Rimac Bugatti

Mate Rimac i šefovi Porschea otkrili detalje velikog posla: Osigurali smo budućnost Bugattija!

Portal Novi list

Foto Screenshot YouTube Rimac Automobili

Foto Screenshot YouTube Rimac Automobili

Da mi je netko prije 12 godina rekao da će se ovo dogoditi ne bih mu vjerovao, rekao je Mate Rimac



Iz Rimac Automobila u ponedjeljak su objavili da su udružili snage s poznatim automobilskim brandom Bugatti Automobiles te stvorili novi automobilsku i tehnološku kompaniju – Bugatti Rimac d.o.o., koja će početi poslovati od četvrtog tromjesečja ove godine.


Ujedno, Rimac Automobili postaju Rimac grupa, koja će biti većinski vlasnik nove kompanije s 55 posto udjela, dok će Mate Rimac će biti izvršni direktor te nove kompanije.


Porsche će zadržati postojećih 24 posto dioničkog udjela u Rimac grupi te steći 45 posto udjela u novoj kompaniji Bugatti Rimac.


Kako će poslovati Rimac grupa




Rimac grupa, pak, razdvojit će se na dva odvojena poslovanja – poslovanje s novim hiper automobilima i Rimac Technology, koji će se baviti razvojem, proizvodnjom i opskrbom baterijskim sustavima, pogonima i ostalim EV komponentama. Rimac Technology bit će neovisna tvrtka koja surađuje s mnogim svjetskim proizvođačima automobila, navode iz Rimca.


U Rimac grupi će osnivač Mate Rimac zadržati izvornih 37 posto udjela, a uz Porscheovih 24 posto, Hyundai Motor grupa imat će 12 posto udjela, a ostali investitori 27 posto.


Mate Rimac, kao izvršni direktor Rimac Grupe, vodit će Bugatti Rimac i novu tvrtku Rimac Technology.



Kampus od 200 milijuna eura


Bugatti i Rimac nastavit će poslovati kao zasebni brandovi, zadržavajući postojeće proizvodne pogone i distribucijske kanale. Rimac će tako zadržat svoje poslovne prostore na periferiji Zagreba, a proizvodnja Bugattija nastavlja se u Molsheimu u Francuskoj.


Bugatti Rimac kompanija razvijat će buduća vozila Bugattija i Rimca, pri čemu će spojiti resurse i ekspertize u istraživanju i razvoju, proizvodnji i ostalim područjima. S vremenom će se globalno sjedište Bugatti Rimca nalaziti u nedavno najavljenoj izgradnji kampusa Rimac, koji će služiti i kao sjedište tvrtke Rimac Technology.


Kampus od 200 milijuna eura, površine 100.000 četvornih metara, koji bi trebao biti otvoren 2023. godine, bit će osnova za sve istraživanje i razvoj budućih hiper automobila Rimac i Bugatti.


Detalji velikog posla


Detalje posla u Dubrovniku su objasnili Mate Rimac, Oliver Blume, izvršni direktor Porschea i Lutz Meschke, zamjenik predsjednika i financijski direktor Porschea.


“Da mi je netko prije 12 godina rekao da će se ovo dogoditi ne bih mu vjerovao”, poručio je uvodno Rimac.


Inspirirao ga je, kaže, Nikola Tesla: “Htio sam dokazati da električni automobili mogu biti brži i uzbudljiviji od konvencionalnih automobila.”


Sve je počelo u garaži s tek nekoliko zaposlenika. Prošle godine premašili su 1.000 radnika.


Podsjetio je da je Porsche 2018. godine odlučio uložiti u Rimac automobile.



“Porsche nam je bio velika podrška, ne samo na poslovnoj, nego i na osobnoj razini”, rekao je Rimac.


“Rimac Nevera je ostvarenje moje vizije”, rekao je Rimac.


Rimac automobili prije mjesec dana predstavili su Neveru, a Mate Rimac za ovaj automobil kaže da je, baš kao i mediteranska oluja po kojoj je dobila ime, silovita i nepredvidiva sila prirode.


“S Neverom smo redefinirali ono što automobili mogu. No, mi smo novi u ovom poslu, a malo tko je u povijesti automobilske industrije redefinirao ono što je moguće kao Bugatti.


Biti ovdje, dijeliti pozornicu s prijateljima iz Bugattija i Porschea, je nešto o čemu nisam mogao ni sanjati”, rekao je Rimac.


Najavio je osnivanje nove tvrtke Rimac Bugatti. On sam bit će predsjednik uprave Rimac Grupe, a Bugatiti i Rimac će nastaviti kao odvojeni brendovi.


“Nevjerojatno naslijeđe Bugattija neće biti poremećeno”, rekao je Rimac.


Najavio je da će novi Rimac kampus u Hrvatskoj, kad bude završen, biti novi dom Bugattija. U Hrvatskoj će se, naime, proizvoditi baterije i za Bugattije i za Rimac automobile.


Meschke: Dobar dan za Rimca, Bugatti i Porsche


Nakon Mate Rimca govorio je Lutz Meschke, financijski direktor Porschea, koji je ovaj dan nazvao dobrim danom za Rimca, Bugatti i Porsche grupu.


“Dugo smo osmišljavali strukturu nove kompanije, uvjeravali dioničare. Vjerujemo da smo dobili savršen rezultat. Osigurana je budućnost Bugattija.


Kao dio zajedničke budućnosti s Rimcem, Bugatti će i dalje pokazivati svoj karakter i karizmu. Zajednička kompanija je kulminacija procesa ulaganja koji je počeo 2018. godine s tada još mladom hrvatskom kompanijom – Rimac Automobili.



Sve to se razvilo u produktivan odnos. Mate Rimac je izuzetan poduzetnik, takvih nema puno u autoindustriji. Opušten je i ozbiljan u isto vrijeme. Unatoč njegovom izuzetnom uspjehu, ostao je čvrsto pri zemlju. Mate, nemoj se nikad promijeniti”, poručio je Meschke.


Ocijenio je da se ulaganje u Rimac automobile pokazalo kao izuzetno uspješno, kompanija je danas na putu da postane jedan od glavnih dobavljača tehnologije za Porsche.


“Mate Rimac kao predsjednik uprave Bugatti RImca vodit će izuzetno uspješan brend u budućnost. Time će donijeti i veliku korist za Hrvatsku. Rimac i Bugatti su savršen spoj od samog početka”, rekao je Meschke.


Na kraju je Rimcu na Hrvatskom poručio: “Mate, želim ti puno sreće”.


Blume: “1 i 1 s Bugattijem i Rimcom čini više od 2!”


Predsjednik uprave Porschea Oliver Blume najavio je da tvrtka Bugatti Rimac uskoro službeno kreće s radom.


“Mate Rimac je 2009. godine vodio startup, a danas je jedan od najznačajnijih proizvođača tehnologije za električne automobile. Uz to, proizvodi i vrhunske električne hiperautomobile.


Izuzetno cijenimo Matu Rimca i njegov tim. Oni su pouzdan partner i proizvođač tehnologije. Zato je Porsche i kupio udio od 24 posto u Rimac automobilima. Kao šef  Porschea postao sam veliki obožavatelj Bugattije, njegove kvalitete i imidža.


Mi u Porscheu želimo trajno osigurati budućnost Bugattija.


Bugatti donosi jak, etabliran brend, veliko iskustvo u razvoju hiperautomobila, a Rimac doprinosi golemom snagom inovacije i svježim pristupom razvoju i organizaciji.


Uvjeren sam da će oba partnera jednako profitirati iz ove suradnje. Sve to doprinosi održivom poslovnom planu za budućnost”, rekao je Blume.



Ništa se neće promijeniti što se tiče legendarne kvalitete Bugattijevih automobila, ističe Blume.


“Nova tvrtka u početku će proizvoditi Bugatti Chiron i Rimac Neveru, a potom će ići na proizvodnju hibridnih automobila. Ovo je situacija kad zbroj 1 i 1 očito donosi više od 2.


Porsche će biti snažan partner nove kompanije. Znam da nova kompanija pred sobom ima snažnu budućnost”, poručio je Blume.


Mate Rimac zaključno je poručio: “Pred nama je velik zadatak da ovaj novi posao bude održiv i profitabilan, ali da ujedno Bugatiti nikad ne izgubi sve ono što ga čini Bugattijem”.


Uzbudljiv trenutak


„Ovo je uistinu uzbudljiv trenutak u kratkoj, ali brzorastućoj povijesti Rimac Automobila. Toliko smo toga prošli tako kratko vrijeme, ali ovaj novi pothvat podiže stvari na potpuno novu razinu. Rimac i Bugatti savršeno se podudaraju.


Kao mlada, okretna i brzo-razvijajuća automobilsko-tehnološka tvrtka, postali smo pionir u industriji električnih tehnologija. S Neverom smo također dokazali da možemo razvijati i proizvoditi izvanredne hiperautomobile, koji nisu samo brzi, već također uzbudljivi i kvalitetni.



Bugatti, s više od stoljeća iskustva u inženjerskoj izvrsnosti, također posjeduje jedno od najistaknutijih naslijeđa među automobilskim tvrtkama u povijesti”, kazao je Mate Rimac, koji je Rimac Automobile osnovao prije svega 10 godina.


Po riječima predsjednika izvršnog odbora Porschea Olivear Blumea, ovim poslom kombiniraju snažnu stručnost Bugattija u poslovanju s hiper automobilima s Rimčevom ogromnom inovativnom snagom na vrlo obećavajućem polju elektromobilnosti.