
Riječka luka širi poslovanje / Foto Marko Gracin
Tijekom današnjeg dana trebao bi započeti ukrcaj oko tisuću vozila namijenjenih turskom tržištu
povezane vijesti
- Bakar ujedinjen zbog onečišćenja u luci. Klarić podržao Šubat: Glasina je da stiže i metalni otpad
- Predsjednik Upravnog vijeća Studentskog centra Rijeka: ‘Naši studenti imaju možda i najbolji standard u Hrvatskoj’
- “Nije bilo vremena za gubljenje, čovjek je počeo tonuti”: Ovo su riječki policajci koji su spasili život stranom turistu
Nakon što je u riječkoj luci krajem lipnja ove godine započeo prekrcaj tereta automobila i kombi vozila u uvozu, od početka ovog mjeseca krenuo je i prekrcaj automobila za izvoz, što predstavlja prvi značajniji izvoz vozila preko riječke luke u zadnjih nekoliko desetljeća, još od vremena kad je bivša tvornica Torpedo izvozila svoje traktore i gospodarska vozila. Ukupno je u ovoj godini u Rijeci na brodove i s njih prekrcano više od tri tisuće vozila.
Jučer je tako na Bečkoj obali pristao ro-ro brod »Lider Bulut«, brodara UGR Lines koji je dio grupacije Abu Dhabi Port Group, dug 142 metra i širok 21 metar, na koji bi tijekom današnjeg dana trebao započeti ukrcaj oko tisuću vozila namijenjenih turskom tržištu.
Riječ je uglavnom o osobnim vozilima i lakim gospodarskim vozilima marki Peugeout, Citroen, Opel, Fiat i Iveco, koji su u Rijeku stigli iz tvornica u Slovačkoj i Poljskoj. Ro-ro brod »Lider Bulut« u riječku luku je već bio pristao 1. listopada, kada je ukrcan prvi teret vozila za izvoz iz Rijeke.
Strateško čvorište
– S velikim zadovoljstvom objavljujemo početak dugo očekivanog tjednog ro-ro servisa, koji podrazumijeva redovito pristajanje ove vrste brodova u luku Rijeka u svrhu uvoza i izvoza automobila.
Ovaj važan iskorak predstavlja ključni korak u zaokruživanju cjelovitog logističkog ciklusa te dodatno učvršćuje poziciju luke Rijeka kao jednog od strateških prometnih čvorišta u međunarodnom lancu opskrbe.
Zahvaljujući ostvarenju poslovne suradnje s jednim od najvećih svjetskih proizvođača automobila Stellantis i logističke kompanije Emil Frey Logistics, u vlasništvu distributera Emil Frey, te zajedničkim naporima i suradnji svih dionika u logističkom procesu uspješno smo do sada izvršili prihvat od ukupno šest brodova, rekao je Marko Mišković, član uprave Luke Rijeka, u povodu prekrcaja novog tereta vozila u luci.
Do sada, počevši s prvim brodom koji je pristao krajem lipnja ove godine, dodao je, ukupno je prekrcano oko 3.300 vozila u dopremi i otpremi s terminala za generalni teret Rijeka, u čemu je sudjelovalo više od petsto specijaliziranih kamiona za prijevoz vozila.
– Proširenje aktivnosti prometom automobila preko terminala Luke Rijeka omogućeno je upravo zahvaljujući značajnim ulaganjima u infrastrukturu, povećanju operativne učinkovitosti te kontinuiranoj posvećenosti sigurnosti, pouzdanosti i kvaliteti usluge.
Ovaj projekt rezultat je zajedničkih napora i suradnje svih dionika uključenih u lučke i logističke procese, rekao je Mišković, kazavši kako bi brodovi za prijevoz automobila u budućnosti trebali biti uobičajen prizor u riječkom lučkom bazenu.
Prvi brod s teretom automobila koji je ove godine pristao na DeFranceschiejvom gatu bio je Ulusoy-5 koji je iz talijanske luke Gioia Tauro u Rijeku dovezao nešto više od 400 vozila, proizvođača Fiat, Peugeot i Citroen, namijenjenih hrvatskom tržištu i tržištima okolnih zemalja, a taj je teret označio prekretnicu u poslovanju Luke Rijeka, jer je prvi put nakon više od dva desetljeća započeo prekrcaj vozila, visokoprofitabilnog i relativno čistog tereta u riječkoj luci.
Vrijedan teret
– Riječ je o visokoprofitabilnom teretu, ali i vrlo čistom teretu koji je više nego poželjan u svakoj luci.
Posebno u ovom trenutku jer proživljavamo tešku godinu, rekao je tada Duško Grabovac, predsjednik uprave Luke Rijeka, dodajući kako prihvat i otprema ove vrste vrijednog tereta ne bi bili mogući da nije bilo projekata uređenja lučkih površina i infrastrukture, provedenih u zadnjih nekoliko godina, uz sufinanciranje iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF).
Povratak vozila kao tereta u riječku luku komentirao je i Alen Jugović, predsjednik Nadzornog odbora Luke Rijeka, kazavši kako je to posljedica prijedloga uprave društva za povećanje vrsta tereta u luci, s naglaskom na profitabilnije terete.
– To ne znači da odbijamo druge terete, već ih raspoređujemo po drugim terminalima i otvaramo riječkom bazenu prostor za nove terete koji će biti profitabilniji. I to ne samo profitabilniji za Luku Rijeka, nego i za druge subjekte, s obzirom na to da se mogu stvarati dodatni prihodi, od održavanja vozila do primjerice prijevoza vozila, što mogu raditi i naši studenti.
Osim toga, riječ je o čišćem teretu, u odnosu na neke druge, a i puno ljepšem prizoru u luci. Vjerujem da smo okrenuli novu stranicu u povijesti Luke Rijeka, rekao je Jugović.
Povećanje postojećih kapaciteta
Prema planovima Lučke uprave, prvenstveno kada je riječ o proširenju platoa Praške obale, kapaciteti riječke luke za prihvat i otpremu vozila trebali bi biti značajno povećani, što bi dodatno pridonijelo njenoj konkurentnosti.
Ovogodišnja brojka od 3.300 prekrcanih vozila tek je fragment prometa automobila u, primjerice, Luci Kopar u Sloveniji, kroz koju godišnje prođe i po više od 900 tisuća vozila, no svakako je dobra vijest da je i ova vrsta tereta od ove godine prisutna u Rijeci.