Promjena trenda

Jednima smrkne, drugima svane: Kupci se vratili u dućane, popularna online trgovina bilježi minus

Hina

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Ograničenja se postupno ukidaju i ljudi su se počeli vraćati u fizičke trgovine



Europska internetska trgovina odjeće Zalando izvijestila je u četvrtak da je u prvom tromjesečju poslovala s gubitkom budući da su se kupci nakon ukidanja pandemijskih ograničenja počeli vraćati u fizičke trgovine.


Zalando je prva tri ovogodišnja mjeseca zaključio s neto gubitkom od 61,3 milijuna eura. U istom prošlogodišnjem tromjesečju zabilježio je neto dobit od 34,5 milijuna eura.


Prihod je pao 1,2 posto, na 2,2 milijarde eura, što u kompaniji objašnjavaju, između ostalog, iznimno visokom poredbenom osnovicom u prošloj godini kada su mnoge europske zemlje bile u lockdownu.




U protekle dvije godine kompanija je znatno profitirala od strogih pandemijskih ograničenja, budući da su potrošači uobičajenu kupovinu prebacili na internet. No, ograničenja se postupno ukidaju i ljudi su se počeli vraćati u fizičke trgovine.


Na rezultate Zalanda utjecalo je i pogoršano raspoloženje među potrošačima u prvom redu zbog visoke inflacije, a rat u Ukrajini dodatno je ubrzao rast cijena, napominju.


„Naši poslovni temelji su jaki i poduzimamo korake kako bismo poboljšali naše rezultate”, rekao je izvršni direktor Robert Gentz.


Kompanija je najavila gradnju novih logističkih centara i ulazak na tržište Mađarske i Rumunjske. U Hrvatskoj posluju od prošle godine.


Uprava je potvrdila prognoze za tekuću godinu, napomenuvši ipak da će vjerojatno dosegnuti tek donji dio dio raspona. Očekuju povećanje bruto vrijednosti prodaje za 12 do 15 do 23 posto, na 16,6 do 17,6 milijardi eura.


Prihod bi trebao porasti 12 do 19 posto, na 11,6 do 12,3 milijarde eura.