Foto Sergej Drechsler
Kako je riječ o nabavi velikim dijelom financiranoj kroz fond za oporavak i otpornost, europskim sredstvima, uvjeti natječaja su prilično rigorozni i moraju se poštovati
povezane vijesti
- David Sopta o tragediji na »Lastovu«: ‘Jadrolinija je stabilna tvrtka, sustav funkcionira, pričekajmo kraj istrage’
- Most pokreće interpelaciju o Jadroliniji, DP poručuje da ne treba dizati paniku
- Jadrolinija o nacrtu izvješća o tragediji na “Lastovu”: Sedam točaka po kojima je izvješće stručnog povjerenstva “problematično”
Jadrolinija je poništila natječaj za gradnju triju novih putničkih brodova na električni pogon, opremljenih dizel-generatorima, raspisan u siječnju ove godine, objavljeno je na stranicama Elektroničkog oglasnika javne nabave, a potvrdio je to i predsjednik uprave David Sopta koji kaže kako će novi natječaj biti raspisan u najkraćem mogućem roku.
– Na javnom natječaju prikupili smo ponude sedam ponuđača, ali niti jedno brodogradilište nije zadovoljilo sve tehničko-pravne uvjete natječaja. Zbog toga je natječaj poništen, a uskoro ćemo objaviti novi, sve u skladu sa smjernicama javne nabave, rekao je Sopta.
Predviđeni rokovi
Na natječaj su se javili Astilleros Armon S.A., Baltic Workboats As, Cantiere Navale Vittoria, Holland Shipyards Group, Brodotrogir Cruise i Tema kao zajednica ponuđača, Kraljevički Dalmont u zajednici s INMEL-om i TSI-jem te Iskra brodogradilište s Navis Conceptom.
Inače, radilo se o natječaju u dva kruga, u kojemu su u prvom krugu ponuđači morali dostaviti velik broj traženih dokumenata, certifikata, potvrda i referenci za gradnju brodova, no niti jedan ponuđač nije dostavio sve traženo.
Kako je riječ o nabavi velikim dijelom financiranoj kroz fond za oporavak i otpornost, europskim sredstvima, uvjeti natječaja su prilično rigorozni i moraju u cijelosti biti ispoštovani, ako u Jadroliniji žele računati na sufinanciranje.
Procijenjena vrijednost brodova je ukupno 45 milijuna eura, odnosno 15 milijuna eura po brodu, od čega će 65 posto biti osigurano bespovratnim europskim sredstvima.
Na pitanje hoće li sufinanciranje biti ugroženo poništavanjem natječaja, koje će neminovno značiti i kašnjenje početka gradnje brodova, Sopta je odgovorio kako je, bez obzira na poništenje natječaja, projekt i dalje u predviđenim rokovima te da sufinanciranje neće biti upitno.
Novi bi brodovi trebali u floti Jadrolnije zamijeniti najstarije brodove: Tijat, Postiru i Premudu, izgrađene prije više od šezdeset godina, na linijama dubrovačkog područja, na liniji prema Elafitima, na šibenskom akvatoriju, gdje će održavati vezu s Prvićem, Zlarinom i drugim otocima te u lošinjskom arhipelagu, a iz Jadrolinije je već ranije istaknuto kako će se prema potrebi koristiti i na drugim linijama.
Striktne propozicije
Riječ je o tri klasična putnička broda, na električni pogon, opremljenima dodatnim solarnim napajanjem, kao i dizelskim generatorima.
Primarni način punjenja brodskih baterija trebao bi biti preko priključaka u lukama, za što je također potrebno izgraditi odgovarajuću infrastrukturu.
Kako se radi o brodovima koji će se koristiti na državnim linijama, s propisanim brojem plovidbi, u Jadroliniji su odlučili da brodovi moraju biti opremljeni i dizel generatorima koji će moći puniti baterije brodova, u slučaju kvara na električnoj mreži, loših vremenskih uvjeta zbog kojih se vrijeme plovidbe može oduljiti ili u slučaju duljih plovidbi, primjerice na remont broda.
Brodovi su, prema poništenom natječaju, trebali biti dugi maksimalno 52 metra, široki najviše 12, s kapacitetom prijevoza 389 putnika i osam članova posade.
Predviđena trajnost baterija za pogon broda mora biti minimalno osam godina, u uvjetima plovidbe na državnoj liniji Dubrovnik – Suđurađ.