Iskorak

Podravka donijela novu Strategiju poslovanja do 2030. Od Vegete stvaraju globalni brend

Hina



Grupa Podravka je donijela novu Strategiju poslovanja do 2030. godine, koja uključuje snažan iskorak na strana tržišta, nova ulaganja u Poljoprivredu i Farmaceutiku te daljnji razvoj prehrambenog portfelja i globalnih brendova poput Vegete, izvijestili su u ponedjeljak iz te prehrambene kompanije.


Nova strategija, istaknuto je u objavi, obuhvaća sva tri segmenta poslovanja – Prehranu, Poljoprivredu i Farmaceutiku – s ciljem nastavka profitabilnog rasta, jačanja tržišnih pozicija i stvaranja dodatne vrijednosti za sve dionike, uključujući potrošače, zaposlenike, dioničare i zajednicu.


“Strategija je usmjerena na rast temeljen na produktivnosti, inovacijama, održivosti i ulaganjima u suvremene tehnologije, uz snažan fokus na međunarodno širenje i konkurentnost.




Temelji se na sveobuhvatnom pristupu razvoju – od širenja snage, prisutnosti i prepoznatljivosti naših brendova, daljnjih ulaganja u proizvodne kapacitete, osobito u poljoprivredi, digitalizacije i korištenja umjetne inteligencije, do jačanja domaće sirovinske baze i suradnje s kooperantima”, poručuju iz Podravke.


Pozicioniranje Vegete kao globalnog brenda


U segmentu Prehrane, planira se dodatno jačati prisutnost i širenje brendova Vegeta, Lino, Lino Lada, Podravka, O’Plant i Zik Zak na razvijenim tržištima poput Njemačke, Austrije, Švicarske, SAD-a i Australije, istodobno nastavljajući čuvati snažne pozicije u Hrvatskoj i regiji.


Iz koprivničke kompanije navode da će strateški fokus u nadolazećem razdoblju biti na kategorijama s visokim potencijalom prodaje i profitabilnošću – univerzalnim dodacima jelima, juhama, žitaricama (Čokolino) i kremnim namazima.


Istovremeno, planira se snažan razvoj kategorija i brendova čiji je potencijal osnažen kroz nedavno završen investicijski ciklus, osobito proizvoda na bazi rajčice, gotovih jela, pekarskog snacka, ribljih salata i zamrznute hrane.


Pritom, u nadolazećem petogodišnjem razdoblju ključni je strateški prioritet pozicioniranje Vegete kao globalnog brenda kroz daljnju internacionalizaciju i širenje palete proizvoda koji se na internacionalno tržište stavljaju pod brendom Vegeta.


Kompanija planira i daljnje povećanje proizvodnje i upotrebe domaćih poljoprivrednih sirovina s ciljem ostvarivanja samodostatnosti u svim sirovinama čiji uzgoj omogućavaju lokalne klimatske i poljoprivredne prilike.


Sukladno tome, nastavit će se razvijati mreža kooperanata u proizvodnji voća i povrća uz optimalno iskorištavanje sinergija s vlastitim poljoprivrednim segmentom – Podravkom Agri,


Strategija uključuje i jačanje digitalizacije i automatizacije, uključujući primjenu umjetne inteligencije u proizvodnim procesima, kao i razvoj portfelja u skladu s prehrambenim trendovima – zdravija hrana, lokalni i sezonski sastojci te zdravi proizvodi prilagođeni brzom načinu života.


“S obzirom da je početkom 2025. dovršen investicijski ciklus u tehnološku, logističku i informatičku modernizaciju Prehrane vrijedan 250 milijuna eura, investicije se u sljedećem petogodišnjem razdoblju planiraju na uobičajenoj razini koja će osigurati efikasnu upotrebu tehnologije i prilagodbe potrebama potrošača”, kažu iz Podravke.


Poljoprivreda – 200 milijuna eura ulaganja i zelena transformacija


Podravka Agri, kao novointegrirani segment poslovanja, u središtu je kompanijinih ambicioznih planova modernizacije i održivosti, pa su tako do 2030. planirana ulaganja od gotovo 200 milijuna eura u tehnološki razvoj, energetsku učinkovitost, nove farme i širenje sustava navodnjavanja.


Kao cilj je apostrofirano povećanje površine pod navodnjavanjem s osam na 21 posto i maksimiziranje prinosa u ratarstvu i povrtlarstvu.


Tako u stočarstvu, najvećem segmentu Agri poslovanja, planira se izgradnja četiriju novih svinjogojskih farmi i povećanje proizvodnje tovljenika za 20 posto godišnje, dok se u govedarstvu planira rast proizvodnje tovne junadi za 25 posto, a modernizacija farmi uključivat će i robotizaciju te biosigurnosne mjere.


Podravka Agri, navodi se u objavi, planira značajno povećati korištenje obnovljivih izvora energije i vlastite organske materije, kao i razviti modele ugljično neutralne poljoprivrede temeljem kružne bioekonomije, a fokus će biti i na suradnji s kooperantima, jačanju brendova poput Baranjke i ABC-a te širenju distribucije u Hrvatskoj i inozemstvu.


Belupo kao europski lider u dermatologiji, ulaganja od 36 milijuna eura


Kada je riječ o farmaceutskoj tvrtki Belupo, u grupaciji je do 2030. vide kao vodećeg europskog stručnjaka za dermatologiju te snažnog regionalnog igrača u području bezreceptnih proizvoda, kardiologije, psihijatrije i neurologije.


Ključna tržišta rasta tržišta su srednje i jugoistočne Europe, uz iskorak na zapadna tržišna kroz dermatologiju i suradnju s partnerima, a strategija uključuje investicije vrijedne 36 milijuna eura koje će omogućiti povećanje proizvodnih i logističkih kapaciteta te unapređenje efikasnosti poslovanja. Sastavni dio planiranih investicija, istaknuto je, jest i ulaganje u Centar izvrsnosti za dermatologiju.