Rijeka Gateway

Dolaskom broda i vlaka počelo testiranje opreme na Zagrebačkoj obali, uskoro stižu prvi kontejneri

Marinko Glavan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

U sljedeća četiri tjedna detaljno će se provjeriti rad sve opreme terminala, uključujući i velike obalne dizalice (STS), kao i operativnih procesa



Prvi kontejnerski brod, »MV Cape Fulmar«, pristao je danas na Rijeka Gateway (RGW) kontejnerskom terminalu na Zagrebačkoj obali, čime je započela završna faza testiranja terminalske opreme i sustava, kao i obuke zaposlenika u stvarnim uvjetima, prije dolaska prvog broda s komercijalnim teretom kontejnera koji bi na RGW terminal trebao pristati 12. rujna ove godine.


Unatoč umjerenoj do jakoj buri koja je danas puhala u Rijeci, iz RGW-a su nam potvrdili kako će odmah započeti s testiranjima, kako bi isprobali rad svih sustava u stvarnim uvjetima koji nisu uvijek idealni.


Detaljna provjera


Brod dug 170 metara, s kapacitetom prijevoza 1.440 kontejnerskih jedinica u Rijeku je stigao iz egipatskog Port Saida, a na Zagrebačkoj obali bit će privezan tijekom iduća četiri tjedna.




U tom razdoblju detaljno će se provjeriti rad sve opreme terminala, uključujući i velike obalne dizalice (STS), kao i operativnih procesa tijekom kojih će operateri iskusiti rad u realnim okolnostima, što će, ističu iz RGW-a, omogućiti da terminal krene u komercijalni i operativni rad na najvišoj razini spremnosti.



– Dolazak ovog broda nam omogućuje da provedemo testove operacija u uvjetima koji će biti gotovo identični onima kada terminal započne s punim radom. Tijekom sljedeća četiri tjedna moći ćemo detaljno provjeriti svu našu opremu, uključujući obalne dizalice, kao i naše procese.


Pripremili smo različite operativne scenarije tijekom kojih će operateri iskusiti rad u realnim okolnostima, što će nam omogućiti da, po završetku testiranja, krenemo što spremniji u komercijalni i operativni rad, rekao je po dolasku broda Ognjen Ružić, voditelj operacija Rijeka Gateway terminala.


Na terminal je stigao i prvi, testni teretni vlak domaćeg operatera ENNA Logic, dug 500 metara, podijeljen u dvije kompozicije na dva zasebna kolosijeka ranžirnog kolodvora uz sam terminal, koji je dopremio prazne kontejnere za testiranje rada RMG dizalica za prekrcaj tereta na vlakove i s njih.


Tijekom kolovoza očekuje se dolazak ukupno 5 do 6 vlakova koji će se iskoristiti za provjeru opreme i operacija, najavljuje Gregor Glušič, predsjednik uprave tvrtki ENNA Logic i ENNA Transport.


– Prvi komercijalni brod na terminal stiže 12. rujna 2025. iz Kine i zatim će se teret našim vlakovima voziti dalje za Mađarsku i Srbiju. U Enni Logic spremni smo za početak rada terminala, jedva čekamo i vjerujemo u uspjeh RGW-a.


Nadamo se daljnjim ulaganjima u željezničku infrastrukturu i, naravno, izgradnji nizinske pruge koja je ključna za razvoj riječkog bazena i prometno rasterećenje, rekao je Glušič.


Uspješan projekt


Dolazak prvog broda i prvog teretnog vlaka na kontejnerski terminal Rijeka Gateway pozdravio je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, ističući kako se time privodi kraju višegodišnji projekt, najveći i najzahtjevniji u novijoj povijesti riječke luke.



– Sve što smo do sad godinama radili i sve što smo najavljivali sad se ostvaruje. Rijeka Gateway kontejnerski terminal već idućeg će mjeseca započeti s operativnim radom i prihvatom prvih komercijalnih tereta kontejnera s brodova.


Time možemo biti izuzetno zadovoljni, kao i suradnjom s Rijeka Gatewayjom, kao strateškim partnerom u ovom velikom projektu. Rijeka Gateway ukupno će, do realizacije druge faze izgradnje kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali uložiti više od 400 milijuna eura, ali puno vredniji od toga je know-how, odnosno znanje koje u riječku luku donose vlasnici tvrtke, APM Terminals, jedan od najvećih operatera kontejnerskih terminala na svjetskoj razini i ENNA Logic, jedna od vodećih domaćih logističkih tvrtki.


Nadam se i vjerujem da ćemo s tim znanjem rasti i razvijati se zajedno, a što je još važnije, prenijeti to znanje i vrijednosti što ih ono donosi na mlade ljude koji su zaposleni na terminalu te one koji će u dogledno vrijeme biti zaposleni.


To je, smatram, najveća vrijednost ovog projekta, upravo ti mladi, stručni ljudi, od kojih je jedan dio došao u Rijeku upravo zbog zaposlenja u Rijeka Gatewayu, kao i na poslovima povezanim s kontejnerskim terminalima u Rijeci pa vjerujem da će ti mladi ljudi u Rijeci i ostati, rekao je Vukorepa.