Izašli podaci

Hrvati za uskrsne blagdane potrošili oko 1,4 milijarde kuna

Bojana Mrvoš Pavić

Foto Davor Kovačević

Foto Davor Kovačević

Cijene uskršnjih potrošačkih košarica, podsjećaju u HKG, bile su na razini prošle godine. Tako je skromnija košarica procijenjena na 500 kuna, srednja na 1.000, a bogatija na 1.500



ZAGREB Za protekle uskrsne blagdane, od petka do Uskrnsog ponedjeljka, građani su potrošili oko 1,4 milijarde kuna, kazala je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić, napomenuvši da podaci iz 2019. nisu usporedivi s prošlom godinom jer je Uskrs ove godine u drugoj polovici travnja pa se preklapa s početkom turističke sezone. Fiskalizacijom nisu obuhvaćene tržnice na kojima se tradicionalno kupuju artikli koji ulaze u uskrsnu potrošnju, također je naglasila.


Cijene uskršnjih potrošačkih košarica, podsjećaju u HKG, bile su na razini prošle godine. Tako je skromnija košarica procijenjena na 500 kuna, srednja na 1.000, a bogatija na 1.500. Sadržaj triju košarica najviše se razlikuje po vrsti i cijeni glavnih namirnica, točnije ribi i mesu, te o uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića, koji su kao kategorija luksuznih proizvoda sadržani u bogatoj i, u manjoj mjeri, srednjoj potrošačkoj košarici, dok su u skromnoj izostavljeni.


Trendovi uskršnje potrošnje poklapaju se s generalnim trendovima u trgovini na malo.




Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, realan je promet u trgovini na malo i u veljači 2019. godine rastao i na mjesečnoj i na godišnjoj razini. Tako je promet u trgovini na malo na godišnjoj razini, dakle u veljači 2019. u odnosu na veljaču 2018., porastao za 8,7 posto, što je najbrža stopa rasta od kolovoza 2007. godine. Zabilježen je rast i na mjesečnoj razini.


Promet u trgovini na malo u veljači 2019. porastao je za 3,8 posto u odnosu na siječanj 2018, čime je nastavljen uzlazni godišnji trend koji kontinuirano traje od rujna 2014. Naime, promet u trgovini na malo raste 54 mjeseca zaredom, četiri i pol godine u kontinuitetu.