Stories – Experience Premium Croatia

HGK pokrenula platformu za promociju premium turizma

Dražen Katalinić

Snimio D. KOVAČEVIĆ

Snimio D. KOVAČEVIĆ



Hrvatska se odmiče od percepcije jeftine turističke destinacije, a nismo još potrošili potencijal za razvoj premium ponude. Hrvatska gospodarska komora stoga je okupila tvrtke koje pružaju vrhunsku turističku ponudu na platformi Stories – Experience Premium Croatia. Platforma hrvatskog premium turizma proizlazi iz strateških dokumenata razvoja hrvatskog turizma do 2030. gdje se kao jedan od ciljeva navodi i pozicioniranje Hrvatske kao premium destinacije, a okuplja članice HGK iz sektora hotelijerstva i ugostiteljstva, kampove, marine, vile za odmor, putničke agencije i charter tvrtke.


“Prema novim strateškim dokumentima hrvatskog turizma našu zemlju želimo pozicionirati u niši između standarda i premiuma. U tome će veliku ulogu imati i naša luxury ponuda koja je sve traženija, ali i kvalitetnija kada govorimo o hrvatskim destinacijama. Na nama je da sustavno nastavljamo razvijati ovaj segment turističke ponude i kvalitetno ga promovirati na inozemnim tržištima pa u tom smislu posebno pozdravljamo kreiranje Platforme Stories – Experience Premium Croatia koja će doprinijeti još uspješnijem predstavljanju svih premium aduta Hrvatske”, izjavio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, nadodavši kako se sve više upita partnera odnosi na mogućnosti pružanja premium ponude i autentičnih iskustava, posebno s tržišta SAD-a, Velike Britanije, Njemačke i Francuske.


Foto Davor Kovačević


“Znamo da Hrvatska danas postaje prepoznata u svijetu ne kao samo destinacija “sunca i mora” već kao sigurna i kvalitetna destinacija, koja turiste privlači u svako godišnje doba. To nam potvrđuju i odlični turistički i financijski rezultati koji dokazuju kako je razvoj cjelogodišnjeg i održivog turizma moguć ukoliko turistima osiguramo kvalitetnu ponudu, ali i prezentiramo tu ponudu na kvalitetan način. Upravo zato vjerujem kako će ova nova platforma, koja objedinjuje cijelu premium ponudu na jednom mjestu, biti još jedan iskorak u profiliranju Hrvatske kao kvalitetne boutique destinacije”, naglasila je na predstavljanju platforme ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac dodavši da je Hrvatska već prepoznata kao premium destinacija što potvrđuju i turistički rezultati koji su dosad u ovoj godini za 11 posto bolji nego lani u isto vrijeme, ali i prošla godina u kojoj je samo od stranih turista ostvareno 14,6 milijardi eura prihoda, što je za oko 60 posto više nego 2016.




Direktorica Sektora za sustav TZ-a i razvoja proizvoda u HTZ-u Slavija Jačan Obratov poručila je da HTZ od 2014. radi na promociji premium proizvoda i ponude te je iznijela procjene da u svjetskom turizmu takva ponuda čini 15 posto ukupne ponude, luksuzna oko 5 posto, a srednja ili standardna ponuda oko 35 posto.


“Premium je sve između luksuza i standarda, sve što sadrži izvrsnost i kvalitetu, od same destinacije do smještaja, gastro i druge ponude. Jedan od takvih projekta je i suradnja s Michelinom, radionice sa inozemnim kupcima, promocija takve ponude na sajmovima i posebnim prezentacijama i drugo, dodala je Jačan Obratov. Također je ocijenila da Hrvatska ima tu što ponuditi jer primjerice već oko 50 posto hotela u zemlji je sa četiri ili pet zvjezdica, marine su kvalitetne, neke destinacije poput Nina i Hvara prepoznate su za romantiku itd.


Tvrtke članice platforme na raspolaganju će imati među ostalim pomoć u promociji na stranim tržištima, labeling premium ponuda pod istim nazivnikom kvalitete, te umrežavanje s dionicima premium segmenta. Također, razvojem premium platforme nastojat će se zauzdati negativni učinci masovnog turizma, što je krovni cilj Strategije razvoja održivog turizma do 2030.