Ambienta

FOTO Obišli smo salon namještaja na Zagrebačkom velesajmu. Drvo se definitivno vraća u modu, evo što smo još vidjeli

Ante Peričić

Foto Davor Kovačević

Foto Davor Kovačević

Sa sadržajnim fokusom na unutarnjem uređenju, dizajnu i pratećoj industriji, Salon je zasigurno odlično mjesto za inspiraciju u uređenju doma, kao i za redizajn postojećih prostora



Nakon osamnaest mjeseci zaživio je Zagrebački velesajam, i to ni manje ni više nego 48. izdanjem Ambiente – međunarodnog salona namještaja, unutarnjeg uređenja i prateće industrije. Uvod je to u sajamsku poslovnu aktivnost koja je planirana sve do lipnja iduće godine, a ulaz je moguć uz predočenje EU digitalne COVID-potvrde ili važećeg negativnog testa.


Dina Tomšić, direktorica Zagrebačkog velesajma, istaknula je kako Ambientu vide kao pokret za hrvatsku drvnu industriju, kao komunikacijsku platformu te summit povezanih industrija koje se bave svim aspektima stanovanja.


– Od izgradnje do opremanja i uređenja objekta, preko dizajna, umjetnosti. A tu su i posebne ponude uređaja za kućanstvo i ugostiteljsko-uslužnu djelatnost. To je Ambientina misija koju smo zajedno gradili s našim izlagačima i institucijama. Ovogodišnje izdanje Salona pripremali smo u uvjetima pandemije koronavirusa, u vremenima velike poslovne neizvjesnosti. No, uspjeli smo okupiti drvnoprerađivačku industriju, proizvođače namještaja, inovativne dizajnere, slikare i umjetnike te profesionalce svojih područja te će posjetitelji moći uživati, istaknula je Tomšić.


Foto galerija: Bili smo na sajmovima Ambienta i Fair Art Foto: Davor Kovačević




Ambientu su otvorili Luka Korlaet, zamjenik te izaslanik zagrebačkoga gradonačelnika, ali i Marija Vučković, ministrica poljoprivrede, koja je tom prigodom kazala kako je vrijednost proizvodnje u ovom sektoru gotovo 14 milijardi kuna – što je čini vrlo važnom strateškom granom.


Uživo i iz prve ruke


I doista, iako je od početka pandemije koronavirusa online prezentacija proizvoda postala na neki način dominantna, i dalje za ovakvu vrstu sajama postoji publika – posebice ljudi starije životne dobi koji se nedovoljno dobro koriste internetom, ali i građani koji vole provjeriti proizvode na onaj najsigurniji način – uživo i iz prve ruke.


Tome su posvjedočile i Tihana Šimunović i Slađana Gašparović iz goranske tvrtke Lokve d.o.o – firme specijalizirane u proizvodnji drvenih i drvo-aluminijskih prozora. Osnovana davne 1952. danas je, sa sto deset zaposlenika, vodeći proizvođač drvenih te drvo-aluminijskih prozora u Hrvatskoj, s proizvodnim pogonom u srcu šuma Gorskog kotara.


– Ovamo, prije svega, dolazimo kako bismo se reklamirali i postali vidljiviji. Jedini smo proizvođač drvene stolarije – to što kupci ovdje mogu vidjeti, često nemaju prilike drugdje jer rijetko tko dolazi u Lokve baš zbog nas. Puno je drukčije prezentirati se uživo, no poslati ponudu putem elektronske pošte, istaknule su Šimunović i Gašparović, te dodale kako se drvo sve više vraća u modu, a njihov proizvod, nastao stopostotno u Lokvama, estetski je privlačan, ali i itekako praktičan. Benefita je mnogo – od toplinske i zvučne izolacije, pa sve do prirodnog drveta koje, naspram PVC-a, diše i donosi izuzetnu niskoenergetsku učinkovitost. Iako je pandemija usporila mnoge sektore, a cijene skaču, posebice kod nabavke materijala, kod njih nema krize. Nedavno su uložili i u novi robot čija je zadaća lakiranje.


Tematske cjeline


Salon Ambienta prezentira se s tematskim cjelinama Namještaj i unutarnje uređenje te Industrijski program, Design zona, Art Fair Zagreb i Horeca programom, a za posjetitelje pripremili su niz zanimljivih programa: MIKS ‘21 – Međunarodna izložba keramike i stakla, Izložbu radova učenika Škole primijenjenih umjetnosti i dizajna iz Zagreba, Izložbu radova učenika Škole za modu i dizajn, Zagreb Art Fair, ali i Jesensku aukciju umjetnina aukcijske kuće Kontura. Tako je bilo ponuđeno 84 umjetnina hrvatskih likovnih umjetnika – od Mencija Clementa Crnčića, Vladimira Becića, Ede Murtića, Miroslava Šuteja, pa do Borisa Bućana, Matka Trebotića i Gordane Bakić.


Design zona, pod vodstvom dizajn direktorice Ade Kezić, okuplja dvadesetak izlagača koji će prikazati najnovije serije proizvoda, od kojih je dio nagrađen prestižnim svjetskim nagradama za dizajn. Sa sadržajnim fokusom na unutarnjem uređenju, dizajnu i pratećoj industriji, Salon je zasigurno odlično mjesto za inspiraciju u uređenju doma, kao i za redizajn postojećih prostora. Izložba, u kojoj sudjeluje 125 izlagača iz devet zemalja, otvorena je još danas do 19 sati na 6.500 »kvadrata« izložbenog prostora u paviljonu br. 5.


Art Fair Zagreb pak, po treći put, pod vodstvom art direktora Ante Potočnjaka donosi predstavljanje umjetničkih djela slikara, kipara i fotografa, a osmišljen je i umjetnički program pod nazivom Ex Tempore zona.