Snažan rast

Rekordan kontejnerski promet u Rijeci: Brajdica prvi put zapošljava više od 200 ljudi i traži nove

Marinko Glavan

Foto Goran Kovacic/PIXSELL

Foto Goran Kovacic/PIXSELL

Od početka ove godine započeli smo novi ciklus zapošljavanja, s obzirom na to da, uslijed rasta prometa, od travnja planiramo uvesti i redovitu treću smjenu, ističe Ivana Forenbaher iz tvrke AGCT



Tvrtka Jadranska vrata d.d. (AGCT) koja upravlja kontejnerskim terminalom na Brajdici, prvi je put premašila brojku od dvije stotine zaposlenih, objavljeno je iz AGCT-a. Prvog dana ožujka u radni odnos na terminalu stupilo je sedmero novih zaposlenika, čime je ukupan broj zaposlenih u AGCT-u došao do 206 radnika.


Kad se u broj zaposlenih uključe i kooperanti, ističu iz AGCT-a, na terminalu radi više od 250 zaposlenika. Jadranska vrata zajednička su tvrtka filipinskog ICTSI-ja i Luke Rijeka d.d., pri čemu ICTSI drži 51 posto dionica, a Luka Rijeka d.d. 49 posto, a posluje od 2011. godine, otkako je kontejnerski promet na Brajdici višestruko povećan.


– Temeljem naših pozitivnih projekcija razvoja riječke luke nastavljamo s povećanjem radne snage. Od sredine 2019. godine zaposlili smo 37 novih radnika, stvarajući nove prilike za zapošljavanje u gradu Rijeci i Hrvatskoj, rekao je Emmanuel Papagiannakis, izvršni direktor AGCT-a, dodajući da terminal iz godine u godinu bilježi rast prometa i broja zaposlenih, a pozitivni trendovi nastavljeni su i u prva dva mjeseca ove godine.




– Nakon što smo premašili prekretnicu od 300 tisuća TEU-a (ekvivalent dvadesetstopnog kontejnera, op.a.), naš promet je i nadalje nastavio rasti. Prva dva mjeseca ove godine bila su osobito snažna, s rastom većim od 30 posto, u odnosu na prva dva mjeseca prethodne godine.


Iznimno smo ponosni na ostvareni rezultat, posebno u ovim izazovnim radnim uvjetima, uzrokovanim COVID-19 pandemijom. Predanost svih naših vrijednih djelatnika omogućila nam je da prevladamo ove izazove, rekao je Papagiannakis.


Obrazovni centar


Ivana Forenbaher, direktorica upravljanja i razvoja ljudskih potencijala u AGCT-u, ističe da se s novim rastom prometa otvaraju i nove mogućnosti zapošljavanja.


– Od početka ove godine započeli smo novi ciklus zapošljavanja, s obzirom na to da, uslijed rasta prometa, od travnja ove godine planiramo uvesti i redovitu treću smjenu. Podsjetimo, 2011. godine u trenutku kada je ICTSI preuzeo upravljanje AGCT-om imali smo tek 100 izravno zaposlenih radnika.


Stalnim širenjem baze klijenata te ulaganjima u najsuvremeniju opremu za pretovar kontejnera i IT sustave za upravljanje radom terminala, zadovoljstvo nam je svjedočiti kontinuiranom stvaranju novih mogućnosti za zapošljavanje, kaže Forenbaher.


Kroz suradnju sa lokalnom zajednicom i Pomorskim fakultetom u Rijeci, te ostalim visokoobrazovnim institucijama logističkog usmjerenja u cijeloj Hrvatskoj, ističu iz AGCT-a, tvrtka aktivno pridonosi razvoju jedne nove niše u logistici.


Osim redovitih stručnih praksi studenata, AGCT je partner u projektu PANDORA čiji je nositelj Sveučilište u Rijeci, Pomorski fakultet. Nadalje, početkom ove godine AGCT je najavio suradnju s Pomorskom školom Bakar, formirajući novi program osposobljavanja za lučke operatere koji se planira pokrenuti već sljedeće školske godine.


Time će Rijeka, zaključuju u AGCT-u, zadržati svoju poziciju jednog od vodećih pomorskih obrazovnih centara u Hrvatskoj i jugoistočnoj Europi.


Vijest o zapošljavanju novih kadrova na kontejnerskom terminalu pozdravio je i ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa, ističući da je upravo rast prometa i broja zaposlenih na terminalu, ali i na poslovima vezanim uz terminal, bio jedan od glavnih ciljeva ulaska u partnerstvo s filipinskom tvrtkom prije gotovo jedanaest godina.


– U tom sam projektu osobno sudjelovao, kao tadašnji predsjednik uprave Luke Rijeka d.d. i znali smo da će rezultat biti upravo ovo čemu svjedočimo zadnjih godina – povećanje prometa, kvalitete servisa i povećanje broja zaposlenih.


Taj će se trend nastaviti, kako na Brajdici, odnosno u Jadranskim vratima, tako i na novom kontejnerskom terminalu na Zagrebačkoj obali, kojim upravlja tvrtka Rijeka Gateway.


Obje tvrtke imaju već u ovom trenutku raspisane natječaje za velik broj radnih mjesta, a bit će ih i više. Na Brajdici se povećava kontejnerski promet, povećava se i mehanizacija koja zahtijeva opratere, održavanje i tako redom.


Pozivam sve koji su zainteresirani da se jave jer će biti i mogućnosti prekvalifikacije, a posla će na oba terminala sigurno biti, rekao je Vukorepa.


Svjetski razmjeri


Uz terminale, dodaje, konstantno se otvaraju i nova radna mjesta na poslovima vezanim uz rad terminala.


– Rekao bih da je takozvani multiplikativni faktor već u ovom trenutku veći od dva, što znači da na svakog zaposlenog na terminalu dolazi barem dvoje ili više zaposlenih u drugim tvrtkama čije je poslovanje vezano uz rad terminala.


Od lučkih agenata, pilota, dobavljača, servisera, preko carine, do željezničkih i kamionskih prijevoznika, logistički tvrtki, koji ne samo da zapošljavaju radnike u transportu, nego i otvaraju nove urede u Rijeci.


Čitav je niz djelatnosti vezanih uz lučko poslovanje i sve one trebat će nove zaposlenike, kazao je Vukorepa.


Kontejnerski terminal na Brajdici prošle je godine ponovo ostvario rekordan promet, veći od 310 tisuća TEU-a, nakon što je 2020. prvi put dostigao brojku od 300 tisuća, čime se svrstao u rang kontejnerskih terminala srednje veličine u svjetskim razmjerima.


U prvom mjesecu ove godine, na terminalu je prekrcano više od 34 tisuće kontejnera, što je rast od čak 34 posto u odnosu na siječanj prošle godine. Istodobno raste i udio željezničkog transporta kontejnera koji je u siječnju dosegnuo više od pedeset posto, u odnosu na ukupan kontejnerski promet.