Zahtjev operatera naftovoda Adria iznenadio je MOL, jer to prije nije bio problem u njegovoj suradnji s Janafom i ne spominje se u ugovoru. Štoviše, moglo bi biti i protivno uvjetima ugovora koje su tvrtke potpisale, navodi se u priopćenju MOL-a.




Dodaju da nedavno Janaf nije mogao na vrijeme isporučiti najnoviju naručenu količinu, a također je naznačio da će se slični uvjeti primjenjivati i na buduće isporuke.


Ove prakse imaju neposredne i ozbiljne posljedice jer Janaf iskorištava svoju infrastrukturnu poziciju kako bi nametnuo jednostrane promjene ugovora koji regulira pristup transportu sirove nafte koja nije ruska, tvrde iz MOL-a.


To potkopava sposobnost MOL-a i Slovnafta da osiguraju količine sirove nafte koja nije ruska potrebne za ispunjavanje regulatornih obveza i za osiguranje kontinuiranog i sigurnog rada svoje slovačke rafinerije, koja igra ključnu ulogu u opskrbi gorivom nekoliko država članica EU, dodaju u svom priopćenju.


“Osim dobro poznatih problema s kapacitetom i cijenama Adria naftovoda, ovaj nedavni razvoj događaja ponovno baca sjenu neizvjesnosti i postavlja pitanje koliko pouzdano funkcionira južni cjevovodni sustav. To je od velike važnosti za izvedivosti postupnog ukidanja ruske nafte koju je predložila Europska unija”, tvrde iz MOL-a.


Slovnaft i MOL potaknuli su Komisiju da pomno prati situaciju. Međutim, vjeruju da se poslovni odnos s Janafom može vratit na put profesionalne suradnje, transparentnosti i poštenih tržišnih uvjeta, zaključuje se u priopćenju.