Veliki rast

Crikvenički Jadran u prvih devet mjeseci udvostručio prihode u odnosu na 2019.

Alenka Juričić Bukarica

Tvrtka je u prvih devet mjeseci ostvarila ukupne prihode od 246 milijuna kuna. Dobit prije oporezivanja iznosi 46 milijuna kuna, a u istom razdoblju 2021. godine iznosila je 21 milijun kuna



CRIKVENICA – Tvrtka Jadran iz Crikvenice u prvih je devet mjeseci ove godine ostvarila ukupne prihode od 246 milijuna kuna, što je u odnosu na 2019. godinu porast za 102 posto. Grupa je u razdoblju od siječnja do rujna ostvarila dobit prije oporezivanja u iznosu od 46 milijuna kuna, dok je u istom razdoblju 2021. godine ostvarena dobit prije oporezivanja u iznosu od 21 milijun kuna.


U kompaniji su komentirali da je to rezultat investicijskog ciklusa koji je pridonio povećanju kategorija i standarda hotela i kampova, kao i znatnih ulaganja u ljudske resurse. Jadran je na razini grupacije u vrhu sezone zapošljavao preko 800 zaposlenika. Jadran je ove godine kupio hotel The View u Postirama od grupe investitora okupljenih oko Pavla Vujnovca, vlasnika PPD-a, a isto tako prodao udjele u Club Adriaticu.


Komentirajući ovogodišnje rekordne brojke, Ivan Safundžić, član Uprave Jadrana, kazao je da ovi pokazatelji, nakon dviju teškig godina uslijed epidemije korone i posljedica koje je ostavila na hrvatski turizam, naslućuju da se industrija uspješno oporavlja.


Povećanje plaća




– To pokazuju i poslovni rezultati koje bilježimo u prvih devet mjeseci, a dobar se ritam posjeta i poslovanja osjeća i u posezoni. To može biti ohrabrenje za daljnje poslovanje. U planovima za narednu godinu ipak se osjeća određena doza opreza, s obzirom na nestabilnu globalnu političku situaciju, posebno zabrinutost ratom u Ukrajini, inflacijom, ali i nepredvidivim tijekovima uslijed energetske krize koja će bitno utjecati na poslovanje i rezultate. Nastavi li se i dalje ovakav drastični rast cijena električne energije, plina i goriva, može se dogoditi da dio naših kapaciteta dogodine otvorimo nešto kasnije nego je to uobičajeno u predsezoni jer trošak energije u velikoj mjeri opterećuje poslovnu uspješnost svih nas u turizmu – istaknuo je Safundžić. Dodao je da su dobri ovogodišnji rezultati, ali i hvalevrijedne mjere hrvatske Vlade u smanjenju opterećenja u gospodarskom poslovanju, omogućili i osjetno povećanje plaća i ukupnih primanja za sve zaposlenike hotelske grupacije Jadran.


U Jadranu su u tijeku intenzivne aktivnosti na pripremi iduće turističke sezone. U tom pravcu Jadran uvodi značajne novosti – od sljedeće godine nagrađuje svoje zaposlenike za aktivno uključivanje u potrazi i preporukama novih djelatnika tvrtke te bira najboljeg radnika mjeseca u organizacijskim cjelinama i zaposlenika godine u cijeloj tvrtki, a svakom zaposlenom za rođendan daruje slobodan dan.


Naime, kako su javili iz tvrtke, menadžment Jadrana odlučio je s početkom iduće godine pokrenuti stimuliranje svojih zaposlenika za pronalaženje i preporučivanje novih zaposlenika u tvrtki te ih za to nagraditi. Svaki djelatnik Jadrana koji preporuči novog kandidata za zaposlenje i osigura tvrtki s njim kontakt, a da pri tome nije riječ o članu obitelji, zaposleniku koji je već ranije radio u Jadranu ili se već nalazi u evidenciji kadrova, bit će nagrađen s većim iznosom ako je riječ o potencijalnom zaposleniku iz Hrvatske ili zemalja okruženja, ili ako kandidat živi na području organizacijske jedinice u kojoj bi trebao raditi.


Povezanost radnika


– Ovime želimo proširiti krug potencijalnih kandidata za stalno i sezonsko zapošljavanje u našoj tvrtki, ali i aktivno uključiti naše radnike u traženju i preporučivanju svojih novih kolegica i kolega jer snažna povezanost svih u tvrtki doprinosi timskom radu i boljim zajedničkim rezultatima, a turizam se u velikom dijelu oslanja na doprinos svakog od zaposlenika i njihove usklađenosti u pružanju usluga našim gostima – rekli su iz Službe za upravljanje ljudskim resursima i dodali da je i to dio stvaranja kvalitetne radne atmosfere u tvrtki uz programe izbora najboljeg radnika mjeseca u svakoj organizacijskoj jedinici te najboljeg među njima na razini cijele tvrtke. Najboljem radniku mjeseca pripast će nagrada ako taj izbor podrži još najmanje petero gostiju svojim pisanim pohvalama.


– Proteklih godina u našoj tvrtki ulažemo značajna sredstva u podizanje razine kvalitete smještajnih kapaciteta u gotovo svim objektima te pratećim sadržajima kako bi našim gostima bilo što ugodnije i ljepše tijekom boravka kod nas. Istodobno, politikom plaća i stimulativnim mjerama i nagrada želimo stvarati bolje radno okruženje za sve naše zaposlenike. Vjerujemo da će to sve imati odraza i na što bolje zajedničke poslovne rezultate, zaključio je Safundžić.


Rušeni rekordi


U trećem tromjesečju je Grupa Jadran ostvarila i rekordne fizičke pokazatelje, odnosno ukupno 572.273 noćenja, što je za 122.308 noćenja ili 27 posto više od noćenja ostvarenih u istom razdoblju lanjske godine. Kada bi se promatrali podaci u 2022. godini s onima iz pretpandemijske 2019. godine, tada je u 2022. ostvareno ukupno 167.516 noćenja ili 41 posto više noćenja. Kad se uspoređuju ostvareni podaci s 2019. godinom, u 2022. godini je Grupa imala u svom portfelju Grand hotel View, hotel Lišanj, Garden Palace Resort, kamp Uvala Slana i hotel Noemia te je zapravo pravi rezultat, uspoređujući podatke za iste kapacitete, iznosio 34.632 noćenja ili 9 posto više u odnosu na 2019. godinu. Promatrajući fizičke pokazatelje od početka godine do kraja rujna, Grupa je ostvarila ukupno 766.289 noćenja.