Roko Vuletić

Šef Uprave Iskra brodogradilišta: U Rijeci dišu za brodogradnju, vjerujemo u opstanak 3. maja 1905

Orjana Antešić

Roko Vuletić / Foto Dusko Jaramaz/PIXSELL

Roko Vuletić / Foto Dusko Jaramaz/PIXSELL

Iskra je na primjeru Šibenika pokazala da zna kako kvalitetno restrukturirati poslovanje i upravljati brodogradilištem, ističe Roko Vuletić



Na natječaj za kupnju riječkog brodogoradilišta “3. maj 1905” stigla je jedna obvezujuća ponuda i to od Iskra brodogradilišta iz Šibenika. Riječko brodogradilište, podsjetimo, prodaje se za ne manje od 6,6 milijuna eura, a za dokaz ozbiljnosti ponude potencijalni kupci morali su uplatiti 1 posto tražene cijene odnosno 66.650 eura.


Jezgra spremna na promjene


Šef uprave šibenskog brodogradilišta Roko Vuletić u izjavi je objasnio kako vide budućnost riječkog škvera.


– Iskra je na primjeru Šibenika pokazala da zna kako kvalitetno restrukturirati poslovanje i upravljati brodogradilištem. Svjesni smo da je “3. maj 1905” puno veći izazov, imajući u vidu loše stanje infrastrukture, potrebna ulaganja, visoke režijske i operativne troškove i nedostatak kvalitetnih dugoročnih ugovora.




Međutim, osjetili smo da u Rijeci dišu za brodogradnju i da unutar samog “3. maja 1905” postoji jezgra ekipe koja je spremna na promjene.


Vjerujemo da u Hrvatskoj može opstati i pozitivno poslovati barem jedno veliko brodogradilište i učinit ćemo sve da to bude “3. maj 1905”, koji iza sebe ima slavnu povijest, kratko je poručio predsjednik Uprave šibenskog brodogradilišta Roko Vuletić.


Očekivanja oko tužbe stečajnog upravitelja


S obzirom na okolnosti koje je iznjedrio stečajni postupak starog društva “3. maj” i podnesenu tužbu protiv RH radi oko prijenosa vlasništva nad aktualnim trećemajskim koncesionarom, uz zatraženu privremenu mjeru zabrane raspolaganja poslovnim udjelima “3. maja 1905” od strane Trgovačkog suda u Rijeci, Vuletić je kazao kako vjeruje da će se prije potpisa kupoprodajnog ugovora ovo pravno pitanje riješiti na način da se otklone svi rizici za investitora.


Valja podsjetiti da je CERP za donošenje odluke o odabiru odredio rok od 120 dana. Iz CERP-a su danas popodne potvrdili da su zaprimili jednu obvezujuću ponudu za kupnju riječkog brodogradilišta.


Jaka industrijska grupacija iz Slovenije


Ponuda šibenskog brodogradilišta, iza koje stoji jaka industrijska grupacija Iskra iz Slovenije, dobra je vijest za riječke navoze, prvenstveno zbog činjenice da je ova kompanija, u vlasništvu obitelji Šešok, orijentirana i fokusirana isključivo na proizvodnju.


Njihova prva akvizicija u Hrvatskoj bilo je upravo šibensko brodogradilište, koje je plesalo na rubu stečaja.


Od 2019. godine naovamo, od šibenskih su navoza uspjeli napraviti primjer pozitivnog i respektabilnog poslovanja, a nedavno su, u sklopu produženja koncesije, ušli u značajan investicijski ciklus od tridesetak milijuna eura, rezultat čega je i ugovaranje novog betonsko-čeličnog doka dužine 110 metara i nosivosti 4.000 tona u Bugarskoj, koji bi trebao biti u operativnoj funkciji u proljeće 2027. godine.


Nakon šibenskih navoza, Iskra grupa 2021. godine preuzela je i Elku, našeg poznatog proizvođača električnih kablova i u krakom roku od svega nekoliko godina, reorganizacijom i snažnim investicijskim ulaganjima u novu opremu i proizvodne linije, uspjeli su udvostručiti prihode i proizvodnju.


U proljeće prošle godine Iskra je preuzela i 50-postotni udjel u Elkakonu, za proizvodnju industrijskih vodiča, a svoj proizvodno-industrijski portfelj lani su zaokružili i akvizicijom većinskog vlasništva nad splitskom tvrtkom Elmap, proizvođačem automatizacije za uređaje za pročišćivanje otpadnih i pitkih voda.


Začetnik ove uspješne slovenske privatizacijske priče sa Iskrom iz Kranja je Dušan Šešok, ugledni privrednik i nekadašnji ministar financija i gospodarstva u vladama Alojza Peterlea i Janeza Drnovšeka. Danas koncern Iskra operativno vodi druga generacija, njegov sin Klemen, kao predsjednik Uprave Iskre i mlađi Matija, kao predsjednik Uprave Elke.