Rezultati

Fortenova grupa 2020. s prihodom od 21 milijardu kuna

Hina

Fabris Peruško

Fabris Peruško

Ukupna konsolidirana prilagođena EBITDA iznosila je 1,3 milijarde kuna



Fortenova grupa je u 2020. ostvarila ukupni konsolidirani prihod iz kontinuiranog poslovanja u iznosu od 21 milijardu kuna, a ukupna konsolidirana prilagođena EBITDA iznosila je 1,3 milijarde kuna, objavili su u četvrtak iz te kompanije.


U usporedbi s pro forma konsolidiranim rezultatima Fortenova grupe iz 2019. te uz isključenje rezultata diskontinuiranog poslovanja Kompasa Ljubljana, Kompasa Poreč i Kompasove mreže za oba razdoblja, konsolidirani ukupni prihod Fortenova grupe manji je za 11,7 posto, dok je na tako prilagođenoj osnovi, konsolidirana EBITDA niža za 30,1 posto, navodi se u priopćenju.


Objavljeni rezultati za 2020. ne uključuju Mercator, koji će u Fortenova grupu biti integriran u 2021. godini, napominju iz Fortenove.




U priopćenju se ocjenjuje kako je Fortenova grupa u 2020. ostvarila dobre rezultate poslovanja, unatoč negativnom utjecaju covid-19 pandemije na poslovanje od travnja do prosinca 2020. godine te kako se utjecaj covida 19 osobito osjetio u Hrvatskoj, s obzirom na značaj turizma u državi.


Održali ili povećali tržišne udjele


“Grupa je održala ili čak i povećala tržišne udjele u nizu ključnih kategorija proizvoda, realizirala nekoliko ključnih strateških projekata te je, zahvaljujući provedenim preventivnim mjerama, ublažila utjecaj krize i povećala svoju novčanu likvidnost za 350 milijuna kuna, na iznos od dvije milijarde kuna na kraju 2020. godine”, navodi se u priopćenju o osnovnim obilježjima poslovanja koja su istaknuta u predstavljanju rezultata za 2020. imateljima depozitarnih udjela Fortenova grupe.


Član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe Fabris Peruško u priopćenju ističe da je covid-19 pandemija na svemu ostavila trag, pa tako i na rezultatima poslovanja njihovih tvrtki, a najveći negativan utjecaj imala je na kompanije koje su usko vezane uz turističku industriju odnosno Horeca (hoteli, restorani, kafići) kanal.


Peruško je naveo i da su više bila pogođena tržišta u kojima turistička sezona ima veliki utjecaj na bruto nacionalni prihod, poput Hrvatske i Crne Gore, dok primjerice Srbija nije osjetila posljedice turističke sezone, ali je bila suočena sa svim drugim posljedicama pandemije.


“Ipak, naše su kompanije uspješno ostvarile i nadmašile svoje planove za 2020. godinu, koji su s obzirom na pandemiju prošle godine bili korigirani i predviđali su rezultate manje nego u 2019. godini”, istaknuo je.


U priopćenju se iznosi i usporedba nekonsolodiranih rezultata temeljnih djelatnosti, koji se odnose na 16 kompanija u poslovnim područjima maloprodaja, prehrana i poljoprivreda, a koji pokazuju da su nekonsolidirani ukupni prihodi u 2020. iznosili 23 milijarde kuna, što je šest posto manje nego u godini prije, a EBITDA u iznosu od 1,6 milijardi kuna je niža za 16,8 posto.


Konzum očuvao prihod


Iz Fortenove navode da je najveći negativni utjecaj pandemija imala na poslovanje tvrtki iz poslovnog područja prehrana, koje su i najizravnije vezane uz Horeca kanal i potrošnju u turističkoj sezoni, te na poslovno područje maloprodaja i veleprodaja.


Nekonsolidirani ukupni prihod poslovnog područja prehrana u 2020. je prema godini ranije manji za devet posto, maloprodaje za pet posto, a poslovnog područja poljoprivrede za jedan posto.


Nekonsolidirana EBITDA prehrane je u odnosu na 2019. niža za 12,5 posto, dok pad u maloprodaji iznosi 6,5 posto.


EBITDA poljoprivrede niža je za 56,8 posto, što iz Fortenove objašnjavaju negativnim utjecajem velikog pada cijena svinja u zadnjem tromjesečju 2020. te pada cijena junadi i nižih prinosa poljoprivrednih kultura.


Kako se navodi u priopćenju, trgovački lanac Konzum je, usprkos manjem broju turista, uspio očuvati prihod od prodaje na razini 0,3 posto većoj nego 2019. zahvaljujući dobrim rezultatima u upravljanju lancem opskrbe i korištenju prednosti svojih formata dućana i online ponude.


U iduće 2 godine refinanciranje duga


“Kako Konzum ostvaruje oko 40 posto svojih ukupnih prihoda i oko 70 posto godišnje EBITDA u četiri mjeseca od lipnja do rujna, rezultati koji su postignuti u 2020. zaista su odlični”, ocjenjuje izvršni direktor za financije Fortenova grupe James Pearson.


Navodi i kako, gledajući cijelu Fortenova grupu, ukupan negativan utjecaj pandemije, kao i negotovinskih tečajnih razlika, nažalost nije bilo moguće nadoknaditi, ali s obzirom na projekte koje su započeli već u 2021. očekuju poboljšanje rezultata.


“U iduće dvije godine planiramo i refinanciranje duga Fortenova grupe uz povoljnije uvjete, koje će dodatno ojačati financijsku poziciju kompanije”, najavio je Pearson.


Fabris Peruško ističe kako su “zadovoljni rezultatima poslovanja u 2020. zahvaljujući, između ostalog, provođenju cijelog niza mjera za ublažavanje negativnih utjecaja pandemije, kao i dodatnih poboljšanja koje smo postigli u operativnom poslovanju i kontroli troškova”.


Naglasio je i kako su, usprkos krizi izazvanoj pandemijom, uspjeli realizirati i više razvojnih projekata – prošle godine preuzeli su imovinu osječke mljekare Meggle, nedavno lansirali novi mliječni brand Kravica Kraljica, a Jamnica je lansirala novi proizvod Botanica te prvu alkoholnu gaziranu vodu Barts itd.


Kao dva velika projekta koja će pozitivno utjecati na rezultate u 2021. godini, iz Fortenove izdvajaju prodaju poslovnog područja zamrznute hrane te integraciju Mercatora.


Nadaju se kako će “već ove godine i turistička sezona biti bolja od prošlogodišnje, uoči povratku pune turističke sezone u 2022. godini”.