Prvo tromjesečje

Adris grupa s 10,7 milijuna neto dobiti u prvom kvartalu. Prošli su bolje za tri posto nego u prošloj godini

Hina

foto: arhiva NL

foto: arhiva NL

Konsolidirana dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 168 milijuna kuna, što predstavlja rast od osam posto u odnosu na prvo tromjesečje prošle godine.



ZAGREB – Adris grupa je u prvom tromjesečju ove godine ostvarila ukupni prihod od 1,06 milijardi kuna, što je u odnosu na isto razdoblje lani porast za tri posto, dok je neto dobit iznosila 10,7 milijuna kuna, što je tri puta više od lanjskih 3,5 milijuna kuna, pokazuje financijsko izvješće rovinjske grupe.


Iz Adrisa u izvješću objavljenom putem Zagrebačke burze ističu kako su prihodi od prodaje robe i usluga u prva tri mjeseca ove godine iznosili 965 milijuna kuna, ili tri posto više na godišnjoj razini.


Konsolidirana dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 168 milijuna kuna, što predstavlja rast od osam posto u odnosu na prvo tromjesečje prošle godine.




“Pandemija koronavirusa, koja je započela početkom 2020. godine, nastavljena je i u 2021. godini. Trenutno je u tijeku treći val, što utječe na smanjeno ili potpuno onemogućeno prekogranično kretanje stanovništva. Djelomično ili potpuno zatvoreni HORECA (hoteli, restorani, kafići) segment na ključnim tržištima utječe na strukturu i visinu potrošnje. Neizvjesnost je velika, iako procijepljenost, djelomično stečeni imunitet stanovništva te dolazak toplijeg vremena idu u prilog umjerenom optimizmu i očekivanom oporavku”, navodi se u komentaru izvješća.


Turizam pod utjecajem koronakrize, nastavljaju se ulaganja i priprema novih projekata


Iz Adrisa ističu i kako je, zbog nastavka pandemije koronavirusa, i nadalje smanjenja poslovna aktivnost u turističkom dijelu grupe, dok buking u ovom trenutku pokazuje da postoji interes za dolaskom gostiju u glavnoj sezoni i posezoni.


Turistički je dio Adris grupe u prvom tromjesečju ostvario prihode od prodaje robe i usluga u iznosu od 41 milijun kuna, što je pad od 40 posto u odnosu na prvo tromjesečje prošle godine, dok je EBITDA negativnih 23 milijuna kuna.


“Operativna dobit je praktički na prošlogodišnjoj razini, što je rezultat covid-subvencija i niza aktivnosti na učinkovitom upravljanju troškovima poslovanja”, navode iz Adrisa.


Ističu i kako u ovoj godini u turističkom segmentu planiraju ulaganja od 163 milijuna kuna te nastavljaju i pripreme projekata u zagrebačke hotele Westin i Panorama te splitski hotel Marjan.


Croatia osiguranje s rastom neto dobiti od osam posto


Po podatcima iz izvješća Adris grupe, Croatia osiguranje je u prvom tromjesečju u Hrvatskoj imalo bruto zaračunatu premiju u iznosu od 840 milijuna kuna, što je porast za jedan posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Croatia osiguranje, kako se navodi, i nadalje ima vodeću poziciju na hrvatskome tržištu s ukupnim udjelom od 27,5 posto.


Konsolidirana bruto zaračunata premija, uključujući i regionalne podružnice, iznosi 981 milijun kuna, što je na razini prošle godine.


U prvom tromjesečju ove godine Croatia osiguranje je ostvarilo konsolidiranu neto dobit od 128 milijuna kuna, što predstavlja rast od osam posto, navodi se u izvješću.


Cromaris s rastom prihoda od prodaje za 25 posto


Cromaris je u prva tri mjeseca ove godine ostvario neto dobit u iznosu od 9,4 milijuna kuna, uz snažan rast prihoda od prodaje, za 25 posto, na 126 milijuna kuna, podatci su iz poslovnog izvješća Adrisa.


Pritom se napominje kako je koronakriza i tijekom prvog tromjesečja 2021. uzrokovala brojne logističke izazove u distribuciji svježe i prerađene ribe, a zatvaranje ugostiteljskih objekata na ključnim tržištima dovelo do daljnjeg pomaka prodaje prema maloprodajnim lancima.


Cromaris je u prvom tromjesečju ostvario prodaju od 2.638 tona ekvivalenta svježe ribe, što je za 30 posto više nego u istom razdoblju lani.


Na izvoznim tržištima ostvaren je količinski rast od 36 posto, ponajprije zahvaljujući snažnom rastu na tržištima Italije i Švicarske, navodi se u izvješću, uz podatak da Cromaris i nadalje ostvaruje visok udio od prodaje na inozemnim tržištima – 88 posto količinske prodaje i 89 posto prihoda od prodaje.