mjesta produže i za iduće razdoblje.


– Posljednjih tjedana svjedočimo informacijama kako je turistička sezona premašila očekivanja te kako je ostvareno 50 posto prošlogodišnjeg prometa, te na valu dobrih vijesti zaboravljamo na probleme koji su i dalje prisutni jer turistički sektor je ipak puno složeniji od samih rezultata ostvarenih dolazaka i noćenja, i uključuje razne dionike od kojih mnogi ne ovise isključivo o turističkoj sezoni.


Tu prvenstveno mislim na turističke agencije od kojih većina, prema našim procjenama, neće biti u mogućnosti ostvariti promet i osigurati likvidnost poslovanja prije ljeta 2021. godine, naglasio je Fain