Divljanje cijena

Prijevoznici iz PGŽ-a uputili apel Banskim dvorima: ‘Ograničite cijenu goriva na maksimalnih 10 kuna, iako je i to previše’

Alenka Juričić Bukarica

Igor Kralj/PIXSELL

Igor Kralj/PIXSELL

Ističu da hrvatski građani plaćaju jednu od najvećih cijena naftnih derivata u EU-u u odnosu na dohodak, te dodaju da je Vlada moglapo zakonu ograničiti maloprodajnu cijenu benzina do 90 dana



RIJEKA – Primorsko-goranski prijevoznici uputili su apel Vladi za pomoć zbog porasta cijena goriva. Goran Maršanić, predsjednik Ceha prijevoznika i potpredsjednik Udruženja obrtnika Rijeka, Milivoj Brusić, potpredsjednik Ceha prijevoznika i član Upravnog odbora Udruženja obrtnika Rijeka te Milan Perčić, predsjednik Ceha prijevoznika Udruženja obrtnika Opatija, kazali su da država ubire oko 55 posto ukupne cijene goriva, odnosno 6,60 kuna što znači da na spremniku od 500 litara državi pripada više od 3.000 kuna.


– Što je gorivo skuplje, država više zarađuje i od PDV-a, tako da bi si mogla priuštiti sniženje trošarina koja čini 40 posto ukupne maloprodajne cijene, a od koje se tek mali dio izdvaja za HŽ i autoceste, malo veći za Hrvatske ceste, a većina novca završi u državnom aparatu. S druge strane, prijevoznik od jedne kune marže mora pokriti troškove plaća, dobave, prerade, održavanja i ostalog, kazao je Maršanić, a on i njegovi kolege ističu da hrvatski građani plaćaju jednu od najvećih cijena naftnih derivata u EU-u u odnosu na dohodak te dodaju da je Vlada mogla, umjesto na 30 dana, po zakonu ograničiti maloprodajnu cijenu benzina do 90 dana te da prijevoznike ne zadovoljava ograničenje maksimalne cijene naftnih derivata.


Stoga su predložili trajno smanjenje cijene naftnih derivata u vidu smanjenja trošarina, PDV-a te povrata na osnovi prijeđenih kilometara i slično. Također ukazuju na to da bi jedna od mjera trebala biti ograničavanje cijene goriva na maksimalnih 10 kuna, a što je, kazali su, ionako visoka cijena.




– Smatramo da u ovoj situaciji svi trebamo biti solidarni, pa tako, uz opskrbljivače u stabilizaciju cijene trebaju se uključiti i Vlada i prijevoznici, kažu obrtnici prijevoznici navodeći i kako ni do sada nisu bili konkurentni na inozemnom tržištu gdje su ulazni faktori za formiranje cijene usluga puno povoljniji nego u Hrvatskoj, tako da prijevoznicima, ukoliko država promptno ne reagira u vidu rezanja svog dijela kolača, prijeti sigurno povećanje cijena usluga prijevoza, a ponekima, nažalost, i gašenje gospodarske djelatnosti.


– Vlada je pokazala u COVID krizi da ima senzibiliteta, da može pomoći građanima u teškim trenucima, pa ćemo teško zaboraviti koliko je radnih mjesta očuvala s potporama koje su i danas aktualne za neke od djelatnosti. Zato apeliramo na Vladu da nam omogući nesmetani, ionako jako težak prijevoznički život, i iznađe rješenja za ovu novu krizu, da sa svojim proaktivnim razmišljanjem sačuva gospodarsku granu koja ima veliki udio u BDP-u, poručili su riječki i opatijski prijevoznici.