POZITIVNO POSLOVANJE

Jadrolinija prevezla rekordnih 12,3 milijuna putnika

Marinko Glavan

Foto: Marko Gracin

Foto: Marko Gracin

Jadrolinija bilježi i rast prihoda od 3,2 posto, koji su ukupno iznosili 951,2 milijuna kuna, dok su rashodi iznosili 870,8 milijuna kuna, što je za 3,2 posto manje nego u 2017. godini



RIJEKA – Nacionalni putnički brodar Jadrolinija u prošloj je godini ostvario rekordne rezultate po broju prevezenih putnika i vozila, prema jučer objavljenim, službenim rezultatima poslovanja za 2018. godinu. Brodovi Jadrolinije prevezli su tako u prošloj godini 12,3 milijuna putnika, što je novi rekord, nakon što je u 2017. po prvi put prevezeno više od 12 milijuna putnika, točnije, brojka se tada zaustavila na 12,15 milijuna. Prošle je godine prevezeno i tri milijuna vozila, što je rast od 4,4 posto u odnosu na godinu ranije.


Lider na Jadranu


U skladu s rastom prometa, Jadrolinija je zabilježila i rast ukupnih prihoda od 3,2 posto, koji su ukupno iznosili 951,2 milijuna kuna, dok su rashodi u ukupnom iznosu od 870,8 milijuna kuna bili za 3,2 posto manji nego u 2017. godini. Ukupna bruto dobit Jadrolinije za prošlu godinu iznosi oko 81 milijun kuna.


– Protekla poslovna godina Jadroliniji je donijela uspješne rezultate zahvaljujući kojima je zadržana pozicija lidera na Jadranu. Jadrolinija je na koncesijskim natječajima na liberaliziranom tržištu osvojila sve linije za koje se natjecala. Za sezonu pred nama, Jadrolinija je po prvi put uvela mogućnost rezervacije mjesta na trajektu te su tako višesatna čekanja u kolonama prošlost, pogotovo kod putovanja na udaljene destinacije poput Visa. Ova je mogućnost uvedena sukladno direktivama i preporukama Europske unije, a trenutačno je dostupna na ukupno devet Jadrolinijinih linija: Valbiska – Lopar, Zadar – Ist – Olib – Silba – Premuda – Mali Lošinj, Zadar – Rivanj – Sestrunj – Zverinac – Molat – Ist, Zadar – Brbinj, Zadar – Brašnj – Rava – Mala Rava, Šibenik – Zlarin – Obonjan – Kaprije – Žirje, Split – Vis, Trogir – Drvenik Veliki – Drvenik Mali, te Makarska – Sumartin, poručuju iz Uprave Jadrolinije.




Jadrolinija, ističe se nadalje nastavlja i s razvojem poslovanja i brige za zaposlenike. U 2018 godini intenzivirani su kolektivni pregovori te je osigurano povećanje plaća za 5 posto, a uspostavljena je i suradnja sa znanstvenim institucijama na EU projektima.



U skladu s modernizacijom poslovanja, Jadrolinija je predstavila mobilnu aplikaciju mJadrolinija koja će putnicima omogućiti lakšu i bržu kupovinu karata, uz uštedu vremena i izbjegavanje čekanja u redu. Aplikacija mJadrolinija može se skinuti s platformi App store i Google play. Uz mJadrolinija aplikaciju mogu se jednostavno kupiti karte, provjeriti red plovidbe, a dostupne su i 24/7 servisne informacije o stanju u prometu.



Nova brzobrodska linija


– Danas Jadrolinija tijekom ljetne sezone ima 600 polazaka brodova dnevno, a najfrekventnije linije održavaju se 24 sata dnevno. Bijela flota Jadrolinije preveze godišnje preko 12 milijuna putnika i 3 milijuna vozila što je 80 posto godišnjeg broja svih prevezenih putnika i vozila u pomorskom prometu Republike Hrvatske. Kako bi odgovorili na povećanu potražnju za brzobrodskim prijevozom, Jadrolinija uvodi sezonsku katamaransku liniju Dubrovnik – Korčula – Hvar – Bol – Split s najmodernijim katamaranom „Jelena“, kao i katamaransku liniju Split – Hvar. U vrijeme turističke sezone kada je iznimno velika potražnja za ove linije uvelike će se olakšati put do željenih destinacija za odmor, zaključuje se na kraju objave.


Uz dobre poslovne rezultate, prošlu godinu u Jadroliniji obilježila je i afera upravo oko nabavke katamarana »Jelena«, odnosno natječaja za nabavku dva nova i dva polovna katamarana, od kojih je na kraju kupljen samo jedan. Natječaj je došao pod povećalo medija nakon što su izbile sumnje u pogodovanje jednom od ponuđača, a na kraju su od tročlane uprave Jadrolinije, smijenjena dva člana – Predrag Govorčin i Ante Vranješ, dok je Govorčin zaradio i kaznenu prijavu zbog prijetnji Vranješu. Na čelu tvrtke ostao je David Sopta, a afera je nastavljena ove godine kada je nizozemski Thecla Bodewes tužio Jadroliniju pred Trgovačkim sudom u Rijeci, tražeći 30 milijuna kuna odštete zbog odustajanja Jadrolinije od već provedenog javnog natječaja na kojemu je Thecla Bodewes bio odabran kao najpovoljniji ponuđač za nabavku dvaju polovnih katamarana.