Susret

FOTO Počeli Dani hrvatskog turizma

Edi Prodan

Foto Mateo Levak

Foto Mateo Levak

A kakva bi nam mogla biti turistička sezona pokušalo se odgovoriti na središnjem događaju prvog dana DHT-a



Prije svega želim čestitati svim djelatnicima u turizmu na ostvarenju jedne uistinu sjajne sezone. Isto tako zahvaljujem se i javnom sektoru kao i mjerama koje je pravodobno poduzimala Vlada jer bez njihove participacije, ni turistički sektor ne bi mogao postići ono što je postigao ove godine.


Hrvatski je turizam u ovoj vrlo zahtjevnoj godini zadržao pozitivne trendove čime smo zadržali poziciju najuspješnije i najsigurnije turističke destinacije Mediterana. Oko 83 milijuna noćenja koje smo ostvarili u dosadašnjem dijelu godine daju nam pravo na optimizam.


Foto galerija: Dani hrvatskog turizma u Dubrovniku Foto: Mateo Levak


Rezulati su to s kojima se ponosimo, no već su poodmakle pripreme za iduću turističku sezonu od koje se također nadamo jako dobrim rezultatima, nastaviti s održivim oporavkom i povratkom na predpandemijske trendove i rezultate.


Traženje odgovora o trendovima




Uvodnim izlaganjem Kristjana Staničića, direktora HTZ-a u Župi dubrovačkoj u četvrtak su započeli Dani hrvatskog turizma, tradicionalni susret turističkih djelatnika te svih dionika u turističkom sustavu Hrvatske.



Tradicionalno se održavaju u organizaciji Ministarstva turizma i sporta, Hrvatske turističke zajednice i Hrvatske gospodarske komore, ove godine 28. i 29 listopada.


Istina, ove su godine zbog neophodnih covid19 mjera unekoliko reducirani brojem sudinika, no zbog toga ne manje zanimljivi, ne manje znakoviti po traženju odgovora o trendovima što se u turizmu očekuju idućih nekoliko godina.


A kakva bi nam mogla biti turistička sezona pokušalo se odgovoriti na središnjem događaju prvog dana DHT-a, panelu koji je organizirala Hrvatska turistička zajednica pod nazivom “From the new normal to normal – what global trends in travel will stay for good? What will change?”, odnosno – od novog normalnog prema normalnom, koji su to globalni trendovi u turističkim putovanjima, što se zapravo mijenja u jednoj od najvažnijih globalnih industrija, onoj turističkoj.



Moderatorici panela Ivi Šulentić na to su pitanje odgovarali eminentni turistički stručnjaci s raznih područja poslovanja. Prvi od njih bio je Tommy Serban, komercijalni direktor TUI Nordica pod kojim djeluje 1600 turističkih agencija i vodećih online portala, pet zračnih prijevoznika s oko 150 zrakoplova te više od 400 hotela, potom Evelina Hederer, direktorica poslovnog razvoja u Expedia grupi, jedne od najvećih svjetskih platformi za oglašavanje turističkih putovanja, Dimitris Nicolaides, suvlasnik Atlantica Hotels & Resorts, najvećeg grčko-ciparskog hotelskog lanca s preko 60 visoko kvalitetnih hotela te Paul Bixby, komercijalni direktor u easyJet Holidays, čija ponuda pokriva više od 100 europskih destinacija.


Nikakvih briga nema


Kad je u pitanju Hrvatska, po svemu sudeći nikakvih briga ni za iduću sezonu nema. S obzirom da se u godinama krize istaknula kao sigurna destinacija iznimno fleksibolna i po pitanju djelovanja dođe li do oboljenja kod gostiju, Hrvatska bi i u godinama koje dolaze biti jako zanimljva.



No da bi bila još privlačnija mora poraditi na – infrastrukturi. Najkonkretniji u toj poruci bio je Serban, posebno u svijetlu produženja sezone koja treba brojnije i sadržajnije hotele. O sadržajima, a kompariralo se primjerice vrlo sadržajnu Tursku, pa tako i njezinu “zimsku” ponudu, je govorio i easyJetov direktor Bixby jer upravo o tome ovisi povećanje broja letova prema nekoj destinaciji.


Istaknuto je i očekivanje da će se 2022. godine značajnije oživjeti europske, sjevernoafričke te azijske destinacije, što bi moglo utjecati i na uspješnost Hrvatske. Vratimo li se samom uvodnom pitanju, odnosno temi panel diskusije, zaključak je kako smo ušili u novo normalno, ali ne onakvbo kakvo smo ostavili 2019. godine nego normalno koje će definirati iduće razdoblje.



Prije svega najvažnije će biti pritanje higijene, zdravstvene sigurnosti, fleksibilnosti po pitanju mogućnosti “last minute” trezervacije. ali i praava na besplatno otkazivanje kao i potpuna okrenutost – digitalizaciji. Poruke su to koje su posebno apostrofirali Hedrer i Nicolaides.


Zaključno, prvog dana održan je i Hrvatski turistički forum u organizaciji HGK-a pod nazivom: “Digital transformation – changing the way we think” na kojem se raspravljalo iz pozicije digitalne tranformacije iz perspektive korisnika i pružatelja usluge, o trendu u turizmu koji traje već godinama te je utjecao na sve aspekte turizma, a kako se moglo čuti na oba događanja tek kreće u cjelovito ovladavanje i tim aspektom gospodarstva.


Sporazum s ADAC-om


U sklopu prvog dana ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac i predsjednik ADAC-a (Allgemeine Deutsche Automobil Club) za turizam Karlheinz Jungbeck, potpisali su Memorandum o razumijevanju sa svrhom intenziviranja dosadašnje suradnje.



– Potpisivanjem Memoranduma o razumijevanju,uspostavili smo i dugoročnu institucionalnu suradnju između Ministarstva turizma i sporta i ADAC-a koji je već prepoznao Hrvatsku kao sigurnu i poželjnu turističku destinaciju, a daljnjom razmjenom informacija i uspostavljanjem mogućnosti razmjene podataka na različitim razinama još ćemo kvalitetnije promicati hrvatsku turističku industriju te turistima sve potrebne informacije o našoj destinaciji učiniti dostupnijima.


Zahvaljujem Jungbecku na svemu dosad učinjenom i vjerujem kako ćemo uspješno nastaviti s kvalitetnim pozicioniranjem hrvatske turističke ponude na europskom tržištu, istaknula je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.



ADAC je jedan od najvećih strukovnih klubova u Europi te je najveći njemački i drugi po članstvu automobilistički klub na svijetu. Broji više od 21 milijun članova, ima 18 regionalnih klubova na cijelom njemačkom teritoriju koji imaju veliki broj poslovnica, odnosno agencija u gradskim središtima koje djeluju i kao turističke agencije.


Podsjetimo i da je ADAC ove godine u svoj popis najboljih europskih kampova uvrstio 134 hrvatska kampa, jednako kao i 2019. te da je 13 kampova dobilo posebnu oznaku Superplatz 2021.


Nijemci 100 posto


Kako ministrica Brnjac, tako i direktor Staničić u svojim su obraćanjima posebno apostrofirali brojke koje su krakterizorale dosadašnji tijek turističke godine.


Nijemci su i ove godine u Hrvatskoj bili najbrojniji gosti te su do sada ostvarili 2.828.467 dolazaka i 21.024.880 noćenja odnosno 82 posto više dolazaka i 66 posto više noćenja u odnosu na isto razdoblje 2020. godine te 96 posto dolazaka i 100 posto noćenja u odnosu na isto razdoblje 2019. godine.