
Foto Matea Jurčić
povezane vijesti
Nakon više od dva mjeseca priprema i radova, u Brodogradilištu “Viktor Lenac” danas je ugrađen i drugi novi ponton u njihov najveći Dok 11.
Vijest nam je potvrdio član Uprave brodogradilišta Luka Hrboka, od kojeg doznajemo da je sama operacija na ugradnji potrajala oko četiri sata, izvedena je tijekom jutra, kao i da je sve proteklo u najboljem redu.
Sam ponton, podsjetimo, dugačak je 78 metara, širok 24 i visok gotovo osam metara i u njega je ugrađeno oko 1.900 tona čelika.
Narednih tjedan dana odrađivat će se radovi na integraciji novog pontona u postojeći sustav doka, a odmah potom kreće se s dokovanjem prvog broda. Kako doznajemo, bit će to 183-metarski tanker “Red Garnet” koji je upravo na putu za Martinšćicu na redovni remont.
U obnovu velikog doka brodogradilište iz Martinšćice krenulo je prije nešto više od dvije godine, kada je odlučeno da će se dva najizloženija pontona, od ukupno devet od kojih se sastoji “jedanaestica”, zamijeniti novima.
Iz financijskih izvješća ovog brodogradilišta iščitava se da je tijekom ovog dvogodišnjeg razdoblja na zahvate na obnovi Doka 11 utrošeno oko 30 milijuna eura, od čega se najveći dio odnosio na izgradnju novih pontona, a taj je novac ovo remontno brodogradilište isfinanciralo vlastitim sredstvima.
Ugovoreni su, podsjetimo, sa starim “3. majem”, a “Lencu” su isporučeni lani – prvi početkom lipnja i isti je odmah ugrađen, dok je porinuće i isporuka drugog pontona uslijedila par mjeseci kasnije, krajem kolovoza prošle godine.
Premda je prvotni plan bio da se odmah instalira i drugi ponton, taj zahvat je naposljetku prolongiran zbog određenih tehničkih problema, vremenskih prilika, a potom i same uposlenosti Doka 11 tijekom prvog polugodišta ove godine.