Početak gradnje riječnog kruzera planiran je za kasno proljeće 2026.,
povezane vijesti
RIJEKA – U trenutnoj pat-poziciji u kojoj (po)stoji ponuda zainteresiranog kupca riječkih navoza, ona Iskrinog brodogradilišta iz Šibenika, ali istovremeno i sudska zabrana prodaje dok se ne riješi problem tužbe za pobojnost načina na koji je država preuzela vlasništvo nad društvom »3. maj 1905«, riječko brodogradilište na dobrom je putu da osigura novi posao, i to gradnju 80-metarskog riječnog kruzera. Informaciju da su pregovori za ovu novogradnju ušli u finalnu fazu potvrdio nam je direktor Scenicove tvrtke MKM Yachts Saša Čokljat koji vjeruje da bi se dogovor mogao konkretizirati već do kraja ove godine.
Logičan nastavak
Australska Scenic grupa trenutno je u povećem investicijskom zaletu gradnje novih brodova i širenja svoje flote luksuznih kruzera, kako onih oceanskih, tako i riječnih s kojima je vlasnik Scenic grupe Glen Moroney zapravo i zakoračio u svijet kruzinga i izgradio renome kompanije. Svoj iskorak u oceanski kruzing Moroney je napravio s brodovima »Scenic Eclipse I« i »Scenic Eclipse II«, izgrađenim na pulskim i riječkim navozima, a u novom »3. maju« upravo se gradi njihov najveći i najluksuzniji za polarna i ina ekspedicijska putovanja »Scenic Ikon«, dužine 205 metara i vrijednosti oko 250 milijuna eura.

Foto SCENIC
Gradnju novog broda, ovog puta kruzera za riječna putovanja, Čokljat ocjenjuje logičnim nastavkom suradnje s trećemajcima koji su se, kako ističe, dokazali kao pouzdani partneri, unatoč svim problemima s kojima se moraju nositi.
Bude li sve teklo kako, čini se, obje strane priželjkuju, početak gradnje riječnog kruzera planiran je za kasno proljeće iduće godine, taman u vrijeme kad se počinju značajnije oslobađati trećemajski kapaciteti koji sada intenzivno rade na »Scenic Ikonu«. Princip suradnje ostao bi isti što znači da bi trećemajci odradili gradnju trupa i njegovo tehničko opremanje dok bi se menadžeriranje i angažman MKM Yachta više intenzivirao u fazi nakon porinuća. Posve je izvjesno da bi se i u toj fazi završnog opremanja novogradnje koristili raspoloživi kapaciteti i radnici riječkog brodogradilišta, uz domaće i ino kooperante i dobavljače, kao što je to bio slučaj kod »Scenic Eclipse II«, a izvjesno i u slučaju »Scenic Ikona«, čije je porinuće planirano za listopad 2026. godine.
Poslovna suradnja
Poslovna suradnja između riječkog brodogradilišta i Scenicove hrvatske tvrtke MKM Yachts definirana je ugovorom koji je potpisan 2020. godine, a »u paketu« je išla i desetogodišnja potkoncesija koja je toj tvrtki dodijeljena na jednom dijelu riječkog brodogradilišta, ukupne površine nešto manje od 21.500 četvornih metara. Prijenosom koncesije krajem 2024. godine, novi »3. maj 1905« preuzeo je i taj potkoncesijski ugovor.
Scenic grupa raspolaže flotom od 28 riječnih kruzera, a ovaj, koji je na priličnom izvjesnom putu da se gradi u Rijeci, namijenjen je za plovidbu jednom od najvećih rijeka na Iberijskom poluotoku, Douro. Na službenim web stranicama Scenica može se vidjeti jedan od tih 80-metarskih kruzera koji plove Portugalom, na osnovu kojeg se može dobiti slika onog što bi se gradilo na trećemajskim navozima. Postojeći »Scenic Azure« raspolaže s 48 apartmana u koje može primiti 96 gostiju kojima je na raspolaganju all-inclusive luksuz, kakav se viđa i na njihovim drugim morskim kruzerima.

Foto SCENIC
Osim u Portugalu i Nizozemskoj, Scenic je svoje riječne kruzere gradio i gradi i u Vijetnamu i Rumunjskoj. Glavnina tih brodova stacionirana je i plovi europskim rijekama, najviše po Francuskoj i Njemačkoj, a nekoliko brodova locirano je i u jugoistočnoj Aziji.