LRH

Raste dobit najvećeg kvarnerskog hotelijera. Prosječna cijena je 33 posto veća nego 2019.

Alenka Juričić Bukarica

Rasli su i fizički pokazatelji, broj noćenja, zauzetost, kao i prosječna cijena koja je u prvom polugodištu bila za 4 posto veća nego lani



Najveća kvarnerska turistička tvrtka Liburnia Riviera Hoteli (LRH) u prvom je polugodištu ostvarila oko 250.000 noćenja što je za oko 50.000 noćenja više nego u istom periodu lani. Istovremeno, zauzetost smještajnih jedinica je povećana s 55 na 59 posto, a prosječna dnevna cijena je s lanjskih 106 povećana na 110 eura.


Pokazuje to najnovije financijsko izvješće kompanije objavljeno na Zagrebačkoj burzi. Prema ovim podacima, tijekom prvog polugodišta bilježi se porast turističke potražnje za smještajnim kapacitetima te su ukupni prihodi iznosili 20,3 milijuna eura, dok su lani u istom periodu dosegli 15,9 milijuna eura. Povrh optimizacije troškovne strukture u cilju smanjenja inflatornih pritisaka, ključnu ulogu u ostvarivanju poboljšanog operativnog rezultata ima 28-postotni rast prihoda od prodaje na razinu od 19,1 milijuna eura, dok je primjerice, 2019. on iznosio 13,3 milijuna eura. Rasli su, dakle, i fizički pokazatelji, broj noćenja, zauzetost, kao i prosječna cijena koja je u prvom polugodištu bila za 4 posto veća nego lani te 33 posto veća nego 2019. Na ostvarene rezultate utjecalo je i povećanje prihoda od pansiona na razinu od 15,2 milijuna eura, odnosno za oko 3,5 milijuna eura.


Izazovi sezone


Društvo je tijekom prvog polugodišta 2023., u odnosu na isto razdoblje prošle godine, ostvarilo bruto operativnu dobit na razini od 2,1 milijuna eura.




U LRH su komentirali da su uvođenje eura te ulazak Hrvatske u šengenski prostor dali dodatni impuls Hrvatskoj kao europskoj turističkoj destinaciji. Također, veliku prednost Liburnia Riviere predstavlja i prikladan zemljopisni položaj destinacija u kojima Društvo posluje, a koje su primarno tradicionalne autodestinacije kao što su Austrija, Njemačka, Slovenija, Mađarska, Italija, Srbija i Češka.


S obzirom na navedeno, unatoč izazovima turističke sezone 2023., nakon dvije godine snažne potražnje odrađene na krilima entuzijazma putnika po završetku pandemije COVID-19, trenutna potražnja za turističkim kapacitetima Društva i dalje je snažna, a na što ukazuje 7 posto bolje stanje rezervacija za period drugog polugodišta na kraju srpnja 2023. u odnosu na kraj srpnja 2022. S druge strane, ponešto usporeni, ali i dalje prisutni inflatorni pritisci na povećanja cijena električne energije, povećanja cijena dobara i usluga te referentnih kamatnih stopa, uz nužna poboljšanja materijalnih prava zaposlenika, negativno odražavaju na poslovne rezultate turističkih kompanija i predstavljaju rizik za buduće poslovanje, kažu u izvještaju koji potpisuju predsjednik Uprave LRH Karl Eckerstorfer te član Uprave Dušan Mandič.


Operativni troškovi


Navodi se i da rusko-ukrajinska kriza nije značajno utjecala na ostvarenje prodajnih rezultata tijekom prvog polugodišta s obzirom na to da se izostanak gostiju s ruskog odnosno ukrajinskog tržišta, a koji su u 2021. činili tek 2 posto poslovnih prihoda, nadoknadio dolascima s drugih emitivnih tržišta. Međutim, zabilježen je daljnji negativni utjecaj na strani operativnih troškova, u prvom redu vidljiv kroz rast cijena energenata te ostalih materijalnih troškova i usluga.


Dodajmo i da u vlasničkoj strukturi 71,23 posto ima tvrtka Gitone Adriatic, liburnijske jedinice lokalne samouprave kroz tvrtku Nova Liburnija imaju 25 posto udjela, a tu su i mali dioničari, s time da nekih 0,6 posto ili oko 1.800 dionica i dalje ima država, odnosno Centar za restrukturiranje i prodaju (CERP).


Novi kolektivni ugovor


LRH je sa sindikatima početkom travnja potpisao novi kolektivni ugovor kojim se poboljšavaju materijalna prava radnika i povećavaju isplate novčanih nagrada. Inače, ove godine je kompanija sa zapošljavanjem sezonaca počela ranije nego proteklih godina, i to radi ranijeg otvaranja objekata u destinacijama. LRH trenutno zapošljava 1.082 zaposlenika, od čega 378 na neodređeno.