Foto REUTERS/Amr Alfiky
povezane vijesti
Kina je u ponedjeljak na Sajmu zrakoplovstva u Dubaiju predstavila svoj mlazni putnički zrakoplov C919, što je njegov prvi nastup izvan istočne Azije, a ujedno predstavlja i planove za natjecanje s Airbusom i Boeingom.
Bijeli C919 s plavim i zelenim detaljima poletio je oko 15:30 sati po lokalnom vremenu i napravio nekoliko krugova na nebu, a onda sigurno sletio na pistu međunarodne zračne luke Al-Maktum.
Kineski proizvođač zrakoplova COMAC ima ambicije natjecati se s dominantnim zapadnim proizvođačima Airbusom i Boeingom, kao i njihovim manjim brazilskim rivalom Embraerom.
No njegovim dvama postojećim modelima zrakoplova, C909 i C919, nedostaju ključni certifikati zapadnih regulatora, a COMAC za to vrijeme traži alternativna tržišta.
Planirana dulja verzija, takozvana Stretched Variant, za koju iz COMAC-a tvrde da će imati 210 mjesta za putnike i služiti azijsko-pacifičku regiju, okomila se na Airbus A321neo i Boeingov nadolazeći 737 MAX 10, viši ešalon zrakoplova s jednim prolazom gdje se Airbus i Boeing već međusobno nadmeću za narudžbe.
Analitičari ne očekuju da će Kina uskoro preuzeti značajan dio globalnog tržišta mlažnjaka izvan dogovora sa zemljama s kojima ima bliske odnose kao što su Zaljevske zemlje, ali ističu da je njezina prisutnost jasan signal ambicije da prodre u jedan od posljednjih bastiona zapadne proizvodnje.
Izvršna direktorica Boeing Commercial Airplanesa Stephanie Pope pozdravila je dolazak COMAC-a na jedan od vodećih svjetskih industrijskih događaja, ali se obvezala održati prednost, kontinuiranim inovacijama.
„Konkurencija je odlična za industriju. Odlična je za Boeing. Sve nas čini boljima“, rekla je za Reuters.