
Foto AGCT
Dolazak broda CMA CGM "Adonis" uslijedio je nakon završetka infrastrukturnih nadogradnji na terminalu
povezane vijesti
Na Adriatic Gate Container Terminal (AGCT) uplovio je kapacitetom dosad najveći brod u povijesti kontejnerskog terminala na Brajdici – CMA CGM Adonis koji može odjednom prevesti 15.536 TEU-a (ekvivalent dvadesetstopnog kontejnera), objavljeno je iz AGCT-a.
Iz operatera terminala koji je u 51-postotnom vlasništvu filipinskog ICTSI-ja i 49 postotnom vlasništvu Luke Rijeka d.d. ističu kako, zahvaljujući investicijama i uskoj suradnji s brodarskim kompanijama, Rijeka i dalje zadržava status luke visokog kapaciteta za širu regiju.
AGCT nastavlja intenzivnu suradnju sa svim relevantnim dionicima, uključujući hrvatsku vladu i Lučku upravu Rijeka.
Dolaze dvije dizalice
– Trenutno je u tijeku projekt izrade idejnog rješenja za drugu fazu produbljenja te proširenje pristaništa na zapadnoj strani. Istovremeno, radovi na željeznici izvode se prema planu kako bi povećani kapacitet brodova bio praćen kapacitetom na kopnu – jer budući rast riječke luke ovisit će o što većem željezničkom udjelu, istaknuo je Emmanuel Papagiannakis, direktor AGCT-a.
Dolazak broda CMA CGM “Adonis” uslijedio je nakon završetka infrastrukturnih nadogradnji na AGCT‑u, uključujući prvu fazu projekta produbljenja, koja sada omogućuje terminalu prihvat izuzetno velikih brodova za kontejnerski promet.
Ovaj razvoj je takđer dio kontinuiranog investicijskog ciklusa AGCT‑a, ukupne vrijednosti preko 40 milijuna američkih dolara. Za studeni ove godine najavljen je dolazak dviju novih super post‑Panamax obalnih dizalica za poboljšanje kapaciteta pretovara brodova.
AGCT uvodi i dvije hibridne portalne dizalice te flotu električnih terminalnih traktora kako bi dodatno podržao zelene inicijative i povećao energetsku učinkovitost operacija na terminalu.
Novi sustav alarma
U svrhu smanjenja utjecaja na okolna naselja, potkraj prošle godine na dvije dizalice na kontejnerskom terminalu Brajdica instaliran je novi sustav alarma prilikom njihovog pokretanja koji emtira takozvani bijeli šum, odnosno lokalizirani zvuk koji podsjeća na blag zvuk šištanja, umjesto oštrih zvučnih signala tradicionalnih alarma.
Kako je istaknuto iz AGCT-a, ovaj usmjereni zvuk fokusiran je na područje neposredno oko dizalice, čime se smanjuje širenje buke izvan granica terminala.
Dodatno, alarmi automatski prilagođavaju svoju glasnoću ovisno o dobu dana i razini buke u okolini, osiguravajući tiši rad noću i smanjujući smetnje za obližnje stanovnike.
Nova tehnologija pomaže u održavanju ravnoteže između operativnih potreba terminala i dobrobiti lokalne zajednice.
Osim smanjenja buke, novi alarmi također poboljšavaju sigurnost pružajući kontinuirani, lako prepoznatljiv zvuk koji omogućava radnicima da učinkovitije prepoznaju kretanje opreme, čak i u uvjetima smanjene vidljivosti.
Implementacijom ove inovativne tehnologije, AGCT pokazuje svoju predanost očuvanju okoliša i postavlja dobar primjer za industriju.