OPORAVAK TRŽIŠTA

Analize ukazuju da se turizam vraća na velika vrata. Već za Uskrs se otvara dodatnih 40 hotela

Alenka Juričić Bukarica

Foto Mladen Trinajstić

Foto Mladen Trinajstić

Ove godine vraća nam se i dobar dio tržišta s Dalekog istoka, ističe Boris Žgomba



Tržište turizma trebalo bi rasti do 2026. po godišnjoj stopi rasta od 13,86 posto, pokazuje analiza brokerske tvrtke Freedom Finance Europe.


U ovoj brokerskoj kući kažu da tržište pokreću tehnološki napredak i rastuća penetracija društvenih medija te da postoji opći optimizam jer se industrija, tvrtke i putnici diljem svijeta naginju oporavku i prijeko potrebnom povratku poslovnim putovanjima.


Naime, anketa Expedije pokazala je da su nakon dvije godine nezadovoljenih težnji za putovanjima ljudi spremni za još putovanja, pri čemu 68 posto Amerikanaca kaže da će njihovo sljedeće putovanje biti veliko, a 37 posto njih namjerava putovati u zemlji i inozemstvu. Kako se trendovi putovanja razvijaju, pružatelji usluga putovanja daju sve od sebe da ih održe.


Digitalna transformacija




Turističke tvrtke uzimaju u obzir situaciju i sada nude fleksibilna pravila otkazivanja i pomicanja termina kako bi umirili putnike koji bi inače mogli biti nervozni zbog otkazivanja svojih rezervacija.


Putnička osiguravajuća društva također su morala revidirati svoju ponudu kako bi uključila osiguranje od koronavirusa i karantenu, ali mnoge su zemlje otvorile svoje granice i pandemija se povlači, stvarajući dodatne mogućnosti za mnoge tvrtke u industriji.


Kao i u mnogim drugim sektorima, pandemija je također ubrzala digitalnu transformaciju. Digitalni lideri sada primjenjuju naprednu analitiku podataka kako bi bolje razumjeli zahtjeve kupaca i poboljšali korisničko iskustvo, kažu u Freedom Financeu.


Predviđaju i da će se financijska situacija u svim regijama ove godine poboljšati. Regija Sjeverne Amerike prednjači, a očekuje se da će Europa i Bliski istok također biti profitabilni 2023., dok će se Latinska Amerika, Afrika i Azija-Pacifik morati osloniti na 2024.


Štoviše, izvješća zračnih prijevoznika ulila su povjerenje, a tvrtke su oslikale pozitivnu sliku buduće potražnje za putovanjima, očekujući vrlo snažno ljetno razdoblje putovanja za tvrtke u budućnosti.


U Hrvatskoj već za predstojeći Uskrs se, prema procjenama Hrvatske udruge turizma (HUT,) očekuje otvaranje još 40-ak hotela, dok se otvaranje ostalih planira u drugoj polovini svibnja.


Najave s turističkih sajmova koji su dobrim dijelom odrađeni ukazuju na pozitivne trendove, pa je tako u Munchenu rečeno da su kapaciteti i u hrvatskim kampovima već rasprodani.


Na pitanje kakve su najave za ovu turističku godinu, Boris Žgomba, predsjednik Udruženja putničkih agencija pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) i predsjednik Uprave Unilinea, istaknuo je da su za nama dva mjeseca čiji su podaci o dolascima i noćenjima bolji nego 2019. Iako se, jasno, radi o malim brojkama u odnosu na čitavu turističku godinu. Međutim, prve brojke ukazuju na dobar trend.


Daleka tržišta


– Za nama su brojni turistički sajmovi, analize stanja prodaje i ostalo, a predstojinam i možda i najvažnija turistička burza ITB u Berlinu.


Međutim, ono što možemo reći je da turistička godina ide u dobrom trendu. Rezervacije za nastavak turističke godine pristižu zadovoljavajućim tempom za sve vrste smještaja.


Naravno da je još rano za procjenu jer i rezervacije još uvijek ne znače realizaciju. No, realno, nakon 2019. ovo je prvi normalan ulazak u turističku godinu i ukoliko ne bude nekih većih iznenađenja sve bi skupa trebalo biti dobro, kazao je Boris Žgomba.



Na pitanje što je ove godine s daljim tržištima, dodao je da će sasvim sigurno Istra i Kvarner i dalje imati najveći udio autogostiju s nama tradicionalno orjentiranih europskih tržišta.


Što se aviolinija tiče, najavljen je lijep broj njih iz brojnih europskih destinacija. A i daleka tržišta ove godine pokazuju značajne znakove oporavka.


– Europa se već oporavila, dok je vraćanje daljih tržišta, posebno Dalekog istoka ipak išlo sporije. No ove godine se i taj dio prometa vraća, možda ne u onom obimu kao 2019., međutim ne ni puno slabije, zaključio je naš sugovornik.