Glavna skupština

Riječki PIK u prvom kvartalu ove godine ostvario 40 posto više prihode. Drugi kvartal ipak – pad

Alenka Juričić Bukarica

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

U PIK-u ipak ukazuju kako će se pandemija COVID-19 odraziti na poslovni rezultat u drugom kvartalu, uslijed manjeg prometa kroz vlastitu maloprodaju, ali i smanjene realizacije u segmentu turizma



RIJEKA – Riječki Prehrambeno industrijski kombinat PIK povlači se iz uvrštenja na uređenom tržištu Zagrebačke burze. Odluka o povlačenju s burze donijeta je na Glavnoj skupštini, objavili su iz PIK-a.


Tvrtka se obvezuje svim dioničarima koji glasuju protiv ove odluke, otkupiti njihove dionice uz pravičnu naknadu najkasnije u roku tri mjeseca od dana upisa ove odluke u sudski registar.


Izmijenjene okolnosti


Na dnevnom redu Glavne skupštine bila su i financijska izvješća. Naime, prema izvještaju Uprave koji potpisuje član Uprave Gino Pastorčić, gospodarske aktivnosti PIK-a su se u prvom kvartalu ove godine odvijale u znatno izmijenjenim okolnostima uslijed pandemije COVID-19. Poslovanje društva odvijalo se ipak redovito i bez prekida, ali smanjenim intenzitetom uslijed zabrane rada brojnih poslovnih subjekata. U prvom kvartalu ove godine, PIK je tako ostvario ukupne prihode u iznosu od 39,36 milijuna kuna što je oko 40 posto više nego u istom razdoblju prošle godine. U Upravi objašnjavaju kako je to posljedica povećanja prihoda od prodaje za oko 24 posto, i to uslijed krajem prošle godine ugovorene isporuke robne marke sterile, ali i povećane realizacije tjestenine. Udio ostalih prihoda u ukupnom prihodu iznosi 12,4 posto i najvećim je dijelom ostvaren prodajom imovine.




Ukupni rashodi u prvom kvartalu, pak, iznose 40,11 milijuna kuna i povećani su u odnosu na prošlu godinu za 36,3 posto te uključuju jednokratnu stavku rezerviranja zbog neizvjesnsoti poslovanja uslijed koronakrize. Najveći udio u strukturi rashoda imaju materijalni troškovi koji su za oko 50 posto veći kao posljedica povećane takozvane proizvodnje s uslužnim punjenjem. Riječki PIK je, tako, u prva tri mjeseca ove godine iskazao neto gubitak u iznosu od 750 tisuća kuna, dok je lani u istom razdoblju on iznosio 1,3 milijuna kuna, što znači da je gubitak ove godine smanjen. Ukupna imovina na dan 31. ožujka je iznosila oko 160 milijuna kuna.


U PIK-u navode i kako će se pandemija COVID-19 odraziti na poslovni rezultat u drugom kvartalu, i to uslijed manjeg prometa kroz vlastitu maloprodaju, ali i smanjene realizacije u segmentu turizma koji je direktno pogođen krizom. PIK je, kako bi ublažio krizu i očuvao likvidnost, pokrenuo proces reprograma postojećih kredita, a intenzivno se radi i na provođenju aktivnosti predviđenih planom restrukturiranja kako bi se iskoristili proizvodni kapaciteti i povećala konkurentnost. Jasno s krajnjim ciljem očuvanja poslovanja i radnih mjesta.


Smanjeni troškovi


Inače, ova je riječka tvrtka lani ostvarila ukupni prihod od 117,75 milijuna kuna, od čega prihod od prodaje iznosi 106,46 milijuna kuna i 10 posto je manja u usporedbi s 2018. U tvrtki kažu da je to posljedica smanjenja realiziranih količina u svim proizvodnim djelatnostima. Ukupni rashodi lani su iznosili 127,41 milijun kuna, od čega poslovni rashodi iznose 125,43 milijuna kuna i smanjeni su u odnosu na 2018. godinu za 4,4 posto. Smanjenje troškova materijala izrade prati smanjenje proizvodnje, a troškovi osoblja smanjeni su za oko 10 posto uslijed smanjenja broja zaposlenih, a smanjeni su i ostali troškovi poslovanja. Prihodi su lani bili nedovoljni za pokriće rashoda te je ostvaren gubitak u iznosu od 9,65 milijuna kuna i manji je u odnosu na 2018., uslijed prihoda od prodaje neooperativne imovine.


U PIK-u kažu kako su lani poduzimali aktivnosti na smanjenju troškova kroz efikasnije upravljanje, reorganizaciju poslovnih i proizvodnih procesa, prodaju neoperativne imovine. Provodile su se aktivnosti na standardizaciji asortimana, kako bi se osobodili proizvodni kapaciteti za profitabilniju proizvodnju i razvoj novih proizvoda u skladu sa zahtjevima tržišta. U segmentu maloprodaje fokus je stavljen na vlastiti asortiman, a zatvoreno je i šest neprofitabilnih prodajnih mjesta.


Novi proizvodi


Zanimljivo je, primjerice, i kako je uslijed uvođenja novih vrsta ZP kruhova za Kaufland od lipnja prošle godine, zabilježena dvostruko veća proizvodnja zamrznutog programa. Asortiman mliječnih proizvoda proširili su novom robnom markom za Lidl »Okusi zavičaja« u grupi domaćeg kremastog jogurta, a uveli su i novi vlastiti brand Naše jutro u grupi kefira. Uz ostalo, nastavljaju i razvoj novih oblika i pakiranja u izvozu tjestenine.


Izabran novi sastav NO-a


Na Glavnoj skupštini PIK-a donijeta je i predložena odluka o izboru novih članova Nadzornog odbora u mandatu od četiri godine. U NO-u PIK-a tako će sjediti Alen Host, Vladimir Fornažar, Igor Borovac, Miljenko Vaić te Jadranka Rožić, koju je kao predstavnika radnika u Nadzorni odbor imenovalo Radničko vijeće.