Potpisan ugovor

Kreće projektiranje novog Krčkog mosta, njime će prolaziti i cesta i željeznička pruga

Marinko Glavan

Foto arhiva NL

Foto arhiva NL

Ono što je sigurno je da će rasponska konstrukcija mosta imati dvije "etaže", pri čemu će gornjom etažom prolaziti kolnik ceste, a donjom kolosijeci željezničke pruge



Hrvatske autoceste (HAC) potpisale su 3. lipnja ugovor o projektiranju novog Krčkog mosta sa zajednicom ponuđača koju čine jedna hrvatska i pet slovenskih tvrtki, potvrđeno nam je jučer iz HAC-a.


Vrijednost ugovora je 478.750 eura bez PDV-a, odnosno 598.437,50 eura s uključenim PDV-om, a novi most kojim će prolaziti cesta i željeznička pruga projektirat će zajednica ponuđača koju čine tvrtke Rencon iz Osijeka, te slovenske tvrtke Lineal, Irgo Consulting, Ponting inženirski biro, Gradis BP Maribor te Pipenbaher Inženirji, tvrtka Marjana Pipenbahera, glavnog projektanta Pelješkog mosta.


Pet ponuda


Na javni natječaj za odabir projektanta budućeg mosta, kao i spojnih prometnica, raspisan 3. siječnja ove godine, prema informacijama iz HAC-a, ukupno je bilo pristiglo pet ponuda, a kao ekonomski najpovoljnija ponuda odabrana je ona slovensko-hrvatskog konzorcija, koja je ispunila sve natječajem predviđene uvjete, uključujući i procijenjenu vrijednost projekta od 600 tisuća eura.




Odabrani projektanti prema ugovoru, trebaju izraditi projektnu dokumentaciju zaključno s ishođenjem lokacijske dozvole, što uključuje i izradu Studije utjecaja na okoliš, a u HAC-u za izradu projekta planiraju sufinanciranje iz EU fondova.


Za izradu kompletne dokumentacije, uključujući i ishođenje lokacijske dozvole odabrani projektanti imaju rok od tri godine.


Vizualni izgled i tip konstrukcije mosta natječajem nisu bili zadani pa je vrlo vjerojatno da novi most neće biti betonske konstrukcije sa središnjim lukom ispod kolničkih i željezničkih površina, već metalne konstrukcije, ovješene na stupovima, slično kao Pelješki most, budući da se suvremeni mostovi uglavnom grade na taj način.


Ono što je sigurno je da će rasponska konstrukcija mosta imati dvije »etaže«, pri čemu će gornjom etažom prolaziti kolnik ceste, a donjom kolosijeci željezničke pruge. Riječ je o takozvanoj »sanduk konstrukciji«, što znači da most, bez obzira na dvojnu, željezničko-cestovnu funkciju vjerojatno neće biti bitno širi od postojećeg. Inače, sadašnji most Krk će, prema planovima, ostati u funkciji i nakon gradnje novog, no tada će biti znatno rasterećeniji.


Iz HAC-a ističu kako su, nakon cjelovite obnove postojećeg Krčkog mosta, pokrenute aktivnosti na izgradnji novog koji će predstavljati cjelovito rješenje za povezivanje budućeg, velikog kontejnerskog terminala u Omišlju, s novim cestovnim i željezničkim pristupom, spojem na mrežu autocesta i krakom buduće takozvane nizinske pruge od Krasice s odvojkom za otok Krk.


Pristupne ceste


U povodu potpisivanja ugovora oglasio se i Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.


– Nastavljamo s aktivnostima oko izrade potrebne dokumentacije za izgradnju novog Krčkog mosta, što je u ingerenciji Hrvatskih autocesta. To predstavlja jedan od strateških projekata Vlade Republike Hrvatske, kratko je komentirao Butković.


Ukupna duljina zahvata izgradnje novog Krčkog mosta je sedam kilometara, a uz samu konstrukciju mosta dugog 850 metara obuhvaća pristupnu cestu, od autoceste A7 do mosta, te spojne ceste do čvora Omišalj Sjever.


Spoj prema Omišlju obuhvaća izgradnju vijadukta Krk, dugog 900 metara te tunela dugog 740 metara, a izgradit će se i tri nova čvorišta za povezivanje na postojeću infrastrukturu.


Trasa mosta i pristupne ceste te željezničke pruge bit će smještena južnije od sadašnje spojne ceste te most neće prelaziti preko otoka Sv. Marko, nego će se protezati od istočnog kraja uvale Črišnjeva preko poluotoka na kojem je sada smještena utvrda Maltempo jer je to ujedno i najkraća zračna linija između kopna i otoka Krka na toj trasi.


Njome već, upravo iz tog razloga, u podmorju prolazi plinovod od LNG terminala u Omišlju prema Zlobinu i dalje prema Karlovcu. Takva lokacija mosta znači da će se od Šmrike, odnosno autoceste A7 do uvale Črišnjeva graditi spojna cesta, dok će se na Krku graditi spomenuti veliki vijadukt i tunel.


Projektiranje trase buduće željezničke pruge je pod ingerencijom Hrvatskih željeznica, a pristup željeznice mostu bit će definiran projektom takozvane nizinske pruge kad bude definirana točna trasa kojom će pruga prolaziti.


Most bez pruge, treba naglasiti, nema smisla, jednako kao ni planirani kontejnerski terminal u Omišlju, s predviđenim konačnim kapacitetom od tri milijuna TEU-a, kao ni pruga bez ta dva objekta. Inače, most, pruga i novi kontejnerski terminal već su odavno sastavni dio prostornog plana Primorsko-goranske županije.


Korak k izgradnji “Plave magistrale” na Krku


Izgradnja novog Krčkog mosta, osim pristupa novom kontejnerskom terminalu u Omišlju, trebala bi biti i značajan korak ka izgradnji takozvane Plave magistrale, odnosno državne ceste koja će prolaziti istočnim dijelom otoka Krka, od Omišlja, preko Vrbnika, do Punta, čime bi se značajno trebala popraviti prometna situacija na otoku koji je ljeti često zagušen prometnim gužvama na postojećoj državnoj cesti. I


zgradnju ove prometnice lani u srpnju su najavili ministar Butković, načelnici i gradonačelnik krčkih jedinica lokalne samouprave te predstavnici Hrvatskih cesta i Primorsko-goranske županije, nakon zajedničkog sastanka održanog u Gradu Krku.


Riječ je o 23 kilometra dugoj cesti koja će prolaziti istočnom stranom otoka, od skretanja za Čižiće kod Omišlja, do raskrižja iznad Punta, gdje se sada spajaju državna cesta i županijska iz pravca Vrbnika. Vrijednost projekta u Hrvatskim cestama ugrubo procjenjuju na oko sto milijuna eura.